איך להקים קמפיין מודעות לידים בפייסבוק

פייסבוק לא רק יצרה מהפכה באופן בו אנחנו גולשים באינטרנט ובמידת ההשפעה של מדיומים דיגיטליים על השיח הבינלאומי אלא היא גם יצרה מהפכה בתחום הפרסום הדיגיטלי – הרבה בזכות אפשרויות הפילוח שלה והיקפי המידע העצומים שהרשת אוספת על משתמשיה. בהקשר לכך, קמפיין מודעות לידים (Lead Generation) בפייסבוק מספק דרך מצוינת ואפקטיבית מאוד ליצירת רשימות דיוור, השגת לידים ובאופן כללי ללמוד יותר פרטים על הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

מודעות לידים בפייסבוק הן תוספת עוצמתית לכל קמפיין פרסום וקידום אתרי אינטרנט ומותגים במרחב הדיגיטלי, כאשר מודעות אלו הן מהמגוונות ביותר שעומדות לרשותכם. נסביר לגבי סוג המודעות להשגת לידים מפייסבוק ואיך להקים קמפיין lead Generation מנצח בפייסבוק.

מהן מודעות לידים בפייסבוק?

במהותן, אלו מודעות פרסום בפלטפורמת פייסבוק אשר כוללות טופס מובנה להשארת פרטים של המשתמש. בטופס זה, המפרסמים יכולים לאסוף פרטים אישיים ורלוונטיים לגבי קהל היעד שלהם הנחשף למודעות, לפי אפשרויות פילוח מתקדמות ומקיפות – כאשר במקרים רבים (וטובים) של מודעות לידים אלו, בתמורה להשארת הפרטים שלהם, המשתמשים נהנים מהצעת הערך האיכותית שהמפרסם בנה ומציע להם.

בין אם מדובר על שם וכתובת מייל בלבד או על מידע נוסף כמו תחומי עניין, עניין במוצר או שירות מסוים וכיוצא באלו, מודעות לידים בפייסבוק מסייעות לכם להכיר טוב יותר את הקהל שלכם. וזה חשוב מאוד!

היתרונות של קמפיין מודעות לידים בפייסבוק:

  1. לא צריך להטמיע פיקסל מעקב של פייסבוק – כי הכל כבר בתוך הפלטפורמה.
  2. עסקים ומותגים לא צריכים לבנות דף נחיתה ייעודי, לייצר טופס ולהטמיע הכל טכנולוגית – הטופס והשגת הליד הם פנימיים לפייסבוק ואתם מקבלים בקלות את כל הדאטה.
  3. בניית מודעת ליד והקמת הקמפיין קלים, ידידותיים מאוד למשתמש ומהירים.
  4. בדרך כלל, לידים מקמפיין כזה יהיו זולים יותר בהשוואה לקמפיינים הכוללים דף נחיתה חיצוני וייעודי.
  5. העברה מהירה וברורה של המסר והצעת הערך למשתמש, מגביר המרות כי הכל פשוט ומהיר יותר.
  6. אפשרויות פילוח מעולות המאפשרות להגיע בדיוק לקהל היעד שאתם מחפשים.
  7. דרך יעילה לבנות מודעות למותג שלכם, לקהל יעד רלוונטי ובפלטפורמה החברתית הגדולה ביותר.

איך ליצור מודעת לידים בפייסבוק? שלב אחר שלב

 

שלב 1
בחשבון הפייסבוק העסקי שלכם, גשו לחלק של Ads Manager (מנהל המודעות). כדי ליצור קמפיין חדש, לחצו על Create Campaigns שנמצא תחת הקטגוריה Campaigns.

שלב 2
בחלון הבא שייפתח, תצטרכו לבחור את מטרת הקמפיין שלכם (Lead generation), לתת שם לקמפיין שלכם ושם לסט המודעות, וכן לבחור את הלקוח שתרצו לפרסם עבורו את המודעה.

שלב 3
ממש מתחת לבחירת הלקוח עבורו אתם מפרסמים את מודעה, תצטרכו ללחוץ על View Terms כדי לאשר את תנאי מודעות הלידים של פייסבוק. בחלון שייפתח לחצו על I agree to terms and conditions.

שלב 4
כעת, תנו שם למודעה שלכם. לאחר שעשיתם זאת, תעברו להגדרות של עריכת סט המודעות (Ad Sets). כאן תצטרכו לקבוע תקציב יומי/Lifetime ולהגדיר את תאריכי הקמפיין.

שלב 5
בשלב זה עליכם להגדיר את קהל היעד למודעות. אפשר לבחור קהלי יעד לפי מיקום גיאוגרפי, לפי טווחי גיל, מגדר, תחומי עניין ועוד. מעבר לכך, אתם יכולים להשתמש גם באפשרות ה-Exclude, באמצעותה תוכלו לבחור סוגי קהלים שאתם לא מעוניינים שיצפו במודעה הזאת.

