בכל אתר אינטרנט יש אלמנט מסוים של תדמית, של דימוי. אבל יש אתרים שעל פי הגדרתם, זהו ההיבט המרכזי שלהם. הם מתוכננים, מעוצבים ומתוחזקים לאור הגרעין החשוב הזה. לכן, במידה מסוימת, תחזוקת אתרי תדמית שונה מתחזוקה של אתרים אחרים. קבלו כמה דגשים חשובים.
התדמית והעדכניות
תחזוקה של אתרי תדמית צריכה למשל להיות עדכנית וערה לכל מיני שינויים. אתר תדמיתי שמאיזו שהיא סיבה איננו מעודכן בתדירות הנכונה יפגע אנושות בתדמית שרוצים להשיג. אם ניקח לדוגמא אתר תדמיתי שמחזיק יבואן מכוניות אך לא יהיו בו פרטים על חידושים בייבוא מותג המכונית, המסר יהיה בעייתי בלשון המעטה. כלומר, לא יכול להיות מצב שבו תפורסם כתבה בעיתון שסוקרת את דגמי הייבואן בעוד שבאתר מידע בנושא זה יהיה חלקי, מוטעה או חסר.
התדמית והעיצוב
ניהול אתרי אינטרנט מצריך לשים דגש לא רק על עדכניות ותדירות העדכון אלא גם על אלמנטים עיצוביים. במידה ואפשר לשלב באתר אלמנטים של מיתוג, זהו דבר נהדר. יש לכך סינרגיה עם פרסומים ומיתוג שבעולם האמיתי, מחוץ לרשת.
מלבד זאת, תחזוקת אתרי תדמית צריכה לדאוג לכך שהאתר יהיה אסתטי, שישמר בו קו עיצובי ברור ושגם עדכונים ותוספות יותאמו לעיצוב הקיים. במידת הצורך, אך לא לעיתים קרובות, ניתן לרענן את עיצוב האתר כולו. זהו צעד שניתן לעשות כאשר רוצים להשיק אתר מחודש, אם בעל האתר מבצע שינוי משמעותי בתחום הפעילות או כשמבצעים מתיחת מותג.
התדמית וממשק המשתמש
ניהול אתרים מקצועי יכול לכלול גם שיפורים של ממשק המשתמש. הדבר נועד על מנת לשפר את חווית הגלישה וכדי להשאיר כמה שיותר גולשים, בתוך האתר. כמו כן, אפשרי התאמה של אתר למכשירי קצה שונים (אתר רספונסיבי).
