לקחים מהתכנים שזכו לשיתופים הרבים ביותר ב-2015

איזה תוכן קראתם השנה? האם הוא כלל את המאמרים שזכו לשיתופים הרבים ביותר ב-2015?
 
מדוע תוכן מסוים זוכה לשיתוף רב והופך לוויראלי? בשנה החולפת צפינו בכמאה מיליון פוסטים ויראליים וסימנו את המאפיינים הבולטים שלהם. השנה, נוספו מיליארד מאמרים למאגר הנתונים שלנו וצפינו שוב בפוסטים שזכו לשיתופים הרבים ביותר. הבדיקה העלתה שפוסטים ויראליים הם תופעה חריגה, ולמרבה הצער אין נוסחת קסם לוויראליות.
 
ובכל זאת, הגענו לכמה תובנות הקשורות לתוכן ויראלי שאפשר להשתמש בהן כדי להגביר את יכולת השיתוף וההתאמה של התוכן. הפוסטים שאנו מדברים עליהם במאמר זה הם בראש ובראשונה פוסטים צרכניים, בין עסקים לבין עצמם – מהטובים שנבדקו ב-2015.
להלן דוגמאות של הפוסטים שזכו לשיתופים הרבים ביותר ב-2015, ובהן ניסינו לפענח מדוע הפכו לוויראליים. אם אין לכם זמן לקרוא את כל הדוגמאות, תוכלו לדלג ישר אל המסקנות.
 
בסקירתנו נאבחן ארבעה אלמנטים שונים שמופיעים לרוב בתוכן ויראלי. צירוף של ארבעתם איננו מבטיח הצלחה ויראלית, אבל עשוי לשפר את השיתופיות. שימו לב לארבעת האלמנטים הללו בכל אחד מהפוסטים שבהמשך.

פוסטים ויראליים חריגים בתובנות שלהם

פוסטים ויראליים אינם דבר שבשגרה. הדוגמאות שלהלן כוללות פוסטים שזכו למיליוני שיתופים, אך הם יוצאי דופן אפילו לגבי האתרים הוויראליים הגדולים ביותר, כפי שעולה מן התרשימים.
 
התרשימים מציגים את התפוצה של שיתופי הפוסטים של באזזפיד וניורק טיימס.
מספר הפוסטים פוחת ככל שעולה מספר השיתופים. יצירת תוכן ויראלי היא כמו קסם. גם האתרים הנקראים ביותר אינם יכולים לשחזר את הצלחתם של הפוסטים המנצחים שלהם (אילו יכלו היו עושיים זאת). כמו לכל המו”לים, גם לאתרים הנקראים ביותר יש הרבה תוכן מוצלח קבוע וכמה להיטים גדולים. שלושת המאמרים בהאפינגטון פוסט שזכו לשיתופים הרבים ביותר מוכיחים זאת בוודאות, כפי שנראה בהמשך. הפוסט הוויראלי ביותר זכה לכמעט כפליים שיתופים לעומת הפוסט שהגיע למקום השלישי מבחינת מספר השיתופים. זה דפוס שחוזר על עצמו שוב ושוב.
לפיכך, פוסטים ויראליים הם ייחודיים, ואין נוסחה פשוטה להצלחה, אלא אם אתם מפורסמים. לצורך הבדיקה התעלמנו מתוכן של מפורסמים או עליהם, על מוזיקאים ועל סרטים, אף שאלה היו יכולים לייצר עבורנו נפח תעבורה גדול.
 
לדוגמה, הפרסום האחרון של השיר של אדל ביוטיוב, “הלו”, עבר במהירות את ה-500 מיליון צפיות.
 
ואם אתם לא אדל? (ואם אתם אדל: שלום, מה שלומכם? תרגישו בבקשה חופשיים לשתף את הפוסט הזה). כיצד תיצרו תוכן שיזכה לשיתופים רבים יותר?
 
לדעתנו, פוסטים ויראליים אלה מספקים תובנות על האפשרות ליצור תוכן בעל יכולת שיתוף גבוהה, גם אם אינו הופך לוויראלי. אלה הלקחים שהפקנו מהתוכן שזכה לשיתופים הרבים ביותר ב-2015.

