מקרה בוחן 
כיצד עקפנו עם אתר חדש את המתחרים הגדולים – עדיקה, פוקס ומרמלדה והגענו לתוצאות ראשונות בגוגל תוך פחות משנה!

 

האם ניתן לקחת אתר אינטרנט חדש לגמרי, אשר מעולם לא זכה “למיקומים” בגוגל היישר למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש?!
ובכן מסתבר שזה אפשרי! אבל זה בהחלט תלוי בנישה ובתחום התחרות בו האתר שלנו עוסק…

במקרה הבוחן עליו אנו רוצים לדבר, לקח צוות ה-SEO  שלנו אתר “היישר מהניילונים” למיקומים מרשימים במיוחד במנוע החיפוש של גוגל! כל זאת תוך פחות משנה ובתחום תחרותי מאוד של אקססוריז ועיצוב הבית.


על הפרויקט

בחודש אפריל 2018 עלתה לראשונה לאוויר החנות האינטרנטית קסנדרה – מעצבים את הבית בקליק והציעה למכירה מגוון מוצרים לבית, החל מאקססוריז ואביזרי נוי ועד ריהוט לבית ולגינה.
קסנדרה הינה מותג אונליין חדש וייחודי ללא אולם תצוגה כך שבעצם 100% מן המכירות והפעילות שלה מבוססות על אתר האינטרנט שלה.

 

מטרות הפרויקט והאתגר שעמד לפנינו

מכיוון ש”קסנדרה” הינה חנות אונליין, ללא מיקום פיזי, אשר מבססת את כל ההכנסות שלה על גולשי האינטרנט, המטרה שעמדה לנגד עיננו הייתה ברורה: כיצד אנחנו יוצרים לאתר תנועה אורגנית קבועה ורלוונטית תוך זמן קצר ובנישה תחרותית מאוד כמו שלו. ואף יתרה מזאת, כיצד אנחנו מצליחים להגדיל באופן קבוע את שיעור ההמרות והרכישות באתר!

ידענו מראש שאנחנו מתחרים כאן בתחום מאוד תחרותי אשר מכיל אתרים ומותגים ותיקים וגדולים בעלי מוניטין אשר מדורגים גבוהה באופן קבוע ב-3 שנים האחרונות.

הצפייה שלנו מהשנה הראשונה הייתה מראש קצת יומרנית, אבל ידענו שאפשרית, להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל עם 5 ביטויי מפתח לפחות, בדגש על הביטוי “אקססוריז לבית” המבוקש!


מתחילים לעבוד – שלב ראשון ביצירת האתר המושלם!

בשלב הראשון והבסיסי הפכנו את האתר של קסנדרה לכזה אשר יקבל מחמאות מ-2 גורמים עיקריים: הגולשים – שהם בעצם הלקוחות הפוטנציאלים שלנו
ומנוע החיפוש של גוגל – זה שחורץ את גורלנו בתוצאות החיפוש.

בכל הנוגע לשינויים למען יצירת חוויית גלישה נוחה וטובה יותר, ביצענו מספר שינויים חשובים באתר:

  • הצגת קטגוריות המוצרים המרכזיות של החנות בעמוד הבית
  • הוספת קיצור דרך מהיר לסל הקניות ולביצוע רכישה
  • יצירת מערך ניווט נכון ויצירת קישורים פנימיים על מנת להבטיח כי העמודים החשובים יהיו “קלים להשגה” הן על ידי הגולשים והן על ידי מנוע החיפוש

 

בעזרת המון עבודה שחורה של הצוות הטכני שלנו הצלחנו לשפר את התפקוד הטכני של האתר ולהתאים אותו בצורה מושלמת לעקרונות ה-SEO ולדרישות הרובוטים של גוגל:

  • מהירות הגלישה באתר שופרה
  • בוצעה דחיסת קבצים בשרת לשיפור הפעילות באתר
  • שינוי מבנה הכתובות באתר לכזה אשר יותאם ל-SEO
  • התקנת אבטחת אתר SSL בשרת ובמערכת האתר
  • הרצת דו”ח אופטימיזציה מקיף ותיקון כל השגיאות בהתאם


טיפ למקצוענים:
צרו עמוד מפת אתר והוסיפו לינק נגיש אליו על מנת שמנוע החיפוש ימצא אותו בקלות.

