בונים אתר חדש?
אל תתחילו בלי לחשוב על התכנים והמסרים שלכם!

 

תארו לעצמכם שניתנת לכם המשימה לעצב את האריזה של מותג משקה חדש. השאלות הראשונות שכנראה הייתם שואלים הן: “מהו טעמו של המשקה?” , “מהי כמות הבקבוק?” , “מי קהל היעד העיקרי שלו?” , “מה היתרונות שלו על פני המתחרים?”. עכשיו תארו לכם שהלקוח היה עונה לכם “הטעם והקהל של המשקה טרם הוחלטו, אבל בואו נעצב קודם את האריזה וניקח בחשבון שמדובר בעוד משקה גנרי, את השאר נשלים בהמשך…”

כיצד הייתם מתחילים? באילו צבעים הייתם משתמשים? מה היה המסר שעל האריזה?
האם תוכלו לבוא עם עיצוב מושלם לאריזה של משקה אשר לא ברור עוד מה טעמו ומי הקהל שלו?!

התשובה היא “ממש לא!”

בעת עיצוב אתר אינטרנט חדש התוכן הוא כמו “מוצר המשקה” , ואילו האריזה היא העיצוב ותכנון ה-UX שלו.
הנה כמה מהסיבות לכך שמעצבי אתרים ו-UX ובעלי אתרים צריכים לאמץ גישה כאשר התוכן הינו בשלב הראשון!

עיצוב אתר, עיצוב אתרים

תארו לעצמכם שניתנת לכם המשימה לעצב את האריזה של מותג משקה חדש

 

  1. התוכן עוזר בתכנון ובעיצוב

כשמדובר בתכנון ממשקים משמעותיים ופונקציונאליים הפותרים את הצורך של הגולש שלך, התוכן הוא הדבר החשוב ביותר.
נהוג למלא את החלל של הטקסטים ב-“לורם איפסום” הידוע לשמצה, הבעיה עם הטקסט של “לורם איפסום” היא שהוא ממלא את החלל שאתה מקצה לו, אך הוא נותר חסר משמעות.

כמו כן, מספר התווים של התוכן בזמן אמת אינו ידוע. לכן, כאשר מחליפים את הטקסט הזמני בתוכן הסופי והאמיתי  קיימת סבירות גבוהה שמספר התווים עשוי לחרוג או לא להתאים לחלל המוקצה, וזה עלול לשבור את הפריסה.

בהקשר של תכנון ממשקים, התוכן כולל את הטקסט שיוצג בדף אך גם אלמנטים חזותיים כמו תמונות וסרטונים שצריכים להיכנס לאתר. כשאתה מכיר את התוכן והמסר שלך, קל יותר ליצור מראה מותאם אישית עבור אתר האינטרנט שלך, תוך התחשבות המשתמש והצרכים שלו – הצבעים שיש להשתמש בהם, אלמנטים עיצוביים כמו כפתורי קריאה לפעולה, אייקונים וכו’. סגנון התוכן – טון הקול של הטקסט, מסייע גם בסגנון עיצוב ממשק המשתמש.

  1. התוכן עוזר לתאר ביעילות את מסע המשתמש באתר שלך

אמנם, אסתטיקה ויזואליות של אתר יכולה להרשים משתמש כאשר הוא מבקר לראשונה באתר, אך מה שקובע אם המשתמש ישלים את המשימה שאליה הגיע, ואז יהפוך למשתמש חוזר, תלוי בערך אשר נספק לו, וזה נקבע על ידי התוכן שבאתר. תכנון מראש להנעה לפעולה רצויה – תביא את התוצאה לנו אנו מצפים ורוצים!

  1. הגישה של ה”תוכן קודם” תסייע בתכנון ועיצוב טוב יותר לכל סוגי המכשירים

ההחלטה על יצירת התוכן לפני תחילת העיצוב עוזרת להחליט על נקודות השבירה של הפסקה בפריסת הטקסט ועיצוב המסרים שבו תוך כדי עיצוב עבור גדלי מכשירים שונים. השימוש של “לורם איפסום” בהתחלה, ואז החלפתו בתוכן הסופי בהמשך, בסופו של דבר מצריך מהמעצב לבנות מחדש את כל העיצוב כך שיתאים לגדלי המסך שונים. ברוב המקרים, זה דומה לעיצוב מחדש! בתקופות בהן 80-90% מהמשתמשים מבקרים באתר שלך דרך מכשירים ניידים חשוב מאוד לעצב גם את נראות האתר במובייל יחד עם הטקסטים והמסרים הנכונים!

בניית אתר, בניית אתרים

חשוב קודם כל ליצור את המסרים המרכזיים שלכם, תכנון מראש להנעה לפעולה רצויה – תביא את התוצאה לנו אנו מצפים ורוצים.


אז מה עושים אם כתיבת התוכן היא משימה ארוכה ומסובכת מדי עבור בעל המוצר כרגע?

גם במקרים בהם כתיבת התכנים לוקחת זמן רב מהצפוי ואנו בכל זאת רוצים להתקדם בעיצוב האתר והממשק שלנו, חשוב בכל זאת ליצור תחילה את המסרים המרכזיים ומסגרת כמות המילים של כל אזור תוכן.

קביעה מראש של 2 הפרמטרים האלה תעזור לעצב את האזורים בצורה מיטבית והקרובה ביותר לתצוגה הסופית שלהם ובסופו של דבר תחסוך לנו זמן עבודה בפיתוח והעלאת האתר לאוויר וכן תשמור על המטרות והיעדים שאנו מקווים להשיג.

בסופו של יום, אתר שנראה ‘יפה ומרשים’ לא מבטיח למשתמשים שימלא אחר רצונותיהם או לבעליו את המטרה לשמה הוא נבנה. יש לקבוע מטרה עסקית ברורה, לערוך מחקר משתמשים ראשוני, להחליט על טון הדיבור של הממשק ואז להתחיל לעבוד על התוכן שעוזר למשתמש שלך להשיג את יעדיו, בצורה הברורה והקריאטיבית ביותר. התוכן הוא באמת המלך. ככל שמעצבים כמו גם בעלי אתרים יבינו זאת, כך ישתפרו תוצאותיהם.