איך ליצור תוכן ויראלי

1. הפתיעו (עובדות, תמונות)

אנשים אוהבים לשתף תוכן מפתיע – עובדות ותמונות כאחד. הם גם אוהבים לשתף מחקרים וטרנדים, במיוחד אם אלה קוראים תיגר על התפיסות הקיימות. סקר של מרקטו מ-2013, עם בריאן קרטר, בדק מדוע אנשים משתפים בפייסבוק. הסקר העלה שאנשים אוהבים לשתף תוכן מדהים ומפתיע. לדעה זו תימוכין גם בסקירה שלנו, שבדקה את התכנים שזכו לשיתוף הרב ביותר ב-2015.
 
דוגמה: שמפניה מונעת אלצהיימר (938,000 שיתופים)
 
התוכן שזכה לשיתוף הרב ביותר באתר ה”לונדון איבנינג סטנדרד” השנה היה פוסט שכנראה גרם אושר לרבים מאיתנו. הוא הציג מחקר חדש שהראה ששמפניה יכולה לסייע במניעת מחלות האלצהיימר והדמנציה. חדשות טובות מאוד בכריסמס! לחיים!
 
 
דוגמה: הגורם להתמכרות הוא לא מה שאתם חושבים (2 מיליון שיתופים)
המאמר שזכה לשיתופים הרבים ביותר בהאפינגטון פוסט הפתיע גם הוא. דובר בו על מחקר בעל כותרת פרובוקטיבית. נושא הפוסט היה התמכרות – נושא עכשווי שנמצא במרכז העניין והשיח הציבורי. הפוסט הציג מחקר חדש שקורא תיגר על הדעה הרווחת בנושא ההתמכרויות והדגיש את חשיבות הבידוד והבדידות. הפוסט היה מעורר מחשבה ואנשים היו להוטים לשתף אותו.
 
פוסט זה הפך לוויראלי בפייסבוק, כפי שנראה בהמשך. ברוב המקרים מצאנו שפייסבוק היא הרשת שהציתה והניעה את התוכן הוויראלי יותר מכל שאר הרשתות החברתיות.
(להאפינגטון פוסט אין ספירת שיתופים בטוויטר כפי שאפשר לראות בתוסף הכרום של באזזסומו)
 
תת-סעיף של עובדות מפתיעות הוא מחקרים וטרנדים. השקופיות האחרונות של “מארי מיקר” על טרנדים באינטרנט הן דוגמה טובה לשיתוף מלא של תוכן בין עסקים, עם 3 מיליון צפיות בקירוב.
דבר נוסף שמסייע ומקל על ההפנמה הוא העובדה שהשיקופית היא תבנית קלה לקריאה הרבה יותר מאשר מאמר דחוס.
 
אלמנטים ויראליים: תוכן מפתיע שמגובה במחקרים, בכותרות פרובוקטיביות ובפורמטים נוחים לסריקה.
 

 

2. קַדמו טרנד – במיוחד על זומבים

כולנו יודעים שהטרנד הוא ידידנו. אם תגיבו על נושאים שבאופנה או תשבצו אותם בתוכן שלכם, זה עשוי להעצים את מעורבות הקוראים. ב-2015, אם היה לכם ספק על איזה נושא פופולרי לכתוב, כתבתם סיפור על זומבים.
 
דוגמה: סיפור על הפלגה עם זומבים (1.5 מיליון שיתופים)
 
זו דוגמה לתוכן שלא היינו צופים שיהפוך לוויראלי. זה היה פשוט מאמר על הפלגה עם זומבים. אלא שהתגובה הייתה אדירה. הפוסט זכה ליותר מ-400,000 תגובות. כן. 400,000 תגובות. הוא היה חביב ומאוד אופנתי, אבל מי חשב שזומבים יהיו נושא ויראלי?
 
פוקס ניוז הוא אתר אהוד, אבל הפוסט הזה התעלה על כל התכנים הנקראים ביותר בו. הוא זכה לכמעט פי 5 יותר שיתופים מהמאמר שאחריו בדירוג ובכך הוכיח פעם נוספת שפוסטים ויראליים הם חריגים. “פוקס” לא הצליח לייצר שוב רמת שיתופיות כזו עם אף פוסט אחר, ואפילו לא קרוב לזה.
אלמנטים ויראליים: תוכן בנושא פופולרי כלשהו. אך זכרו כי אין שום ערבות להצלחה.
 
