לפני הכל, מי אתה Pinterest?

פינטרסט הינה רשת חברתית מקוונת המאפשרת למשתמשיה ליצור, לנהל ולשתף אוספי תמונות משלהם.
מטרתו המוצהרת של האתר היא “לחבר בין כל האנשים בעולם באמצעות ‘דברים’ שמעניינים אותם”.

מה שכל כך מעולה ומבדיל את פינטרסט מהרשתות החברתיות האחרות, היא העובדה שהיא מאפשרת לגולש לחפש ולגלות אינספור
השראות ויזואליות ולקבל שלל רעיונות חדשים ומקוריים כמעט בכל תחום או מוצר בו הוא מתעניין.

פינטרסט הינה אחת מהרשתות הצומחות והפופולאריות ביותר כיום ומושכת מעל ל- 300 מיליון משתמשים
פעילים בממוצע בכל חודש, 70% מתוכם הן נשים.
אוכל, יופי וקוסמטיקה, בית, טיולים, אופנה, עיצוב, חיות מחמד, משפחה ותינוקות…
אין תחום בחיים שלא נוכל ללמוד עליו דברים חדשים בעזרת הפינטרסט.

פרסום פינטרסט לעסקים, פרסום בפינטרסט, פרסום pinterest

מסך הפיד בפינטרסט

נשמע אחלה, אבל למה כדאי לפרסם ברשת הפינטרסט ולא ברשתות אחרות?

בכל הרשתות החברתיות הנפוצות היום, בינהן כמובן אינסטגרם ופייסבוק, הגורם המכריע אשר קובע את המסרים
להם אני אחשף ויוצר את מסך ה”פיד” שלנו הינו החברים והאנשים אחריהם אנו בחרנו לעקוב.
למעשה אנחנו, כחברים ברשת, נמצאים בתפקיד פאסיבי ומקבלים עלינו את אינספור התכנים והמסרים שהחברים שלנו בחרו לשתף.

וכאן בדיוק קבור הכלב!

הפינטרסט, להבדיל משאר הרשתות החברתיות, משמשת בראש ובראשונה כמנוע חיפוש ויזואלי
אשר עוזר לנו למצוא וללמוד עוד על הדברים שאנחנו בוחרים לחפש ומעניינים אותנו!

הגולשים אשר משוטטים בפינטרסט הם אקטיביים ומגיעים מתוך צורך ורצון ללמוד עוד ולעשות
פעולה (רכישה) – החל מדברים פשוטים ויומיומיים כמו אופנה, אוכל ומתנות ועד האירועים הגדולים בחייהם
כגון חתונה, שיפוץ הבית טיול לחו”ל ועוד.

6 עובדות שאתם חייבים לדעת על Pinterest
  • 98% מהמשתמשים מדווחים כי ניסו משהו חדש אותו מצאו בפינטרסט
  • 90% טוענים כי פינטרסט נותנת להם רעיונות והשראות למוצרים אותם הם מתכוונים לרכוש
  • 97% מהחיפושים ברשת הפינטרסט הינם כלליים וללא שימוש בשם מותג ספציפי
  • מעל 55% מהמשתמשים בפינטרסט גולשים מתוך כוונה לרכוש. יותר מכל רשת חברתית אחרת!
  • 75% מהתמונות המפורסמות בפינטרסט שייכות למותגים ולחברות אשר מחזיקות עמוד
  • מעל 70% מהגולשים בפינטרסט הן נשים
שורה תחתונה, אז איך הפרסום בפינטרסט מתבצע?

פינטרסט מציעה מגוון רחב של אפשרויות פרסום בהתאם למטרות הקמפיין שלנו, קהל היעד והצרכים הקריאטיביים הקיימים.

מודעת פינטרסט תעלה במסך תוצאות החיפוש של קהל היעד שלנו ותראה כמעט זהה לתוצאות החיפוש האחרות שיעלו.

