גוגל אנליטיקס 4 – המדריך המלא

 
אם אתם מנהלים אתר אינטרנט עבור העסק שלכם, בטח ובטח מכירים את כלי המעקב האולטימטיבי “גוגל
אנליטיקס”, שעוזר לכם להבין אילו גולשים מגיעים אליכם לאתר, מאילו מקורות תנועה, איך הם מתנות באתר,
ועד כמה הם מעורבים בנעשה באתר.
 
באמצעות גוגל אנליטיקס אתם יכולים לגבש תובנות עסקיות שונות ולקבל החלטות אופרטיביות. למשל, תוכלו
להבין אילו מן הקמפיינים שהשקתם לאחרונה מייצר לכם תנועה איכותית יותר של גולשים שתבצע בסבירות
גבוהה יותר רכישות שונות באתר, מאילו דפים באתר נוהגים יותר גולשים לנטוש את האתר, אילו משפכים
שיווקיים מייצרים לכם החזר טוב על ההשקעה, כיצד נראית התנהגות הגולשים במובייל אל מול גולשים המגיעים
מגלישה במחשבים ניידים או נייחים ועוד ועוד.
 
במדריך הזה נכיר לכם כמה מן התכונות החשובות שמביאה איתה גרסה 4 של גוגל אנליטיקס, והשיפורים שתוכלו
אתם כבעלי האתר ליהנות מהם, לעומת גרסת יוניברסל, הגרסה הרשמית הקודמת של המוצר.
 
אנחנו, ב – webuildit – בניית אתרים קידום אתר ושיווק דיגיטלי, פיתחנו מומחיות אמיתית בשיווק דיגיטלי בכלל
ובוטמעות של גוגל אנליט יקס גרסה 4 בלא מעט בתי עסק, במטרה אחת ברורה: להפוך את העסק לשקוף, חד
וברור בעיניים מי שמנהל אותו, ולעזור בביצוע השיפורים פורים על מנת למקסם את ההשקעה בו.
 
אז בואו ניגש לעניין: גוגל אנליטקס 4 .
 
 
 

מה מיוחד כל כך בגוגל אנליטיקס 4?

 
כשמשווים את גוגל אנליטקס 4 לגרסת היוניברסל של המוצר, מגלים לא מעט שיפורים ושינויים, שמשפיעים על
הדרך שבה משווקים מגבשים את העסקיות התובנות משימוש במוצר. לאחר שלא נוכל לגעת בכולם, ריכזנו כאן את
השטחים:
 

חבר לאגד נתוני שימוש באתר ובאפליקציות אנדרואיד ו IOS .

 
האופן שבו מנוהל הנכסים בגוגל אנליטיקס 4 ,מאפשר למשווקים ובעלי נכסים דיגיטליים לעקוב במבט מרוכז
ואח”ר תנועת המשתמשים והגולשים הן באתר בית העסק והן באפליקציית האנדרואיד – IOS שלו.
בתצורת עבודה זאת, ניתן לראות במרוכז כיצד קהל היעד מתקשר עם המותג, איך הוא צורך מידע, ובאיזה
מה שהוא רוצה לבצע רכישות.
 

אופן הניטור של צפיות, אירועים וביצוע פעולות

 
שנים לאחר מכן, התרגלנו בגרסת היוניברסל, אנחנו צריכים לעקוב אחר צפיות בדף על מנת לעקוב צפיות
בדפים, אירועים אחרונים אם אנחנו מחפשים אחר לעקוב אחר אירועים כמו גלילה עד לנקודה ספציפית בדף ו –
עסקאות על מנת לעקוב אחר רכישת. גוגל אנליטיקס 4 משנה את פני הדברים, כאשר למעשה
נשלחים בתצורת events ,ואל נתוני ברירת המחדל הנשלחים איתם, אפשר להוסיף עוד כ – 25 פרמטרים, על
מנת להרחיב את המידע המתקבל על האירועים האלו. מדובר, ללא ספק בשינוי משמעותי, שמוסיף יכולות חדשות
למעקב ובקרה אחר תנועת הגולשים המגיעה אל האתר או האפליקציות.
 

ביצוע ניטור אוטומטי של אירועים מוגדרים

 
אם נחזור לרגע אל גרסת היוניברסל, כל מי שעסק בהגדרה של events שהיו חשובים לו, זוכר בודאי כי את
האירועים האלו נדרש היה בעל האתר להגדיר ולאפיין באופן ידני. גוגל אנליטיקס 4 משנה את פני הדברים, ומבצע
מעקב אוטומטי )כל מה שנדרש זה לבחור את שדות הנתונים שמעניינים אתכם( אחר מגוון רחב של פעולות, כמו
צפיה בסרטון, הורדה של קובץ מן האתר, גלילה, מעבר של העכבר על איזורים מסוימים בדף, צפיה בפרסומת
באפליקציה, ביצוע רכישה, התחברות לחשבון באתר מסחר ועוד ועוד.
 
 

לסיכום

 
גוגל אנליטיקס 4 הוא נהדר שמשדרגת פעילות כלי את יכולת המעקב שלם כבעלי אתרים ומשווקים אחר
התנהגות הגולשים באתרים ובאפליקציות של בית העסק שלכם.