 

3. העניקו לאנשים השראה

ציטוטים מעוררי השראה, כולל תמונות המכילות טקסט מעורר השראה, הפכו לתבנית מקובלת מאוד של תוכן אינטרנטי. תוכן מעורר השראה יכול ללבוש צורות שונות, כולל סיפורים כמו אלה שבהמשך, אבל נראה שתמיד ניזקק לציטוטים מעוררי השראה.
 
דוגמה: 51 משפטים יפים מהספרות (1.4 מיליון שיתופים)
http://www.buzzfeed.com/jenniferschaffer/i-am-i-am-i-am
 
באזזפיד עומד בראש מאמרי הרשימות הוויראליים והלא-שגרתיים ביותר.
יש להודות כי רשימות הן מצורות התוכן הוויראליות ביותר.
 
תופעה מיוחדת זו של 51 ציטוטים מן הספרות זכתה ליותר מ-9 מיליון צפיות וליותר מ-1.4 מיליון שיתופים. לרוב האנשים יש ספרים וציטוטים שהם אוהבים במיוחד.
אלמנטים ויראליים: ציטוטים מעוררי השראה, תוכן ייחודי בצורת רשימה שנוח לסרוק. אכן, רשימות מצליחות מאוד. מה שמביא אותנו אל הדבר הבא:
 
 

4. צרו רשימות מהממות עם תמונות

קודם לכן ציינו שרשימות עם תמונות הן התבנית המתאימה ביותר ליצירת תוכן ויראלי. לתצלומים, לתמונות ולאיורים כוח רב באינטרנט, ומאמרים שכתובים בצורת רשימה בתוספת תמונות מעצימים כוח זה עשרת מונים על ידי הוויראליות והמיוחדות של התוכן.
 
דוגמה: 52 מקומות שכדאי לבקר בהם ב-2015 (522,000 שיתופים)
 
זה היה הפוסט הרביעי במספר השיתופים בניו יורק טיימס השנה. הוא זכה ליותר מ-500,000 שיתופים. המאמר כלל תמונות יפהפיות שפנו אל חובבי הנסיעות וההרפתקאות.
דוגמה: התפוצצות אוכלוסין, צריכת יתר – בתמונות (700,000 שיתופים)
תמונות יפות מטבען ניתנות יותר לשיתוף, אך לא בהכרח צריך לצלם דברים יפים. סדרת התמונות הזו בגארדיאן הציגה הרבה מהכיעור שבעולם, אך עשתה זאת באמצעות תצלומים מפתיעים באיכות גבוהה מאוד. כמו הדוגמה הקודמת, הפוסט מעורר השתאות, מניע למחשבה ועשיר מבחינה ויזואלית – אלמנט הכרחי ליצירת ויראליות.
 
מאמר זה הגיע למקום השני בגארדיאן מבחינת מספר השיתופים בשנה זו.
אלמנטים ויראליים: פוסטים עשירים מבחינה ויזואלית, הכוללים תרשימים ראויים להערכה ורשימות מיוחדות במינן.
 
 

5. השתמשו בבעלי חיים ובתינוקות חמודים

כן, אתם קוראים נכון. פוסטים על חתולים כבר הפכו לנדושים באינטרנט. תלבישו חתול חמוד בתלבושת ליל כל הקדושים ותקבלו פוסט ויראלי מאוד. ולא רק חתולים, גם חיות מחמד אחרות ותינוקות יעשו את העבודה.
 
דוגמה: אתר זה מייצר בובות שהן העתק של חיות המחמד שלכם (683,000 שיתופים)
את הדוגמה הזו לקחנו מגיזמודו. מאמרים על חתולים סביר שיופיעו באתרים ויראליים גדולים, דוגמת באזזפיד, ופחות באתרים כמו גיזמודו. בכל מקרה, המאמר הנקרא ביותר בגיזמודו, באופן בולט, היה על חיות מחמד.
 
הפוסט קיבל יותר מ-680,000 שיתופים.
 
 
גם תינוקות הם תחליף טוב לחיות מחמד, או שמא להפך?
 