למעשה, על פי מדגם שנעשה בשנת 2018, התגלה כי מעל 50% מהגולשים לא זיהו מודעה ממומנת בלוח התוצאות של החיפוש שלהם.

שיווק פינטרסט לעסקים, שיווק בפינטרסט, שיווק עם pinterest
המודעה מוצגת כחלק אינטגרלי בתוך תוצאות החיפוש 

שלב 1 – אסטרטגיית הפרסום

בשלב הראשון בהגיענו להקמת קמפיין חדש יש לבחור מהי אסטרטגיית הפרסום הרצויה לנו:

מודעות:
המטרה כאן היא להתרכז בחשיפה לכמה שיותר אנשים על מנת ליצור מודעות והכרה למותג.

תנועה:
הגעה לקהל אשר לו סיכוי גבוה יותר ללחיצה על המודעה וכניסה לאתר שלנו

מכירות:
נגיעה בקהל אשר לו סיכוי גבוה יותר לביצוע רכישה באתר שלנו


בוחרים את אסטרטגיית הפרסום מתוך מטרת הקמפיין

שלב 2 – קהל היעד

השלב השני הוא גם כנראה השלב החשוב ביותר, קביעת קהלי היעד שלנו.

ישנם מספר דרכים מרכזיות בהן אנו יכולים לטרגט את קהל היעד שלנו:

תחומי עניין

  • מילות מפתח

מאפייני הגולש

  • קהלים מותאמים אישית
    מכיל קהל רימרקטינג – מטורגט לגולשים אשר ביקרו באתר שלנו, העלאת רשימת תפוצה של לקוחות / כתובות מייל שברשותינו,
    גולשים אשר יצרו אינטראקציה עם פרסומים קודמים שלנו, קהל דומה בעל מאפיינים דומים של קהל קיים כבר ועוד…

לכל אחת מהדרכים יתרונות יחסיים משלה, אולם כולן מאפשרות לנו לגעת ולהיחשף בפני הגולשים הרלוונטיים ביותר עבור המוצר / השירות שלנו.
מאפיין חשוב נוסף בהקמת קמפיין הינו התג הייחודי של פינטרסט. ה”תג” הינו למעשה שורת קוד
מסוימת אותה אנו נטמיע באתר שלנו ובעזרתה נוכל ללמוד על הצלחת הקמפיין, כמה רכישות בוצעו בעקבותיו
ואיך אנחנו יכולים לשפר את הביצועים.

שלב 3- מיקומי המודעות

הניעו את הגולש לפעולה וחשפו בפניו את המודעות שלכם דרך הצגתם בעמוד הבית וכן בתוצאות החיפוש שלו.

בעמוד הבית
בתוצאות החיפוש

שלב 4 – יצירת המודעה

נוכל לבחור מתוך מספר סוגי מודעות האפשריים.

מודעת תמונה
הראשון והנפוץ ביותר הוא בעצם מודעה שתראה כמו “פין” רגיל אשר מוצג בפיד החיפוש של הגולש.

מודעת סרטון
הצגת סרטון קצר, מצויין עבור הגברת המודעות למותג ויצירת חשיפה גבוהה.
מודעת רכישה
הצגת המוצר מהקטלוג שלך בפינטרסט ואפשרות מהירה למעבר לרכישה באתר
מודעת קרוסלה
הצגת סליידר של תמונות, מצויין עבור הצגת מגוון השירותים / הדגמים של המותג שלך, הכל במודעה אחת בלבד
מקרה בוחן

כי אין יותר טוב מדוגמה אמיתית

זהו סיפורו של BlendJet, בלנדר חזק ואיכותי אשר ניתן לקחת ולהפעילו בכל מקום, ללא צורך בנקודת חשמל.
המותג החדש ריכז את כל מאמצי המכירות שלו באתר החדש ועל מנת לקדם את החשיפות והמכירות אונליין,
יצא בקמפיין רחב ברשתות החברתיות השונות.
לאחר כשנה מותג הבלנדר הנייד זכה לחשיפה יפה ומודעות רחבה.
אולם ב- BlendJet רצו עוד. להרחיב יותר את החשיפה ובעיקר להגדיל את המכירות מהאתר.

