השוואה בין אופטימיזציית מנועי חיפוש (SEO) ובין תשלום לקליק (PPC) – במה כדאי לבחור למסע הפרסום השיווקי של האתר שלכם?

אנחנו בטוחים שכל בעל אתר מתמודד עם הבעיה של קידום אתר חדש שהושק. האמת המרה היא שבמקרה שבו אין לכם תכנית עם אסטרטגיה שיווקית מדויקת, הניסיונות שכם יהפכו למסע ללא מפה. חלק מהטריקים שכם עשויים להביא תוצאות אם יש לכם מזל, אך רובם ייכשלו ככלל.
 
 
המטרה של פוסט בלוג זה היא לענות על השאלה שרוב הסוחרים שואלים את עצמם כשהם מנסים למשוך תנועה לאתרים שלהם, להמיר מבקרים ללקוחות ולקבל תשלום בסופו של דבר. הם תוהים לעתים קרובות לגבי הדילמה: SEO לעומת PPC – מה עדיף?

ההבדל בין SEO ובין PPC?

רק שתדעו, יש מהנדסי SEO שנוהגים לומר ש-PPC הוא כמו להשכיר בית ואילו SEO הוא כמו לקנות נכס, או ש-PPC הוא משקה אנרגיה ו-SEO הוא אימון במכון כושר.
 
ברור שחלק ניכר תלוי ביעדים שלכם, בציפיות, בעדיפויות וכו’, אך כמעט תמיד מומלץ להפעיל ערוצים שונים בו-זמנית מכיוון שהם מאפשרים לכם להשיג תוצאות שונות ולבצע סינרגיה ביניהן.
 
עם זאת, לא נביע הצהרות ללא ביסוס כיוון שיש להתחשב רק בטיעונים רציניים כשמתייחסים להצלחת העסק המקוון שלכם. אם כך, ננסה רק לנתח את היתרונות והחסרונות העיקריים של שתי השיטות ורק לאחר מכן נגיע למסקנה כלשהי.

השוואה בין SEO ובין PPC – באיזו דרך כדאי ללכת?

כפי שכבר ציינו למעלה, שתי הטכניקות טובות והבחירה תלויה מאוד בבעלי האתרים ובצרכים שלהם. מומחים משני הצדדים (PPC ו-SEO) טוענים שהמערכת שלהם טובה יותר מהשנייה ומעבירים ביקורת על יכולת העבודה של האחרים.