אלמנטים ויראליים: חתולים, כלבים, חיות מחמד ותינוקות. המאמר בגיזמודו היה מפתיע, או בעצם לא, אם אתה אוהב חיות.
 

 

6. תהיו משעשעים

אנשים אוהבים לשתף תוכן בידורי. מחקר של הניו יורק טיימס מצא שאחת הסיבות השכיחות ביותר לכך שאנשים משתפים תוכן היא הרצון להעביר תוכן בידורי בעל ערך מוסף לחבריהם. אם תגרמו להם לצחוק התוכן שלכם יהיה ויראלי.
 
דוגמה: כדור הארץ נמצא בסכנת הכחדה על ידי זן חדש של בני אנוש עמידים בפני כל (1.4 מיליון שיתופים)
 
פוסט משעשע זה, למשל, מהניו יורקר, קיבל כפליים שיתופים יותר מכל פוסט אחר באתר זה השנה. ייתכן אף שהוא הפך לטרנד שקשור באנשים החוקרים עובדות מדעיות.
 
דוגמה: כשתשים לב, יהיה לך כבר אחד יותר מדי (827,000 שיתופים).
אנשים אוהבים לשתף סרטונים משעשעים, וז’אנר הווידאו גדל והולך בפייסבוק. סרטון קצר זה הוא דוגמה לבציר הטוב ביותר בשנה זו והוא זכה ליותר מ-56 מיליון צפיות חוזרות ונשנות.
אלמנטים ויראליים: פוסטים וסרטונים משעשעים. הדוגמה הראשונה שהבאנו קידמה את הנושא הזה, בעוד הדוגמה השנייה קידמה את ילד חמוד.
 
 

7. תהיו פולמוסיים

פולמוסיות תופסת אנשים, אף כי יש בה מידה של סיכון. פוסט שנוי במחלוקת מטבעו גם יכול להיות מפַלג. בכל מקרה, אנשים משתפים לעתים קרובות כדי להיות חלק מהשבט ולתמוך בדעה מסוימת ולהראות נאמנות ושייכות.
 
דוגמה: הפוסטים של דונלד טראמפ בפייסבוק (מיליוני תגובות ותגובות נגד)
 
העפנו מבט בפוסטים של דונלד טראמפ בפייסבוק ובחרנו מתוכם את המושכים ביותר. עשינו זאת בעזרת כלי ניתוח הפייסבוק שלנו. דונלד טראמפ אולי מפלג, אבל דרך הפוסטים שלו הוא קורא לשבט שלם בעל דעות דומות לשלו.
אם נסתכל על כמות הלייקים והשיתופים בפוסטים של דונלד טראמפ בפייסבוק במשך ששת החודשים האחרונים, נראה שהצהרותיו השנויות במחלוקת יצרו רמה גבוהה יחסית של תגובות ותגובות נגד בפייסבוק, והיא ממשיכה לגדול.
 
אלמנטים ויראליים: דעות שנויות במחלוקת על נושאים שבאופנה. אם אתם מוצאים את השבט שלכם, והוא גדול דיו, תוכלו להפוך את התוכן שלכם לוויראלי.
 
 

8. פרסמו שאלונים

אנשים אוהבים שאלונים, במיוחד אם הם מגלים להם משהו עליהם עצמם. אנשים אוהבים גם תוכן אינטראקטיבי, שאפשר לשתפו עם חברים, למשל, שאלון בריטי פופולרי, ששאל: עד כמה אתם צפוניים? השאלונים המצליחים ביותר הם אלה שמעודדים את המשתמשים לשתף את השאלונים ואת תוצאותיהם מיד לאחר שענו עליהם. זה עובד במיוחד אם התוצאה מציירת אתכם באור חיובי.
 
דוגמה: מה התכונה הדומיננטית ביותר שלך? (3.9 מיליון שיתופים)
שאלון האישיות הזה היה השני במספר השיתופים באתר פלייבאזז השנה, עם 4 מיליון שיתופים בקירוב. הפוסט המנצח היה שאלון אחר: “האם אפשר לנחש את רמת ההשכלה שלך?”. פלייבאזז הפך למומחה לשאלונים ויראליים, ואם טרם למדתם את התכנים הוויראליים שלו, בהחלט כדאי לכם להעיף בהם מבט.
דוגמה: שאלון צבעים (5 מיליון שיתופים)
פוסט זה הוא דוגמה קלאסית לתוכן ויראלי בפייסבוק. הוא שואב אתכם פנימה מהצפייה הראשונה ופונה לאינסטינקט שלכם לבחון את עצמכם. גם זה היה משהו שאנשים רצו לשתף, כפי שמוכיחים כמעט חמשת מיליון השיתופים. שיתוף התוצאה שלכם באחוזים (בהנחה שעניתם נכון) הופכת גם היא את העניין למושך.
 