מודעת הסרטון ב- Pinterest סיפקה החזר של פי 8 מההוצאה!

מותג הבלנדר הנייד החליט לרכז מאמצים בפינטרסט ויצר סרטון הסבר קצר ומגניב של הבלנדר בפעולה.
התוצאות לא איחרו לבוא…
תוך זמן קצר כמות התנועה באתר גדלה בצורה משמעותית וסכום הרכישות שבוצעו זינק לפי 8 מהסכום אשר הושקע בקמפיין.
קמפיין הפינטרסט הניב יותר מפי 2 החזר לעומת כל קמפיין מקביל אשר פעל ברשתות החברתיות האחרות!

הצג את היתרונות שלך עם וידאו מתאים!

בהשוואה לכל פלטופרמת סושיאל אחרות, בקרב גולשי הפינטרסט ישנו סיכוי כפול (X2) לצפות בסרטון
על מנת לקבל רעיון למתנה ולהכיר מוצר חדש עליו הם יכולים לסמוך.
בשוואה לכל פלטפורמה חברתית אחרת,
לגולשי פינטרסט ישנו סיכוי גבוה יותר ב- 54% להודות שהם קיבלו השראה מהתוכן בו צפו באתר.
בנוסף, ישנו סיכוי גבוה יותר ב- 53% שהם גם יבצעו רכישה בעקבות הצפייה בסרטון בפינטרסט.

 

קמפיין הסרטון בפינטרסט הניב החזר השקעה של יותר מפי 8!
לא תיארנו לעצמנו ש- BlendJet יהיה הצלחה כל כך גדולה בעזרת הוידיאו המקודם בפינטרסט.
נפח הכניסות לאתר והחשיפה שראינו כתוצאה מהקמפיין היה מדהים והעלויות נמוכות מאוד.
קמפיין הווידיאו נחל הצלחה ענקית וההחזר על ההשקעה (ROI) שלנו היה מדהים.
אנו כנראה נמשיך ונפרסם ב- Pinterest עוד הרבה זמן…
ראיין פאמפלין, מייסד שותף ומנכ”ל BlendJet

אז אחרי שעבדנו, חשבנו והקמנו את הקמפיין שלנו, הדבר החשוב ביותר הוא להמשיך ולהיות עם היד על הדופק.
לחקור את הממצאים, לנתח את האפשרויות ולחשוב איזה שינויים כדאי לעשות על מנת למקסם את התוצאות!

עם Pinterest תתפלאו כמה התוצאות שלכם יכולות להיות מעולות!

למה קמפיין Pinterest עם webuildit?
  • הכרות מעולה עם כל סוגי המערכות
  • ניסיון של 10 שנים
  • מתחייבים לזמן עבודה
  • מתחזקים ומנהלים עשרות קמפיינים מוצלחים בחודש
  • מנהלים את משימות התוכן עבורך
  • אדיבות לאורך כל הדרך
עבודה שמביאה תוצאות!

אנו ב- Webuildit עוסקים בשיווק דיגיטלי מקיף מעל 10 שנים
ובאמתחתנו ידע וניסיון עשיר ביצירת קמפיינים דיגיטליים מוצלחים ומכווני תוצאות!

Webuildit פועלת כ- One Stop Shop ומספקת שירות 360 ללקוחותיה, החל ממיתוג וגרפיקה,
דרך יצירת אסטרטגיה דיגיטלית שלמה ועד פיתוח טכני ובדיקת איכות.

רוצים לדעת עוד על קמפיינים בפינטרסט?
צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם.

בין לקוחותינו
ניהול אתרים