שלב 6
כעת, תצטרכו לבחור האם להציג את המודעות לפי מיקומים אוטומטיים או לפי בחירה ידנית שלכם, וכן להחליט האם אתם מעוניינים שהמודעה תוצג בדסקטופ, במובייל וכן בפיד של אינסטגרם.

שלב 7
כעת עברו לקטגוריה Ads, לחלק של יצירת המודעה עצמה. שם תצטרכו להגדיר את הקריאטיב שלה, את הטקסטים וכמובן לחבר למודעה טופס מתאים לאיסוף הלידים שאתם מחפשים. במודעות יצירת לידים בפייסבוק אפשר לבחור תמונה בודדת, קטע וידאו קצר או קרוסלת תמונות. יש לכתוב את טקסט המודעה עצמה, את הכותרת וגם שורת תיאור. בממשק ניהול המודעות היום ניתן להוסיף גם קישור וגם חלק ייעודי לקריאה לפעולה. מומלץ בכותרת או בתיאור כבר לכתוב מה על הגולש לעשות כדי לקבל את הצעת הערך שלכם או להשאיר פרטים.

שלב 8
מעבר לכל הוויז’ואל והטקסטים של המודעה, כאשר מדובר על קמפיין יצירת לידים אז יש צורך גם לחבר טופס למודעה. בממשק ניהול המודעה, לחצו על “צור טופס” / Create Lead Form.

שלב 9 – אופציונאלי
בשלב זה תוכלו לבחור אם אתם מעוניינים ליצור כרטיס מקדים. היתרון הגדול של האפשרות הזאת הוא שהלקוח מקבל מידע נוסף וכך הסיכוי שהוא ישאיר פרטים עולה, זאת מאחר ונתתם לו מידע מקיף יותר על השירות / המוצר שאתם מציעים. אם אתם מעוניינים לעשות זאת, עליכם למלא כותרת, תמונה, פסקה שמספקת מידע על השירות / המוצר, וכן מלל שיופיע בכפתור ההנעה לפעולה.

אפשרות נוספת היא אפשרות השאלה המותאמת אישית (Add custom question). חשוב להבין שכל שדה מעבר לשם, טלפון ומייל הופך את הטופס לשני מסכים ויותר.
שאלות נוספות מופיעות במסך הראשון ומונעות מהמשתמש להבין שהפרטים שלו מתמלאים באופן אוטומטי.
בקשו כמה שפחות פרטים!

שלב 10
באותו המסך בו אתם רואים את אפשרויות השאלה מותאמת אישית והכרטיס המקדים, תראו גם מדיניות פרטיות ומסך תודה.
תצטרכו להוסיף לינק לדף של מדיניות פרטיות, בו אתם מצהירים מה השימוש שהחברה שלכם תעשה בפרטי הגולש שהשאיר ליד. וודאו שדף הפרטיות שאתם מציגים מוצג בצורה הולמת ובהתאם לכללים.

בנוסף, תצטרכו ליצור את מסך התודה. כאן אתם מוסיפים לינק לאתר שלכם, כך שאדם שהשאיר פרטים יוכל לבקר באתר שלכם ולקרוא עליכם עוד.

זהו, כל שנותר לכם הוא להעלות את הקמפיין.

טיפים לקמפיין יצירת לידים ומצלח בפייסבוק

  • הציגו את המודעות שלכם לקהלי היעד הנכונים והמדויקים ביותר עבורכם – חוסך כסף, ממקד את הפרסום ומאפשר לכם להתמקד טוב יותר בשאילת השאלות הנכונות בטופס.
  • שאלו את השאלות הנכונות – התאימו את השאלות בטופס לצרכים פרסומיים ושיווקיים מסוימים והתייחסו לצרכים של המשתמשים שלכם, לציפיות שלהם ולשלב בו הם נמצאים מבחינת רכישת מוצר או שירות מכם.
  • השתמשו בוויזו’אל מעולה, בולט ועוצמתי – כדי שמשתמשים ישימו לב למודעה שלכם באינסוף ההצעות והפרסומות שהם רואים בכל יום בפיד שלהם.
  • הציעו הצעת ערך משמעותית, אטרקטיבית ואיכותית באמת – כדי למשוך גולשי פנימה ולגרום להם לרצות להשאיר לכם פרטי ליד.
  • ודאו שההצעה שלכם ברורה ומובנת בקלות ובמהירות!
  • בצעו בדיקות והשוואות כדי לאתר את המודעות, התמונות והטפסים הכי יעילים.

סיכום

קמפיין מודעות לידים (Lead Generation) בפייסבוק מספק דרך מצוינת לאסוף מידע על הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, דבר שיכול לשמש אתכם בהמשך הדרך למטרות נוספות. זהו כלי מצוין וחשוב לנסות אותו כדי למקסם תוצאות.

 

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 37, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ופייסבוק ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים.

הבעלים של EasyCloud – אחסון אתרי וורדפרס, חברה שמנגישה את עולם אחסון אתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.