תוכן אינטראקטיבי הוא ואריאציה על שאלונים ויכול גם הוא להצליח מאוד, כפי שנראה בפוסט הבא.
 
דוגמה: שמות פופולריים לתינוקות (781,000 שיתופים)
הפוסט שהשיג את השיתופים הרבים ביותר ב”טיים” השנה היה על השמות הפופולריים ביותר לתינוקות. מכניסים את השם ואת שנת הלידה, והאתר מחשב עד כמה שמכם פופולרי כרגע או בעשורים הבאים, בהתבסס על מידת הפופולריות שלו בעת שנולדתם.
 
גם מאמר זה היה קל לשיתוף עם חברים בפייסבוק או בטוויטר.
 
אלמנטים ויראליים: שאלונים קלים לביצוע, שמדגישים משהו שקשור למשתמש. פורמט של תוכן אינטראקטיבי ועידוד לשיתוף.
 
 

9. סַפקו אזהרות.

המחקר של מרקטו ובריאן קרטר מצא שאנשים שיתפו תוכן כדי לספק אזהרות לאנשים אחרים מפני סכנות, כגון הונאות. מגמה זו נמשכה גם ב-2015 ואפשר לראות מספר גדול של אזהרות בקרב הפוסטים.
 
דוגמה: קריאה לאיסור על שימוש בתרופה טיילנול בילדים (474,000 שיתופים)
הפוסט שהשיג את מספר השיתופים הרב ביותר ב-וובמד.קום השנה היה אזהרה לגבי איסוף מוצר, שזכתה לפי ארבעה יותר שיתופים מפוסטים אחרים באתר זה. מעניין לציין שב-וובמייד.קום היה מאמר תוכן אחר של אזהרה באותו הזמן, אבל הפוסט על הטיילנול היה ויראלי באופן מיוחד.
 
אלמנטים ויראליים: אזהרות או התראות בתחום שאתם עוסקים בו, שיופיעו מדי פעם בפעם, יכולות למשוך קהל קוראים רב, כיוון שזהו תוכן מועיל ונוח לשיתוף.
 
 

10. גלו להם את סודות ההצלחה

רוב האנשים רוצים להיות מצליחנים. הם גם אוהבים לשתף תוכן בעל ערך או מועיל לאחרים. לכן פוסטים שנועדו לעזור לאנשים להשיג הצלחה הם בעלי פוטנציאל ויראליות – אם התוכן טוב.
 
דוגמה: עד כמה אנשים מצליחנים נשארים רגועים (127,000 שיתופים)
זו הדוגמה הראשונה לשיתוף בין עסקים, שהייתה אחד מהפוסטים הנקראים ביותר בלינקדאין השנה. היו לה יותר מ-3.6 מיליון צפיות.
 
מבדיקה שערכנו לתוכן שהשיג תוצאות טובות בלינקדאין ניכר שהמילה “מצליח” בכותרת עוזרת. הכותרת הזו במיוחד מתקשרת עם טרנד עכשווי ועניין במוּדעוּת קשובה.
 
אלמנטים ויראליים: טיפים להצלחה, תוכן מעשי ומועיל שמקדם את העניין העכשווי במודעות קשובה.
 
 

11. דיאטה וטיפים לכושר

מי אינו רוצה להיות בריא יותר? בריאות הייתה נושא פופולרי ב-2015. מעניין לציין ששלושה מהפוסטים הוויראליים ביותר השנה בבזזפיד היו בענייני בריאות, כפי שנראה בהמשך.
דוגמה: 12 התרגילים היחידים שאתם צריכים (968,000 שיתופים)
הפוסט הזה פונה לא רק לשאיפה שלכם להיות בריאים, אלא גם אל התקציב שלכם. אחד המאפיינים הבולטים בו היה שהוא הכיל תמונות אישיות שהוכנו והותאמו לפינטרסט. הפוסט צורף יותר מ-500,000 פעמים.
 