נתחיל בבחינת היתרונות והחסרונות של PPC לעומת SEO

היתרונות:
פעולה מידית, שלמו וקבלו שירות. PPC מביא תנועה מידית לאתר אם יש לכם מספיק כסף לשלם עבור העסק שלכם.
במצב של תקציב מוגבל מומלץ להתמקד ב-PPC. ל-PPC יש סבירות גבוהה יותר להפיק המרות, במיוחד בטווח הקצר.
אין צורך בעבודה קשה ובזמן רב.
אין צורך לדאוג לגבי עדכונים של Google וכדומה…
אין צורך לחפש את השם “מאט קאטס” (ראש צוות הספאם באינטרנט של Google).
אין עליות ומורדות בפרסום באמצעות PPC, הוא תמיד עובד בצורה ישירה. אך עליכם להקפיד שהאתר שלכם עבר אופטימיזציה למבקרים ולא לדברים אחרים.
תוכלו לבחור היכן, מתי ולאיזה סוג של מילות מפתח ברצונכם לדרג.
ב-PPC הכל פשוט – הסכום שתוציאו הוא סכום התנועה שתקבלו.
עם מודעות AdWords או Bing תוכלו לקצור דרישה קיימת.
יתכן שיהיה קשה להשיג 10 פרויקטים, למשל, בחודש רק באמצעות SEO אם בגלל המתחרים בחוץ תצטרכו להיאבק כדי להגיע לדף הראשון. במקרה כזה, PPC יאפשר לכם כמעט לכפות את עצמכם בדף בעלות שתוכלו לעמוד בה.
למילות המפתח שלכם יש בסביבות 10,000 חיפושים בחודש בארה”ב (מקור: מעריך התנועה של Google, אך יש להתייחס לכך בערבון מוגבל). אם אתם מניחים שיש לכם שיעור קליקים של 3% למיקומים העליונים – זכרו שיש המון תחרות לכן המספר יהיה נמוך בהרבה, כלומר 300 קליקים. אם תחשבו את שיעור ההמרות של 5%, יישארו רק 15 לידים (לקוחות פוטנציאליים) בחודש. תצטרכו את שתי השיטות ובמיוחד את PPC כדי להבטיח שתקבלו את מה שצוין למעלה. עליכם לוודא שאתם משתמשים במיקוד לפי מילות מפתח ובמיקוד גיאוגרפי עד כמה שניתן כדי למזער את הבזבוז. לאחר מכן השתמשו בנתונים שאספתם באמצעות PPC כדי לשפר ולחדד את אסטרטגיית ה-SEO שלכם.
גם אם אתם מתכווננים למיקום 5-6 ב-PPC, תוכלו לקבל מספר זהה של קליקים כמו זה שתקבלו במיקום הראשון ב-SEO.
עם כוונתכם למיקום ה-5-6 ב-PPC תוכל לקבל מכירות ישר מהיום הראשון, שלא כמו SEO.
PPC יכול לספק תוצאות ממוקדות יותר.
אין מגבלה על כמות התנועה המגיעה באמצעות PPC.
חסרונות:
איך ערך לטווח ארוך.
לאחר שתפסיקו לשלם, לאתר שלכם לא תהיה עוצמה רבה בייצור לידים (לקוחות פוטנציאליים).
בדיוק כמו בשכירת בית, לא משנה כמה שנים אתם שוכרים, הבית לא שלכם.
PPC די מוגבל על ידי התאריכים והתקציבים של מסע הפרסום.SEO תמיד חיוני, אך PPC יכול לנוע מחסר שימוש לחלוטין ועד לחיוני. הכל תלוי בשוק שבו אתם נמצאים.
 PPC יכול להיות מפתה מאוד מפני שאפשר לראות תוצאות במהירות ולמדוד אותן בפירוט. קל מאוד לחשב את ההחזר על ההשקעה (ROI). אך המס של Google ממשיך לעלות והתחרות תמשיך להגיע, ואם אתם מסתמכים יותר מדי על PPC, ייתכן שתמצאו את עצמכם במצב קשה.
העלויות של CPC (מחיר לקליק) ממשיכות לעלות כשיותר ויותר מפרסמים מעורבים.
אופטימיזציית מנועי חיפוש
SEO הוא אסטרטגיה מתוכננת היטב שבה ניתן להביא תנועה אורגנית ממנועי חיפוש כמו Google או Bing.
שלא כמו PPC, מנוע החיפוש הוא בחינם לתמיד, אולם דרוש זמן ומאמץ לאורך כל הדרך ואין כל הבטחה בטוחה שהאתר שלכם יכול לקבל דירוג עבור מילת מפתח ספציפית. עם זאת, SEO עדיין נמצא בשימוש נפוץ הרבה יותר לעומת PPC וניתן להשיג תנועה גדולה בהרבה ממנועי חיפוש באמצעות SEO במקום באמצעות PPC.
 
סיכום
לסיכום SEO אינו טוב יותר מ-PPC – זהו ערוץ שונה לרכישת לקוחות. אפשר לחשוב עליו כבעלות על בית אך לא על הקרקע, ועליכם להיות הבעלים של שניהם. אין ספק ששניהם תורמים להחזר גבוה יותר על ההשקעה. מסע פרסום מתוכנן היטב של SEO מתפקד כמקור תנועה לטווח ארוך ובעלות נמוכה יחסית. מבחינה טכנית הוא חינם (בהתאם לתקורה שלך), ואילו PPC מצריך תזרים מזומנים רציף כדי להמשיך ולפעול. ‏PPCטוב לצמיחת תנועה מידית לטווח הקצר, ואילו SEO טוב בדרך כלל לצמיחת תנועה אטית אך לטווח ארוך. כדי להשתמש בשתי הטקטיקות כיוון שמחקרים הראו עלייה משמעותית בתנועה ובמודעות כאשר משתמשים גם ב-SEO וגם ב-PPC. אנחנו ממליצים על PPC כדי להיכנס לעניינים ועל SEO לטווח הארוך.
 

מידע על המחברת

 
הלגה מונרו
 
הלגה מונרו היא המחברת של מאמר זה ושל פוסטים רבים אחרים בבלוג MonsterPost.