אלמנטים ויראליים: בריאות וטיפים בנושאי תזונה נכונה וכושר. שימוש נאות בתצלומים, מבנה של מאמר-רשימה עם תמונות, פוסטים של “איך לעשות”, שיעזרו לאנשים לשפר את עצמם.
 
 

12. גלו להם את סודות האהבה וההיכרויות

אהבה היא “הסם”, כפי שמנסח זאת בריאן פרי, ונראה שהתוכן הנכון בנושאי אהבה או היכרויות הוא בעל פוטנציאל ויראלי רב.
 
דוגמה: כדי להתאהב במישהו – עשו כך ( 885,000)
הפוסטים שזכו לשיתופים הרבים ביותר בניו יורק טיימס השנה היו חריגים והשיגו שיתופים רבים הרבה יותר מפוסטים אחרים. אפשר לומר שרוב המאמרים הללו לא חידשו דבר. הפוסט השני במספר השיתופים שלו בניו יורק טיימס, שתפס את תשומת לבנו, היה על התאהבות.
הפוסט קרא תיגר על הנחה מוקדמת נפוצה בקשר לאהבה. נאמר בו שאפשר להתאהב בכל אחד, לא רק בנפש התאומה שלנו.
 
הפוסט הזה קיבל באופן משמעותי יותר שיתופים מאשר הפוסט השלישי או הרביעי במספר השיתופים בניו יורק טיימס, וכמעט כפול שיתופים מהפוסט החמישי במספר השיתופים.
גם הוא נכתב בתבנית של “איך לעשות”, ויש לו כותרת ראשית שקשה לא לאהוב.
 
דוגמה: כך יוצאים עכשיו לדייט
זוהי ואריאציה על הנושא של אהבה ונפש תאומה. הפוסט יצר תהודה בקרב קהל הקוראים והיה הפוסט ששותף מעל ומעבר באתר של
, השנה, עם יותר מ-1.6 מיליון שיתופים.Thoughtcatalog.com
 
אלמנטים ויראליים: תובנות על אהבה והיכרויות. כותרות ראשיות גדולות, וגם פוסט אחד של “איך לעשות”, שהייתה בו טענה מעניינת.
 

 

13. שתפו את הסוד לחיים ארוכים

הגורם לדאגה קיומית, על פי סארטר, הוא הידיעה שאנחנו עומדים למות. הוא גם אמר “הגיהנום הוא הזולת”, כך שיש להניח שהוא לא היה בפייסבוק. בין אם אתם מסכימים איתו או לא, נראה שכולנו משתוקקים למצוא דרכים שימנעו הליכה מוקדמת לקבר.
 
דוגמה: אישה בת 109 אומרת שהסוד לחיים ארוכים הוא להתרחק מגברים (1.9 מיליון שיתופים)
 
סרטון הווידאו הזה היה המאמר ששותף מספר הפעמים הרב ביותר בהאפינגטון פוסט השנה. באופן מסוים, זהו ראיון עם מומחה, כיוון שג’סי גאלאן כבר בת 109, אבל זה גם פוסט שמח וכיפי, שחוגג את החיים הארוכים.
 
ג’סי מסבירה את אורך חייה בהליכות, בקערת דייסה בכל בוקר, ובראש ובראשונה בהתרחקות מגברים. אך זו אינה התשובה היחידה לחיים ארוכים, כפי שנראה בדוגמה שלהלן.
 
אלמנטים ויראליים: שתפו את הסוד לחיי נצח, אך אם זה מרחיק לכת בעיניכם, שתפו תוכן מחמם לב על אריכות ימים. זו איזושהי ואריאציה על הפוסטים של “איך לעשות” בנושאי הבריאות.
 

 

14. שתפו סיפור מחמם לב

אנשים אוהבים סיפורים ואוהבים לשתף סיפורים מחממי לב.
 
דוגמה: הבעל בן 108, האישה בת 105, והם חוגגים 82 שנים לנישואים (580,000 שיתופים)
 
הפוסט הנקרא ביותר השנה ביו.אס.איי טודיי היה סיפור מחמם לב על חיי נישואים ארוכים ומאושרים. אולי מוסר ההשכל לגברים שרוצים לחיות זמן רב הוא להיות נשואים.
 
הפוסט הזה הגיע לראש רשימת הפוסטים שזכו לשיתופים הרבים ביותר, כיוון שהיה מחמם לב, שמח ומעורר השראה. היו בו גם תובנות באשר לחיים ארוכים, כפי שתיארו בני הזוג את ארוחת הבוקר הבריאה שלהם, שכללה תה, דייסת שיבול שועל ופרי טרי. הם גם הולכים לישון מוקדם ומנמנמים לעתים קרובות.
 
אלמנטים ויראליים: הפוסט הזה הכיל סיפור משמח על חיי נישואים ארוכים וככל הנראה גם סודות לחיים ארוכים.
 

 

מסקנות: ארבעה אלמנטים לתוכן שאפשר לשתף

 
ובכן, מה למדנו מהתוכן הוויראלי ביותר השנה? וחשוב מכך, האם זה יעזור לנו ליצור תוכן ויראלי?
 
נתחיל בכך שנדגיש שאין נוסחה ליצירת ויראליות. לא תמיד ברור מה מתניע פוסט ומגרה לשיתוף משמעותי. גם לאתרים הגדולים ביותר יש חריגים מקריים, פוסטים שמחוללים מספר כזה של שיתופים שאיש לא יכול לנבא. הראיות גם מראות שלא מדובר רק בתוכן, אלא גם ב”תגבורת”.
 
במחקר שלנו, שיתוף על ידי 5 גורמים משפיעים בלבד יכול להספיק כדי להתניע תוכן. פרסום ממומן יכול גם הוא לעזור בהתנעת תהליכים אם יש לכם פוסט ויראלי.
 
מה שאפשר ללמוד מהפוסטים שלעיל הוא שהם משלבים לעתים קרובות אלמנטים שונים היוצרים תוכן ויראלי יותר. לדוגמה:
 
* שאלון בנושא פופולרי, שמקדם גם טרנד וגם פורמט של תוכן ויראלי.
* פוסט בצורת רשימה עם תמונות, שמשלב שלושה יסודות ויראליים, כלומר רשימה, אייטמים מושכים ותמונות.
 
מניתוח שערכנו עולה שישנם ארבעה אלמנטים שונים שתורמים לוויראליות.
 
האם התוכן מכיל מרכיב רגשי?
האם הפוסט כולל סוגי תוכן מתאימים לשיתוף, כגון עובדות, תמונות וציטוטים?
האם הנושא מעורר תהודה בקרב קהל הקוראים? האם זה הלך רוח?
האם הפורמט הוא כזה שמתאים לקוראים שלך, כמו טיפים מעשיים או שאלון?
 
 
כותרת ראשית
 
לבסוף, פוסט בעל פוטנציאל לשיתוף ולוויראליות צריך גם כותרת טובה. אני אוהב את הדרך שבה באזזפיד יוצרים כותרות רבות ובוחנים אותן סטטיסטית על הקוראים שלהם.
זה מאפשר להם לבסס יחסי גומלין אמיתיים עמם.
ייתכן שאין לכם האמצעי לכך. אם לא, אתם יכולים להסתכל על ארבעת האלמנטים שלהלן, ולחשוב איך לשלב אותם בכותרת שלכם. למשל:
 
מילות רגש, כגון “מפתיע”.
נושא, למשל זומבים.
סוג, למשל עובדות.
פורמט, למשל רשימה.
 
לכן, כותרת פשוטה שמכילה את כל ארבעת האלמנטים יכולה למשל להיות “10 עובדות מפתיעות על זומבים”. אוקיי, נכון, אי אפשר לכתוב סתם כך מספרים, אבל זו דרך טובה לוודא שהכותרת שלכם תזכה לשיתופים.
 
האם תוכלו ליצור תוכן ויראלי ב-2016?
קשה להבטיח, אבל…
אם נלמד את הלקח מהתוכן הוויראלי של השנה הזו, ייתכן שנוכל ליצור תוכן שיתופי יותר ב-2016.
 
עדכנו אותנו איך הולך לכם. בהצלחה!