כאשר אתם מגישים מפת אתר למנועי חיפוש אתם מסתמכים פחות על קישורים חיצוניים שיגרמו למנועי החיפוש לסרוק את האתר. מפת אתר אף יכולה אף לסייע במצב של אי סדר. אם למשל יש לכם דפים “יתומים” אשר לא ניתן להסתעף אליהם בצורה ישירה, מפת האתר מאפשרת להגיע אליהם. (כמובן שיש לתקן מצב מסוג זה ולא להסתמך על המפה).

אם העליתם לאוויר אתר חדש או כמות גדולה של דפים שעודכנו לאחרונה, אזי שימוש במפת אתר חיוני להצלחתכם.


מחקר מילים

אי אפשר להתחיל לקדם אתר בלי לקבל קודם את ההחלטה החשובה ביותר: איזה ביטויים אנחנו ביכלל רוצים לקדם?!

בדרך קבע שיטת מחקר המילים שלנו ניתנת לתיאור על ידי 7 שלבים:

  1. הפעלת ניתוח מקיף של אתר הלקוח, העסק שלהם והתעשייה
  2. הבנה מהלקוח על עדיפות מוצרים / שירותים / פתרונות (ואולי שמות וריאציות, מילים נרדפות)
  3. הגדרת רשימה ראשונית של מילות מפתח
  4. הערכת דירוגים של מילות מפתח. סימון מילות מפתח תחרותיות יותר (אם קיימות), אשר יכול לקחת זמן רב יותר להגיע לתוצאות איתן (כך הלקוח יודע על זה)
  5. חקר המתחרים העיקריים ומילות המפתח שבהן הם משתמשים על ידי כלים מתקדמים
  6. קבלת רעיונות למילות מפתח נוספות באמצעות כלי מחקר שונים של מילות מפתח (מתכנן מילות המפתח של גוגל / SEMRUSH ועוד…)
  7. יצירת רשימת ביטויים סופית ומאושרת מול הלקוח

טיפ למקצוענים:
השתמשו בתכנה חיצונית על מנת לעקוב אחר המיקומים של הביטויים שלכם באופן יומיומי, לזהות מגמות חדשות, לקבל התראות על שגיאות וליקויים חדשים באתר ועוד…


מחקר מתחרים

אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לעשות הוא בדיקת המתחרים שלך. בטח כאשר אתה מתחיל עם אתר חדש ונקי ומתמודד מול אתרים ותיקים בעלי מוניטין וקישורים ממקורות חיצוניים רבים.

על ידי חקירה וסקירה של העמודים המרכזיים והטובים ביותר של המתחרים הצלחנו למצוא נוסחה מרכזית אשר שימשה גם אותנו בהצלחה בבניית עמודי הנחיתה שלנו.


אופטימיזציה לתוכן

כאשר אתה מקדם אתר חנות אשר מכיל עשרות ולפעמים גם מאות של עמודים, ביצוע אופטימיזציה זהה לכולם עלול להימשך זמן רב ואף לא לתת את התוצאות להן קיווית בסוף. לכן, ראשית יש להתרכז בעמודים המרכזיים של האתר שלך: אלו אשר זוכים להכי הרבה כניסות ואלו אשר הגדרנו מבעוד מועד כעמודי נחיתה עבור ביטויי המפתח שלנו.

ניתן להיעזר בניתוח Analytics של גוגל על מנת לזהות את העמודים הללו ובעת ביצוע תיקונם להשתמש בעקרונות אשר גילינו והסקנו שהם יעילים בשלב “מחקר המתחרים”.

כאשר אתם עובדים על אופטמיזציית העמודים ישנם מספר מאפיינים מרכזיים להם צריך לשים לב:

  • כתובת העמוד (URL)
  • טייטל + תיאור העמוד
  • כותרות h1, h2 וכו’
  • כמות ואיכות הטקסט
  • תיאור אלטרנטיבי מתאים לתמונות שבעמוד
  • לינקים חיצוניים מתוך טקסט רלוונטי

 

בדיקה ובניית קישורים חיצוניים

כידוע, שני הדברים החשובים ביותר לגוגל כאשר הוא סוקר את העמוד שלכם הם תוכן וקישורים נכנסים. מכיוון שאתר קסנדרה היה חדש לגמרי לא היה לנו ביכלל קישורים נכנסים ונאלצנו להתחיל לרקום את הרשת בכוחות עצמנו.

בעזרת מערכת סקירת האתרים של Sem Rush ומספר מערכות נוספות הצלחנו למצוא מקורות שונים לקישורים נכנסים של מתחרים מרכזיים שלנו.

בנוסף לקישורים שנרקמו באמצעות מחקר המתחרים, עמלנו על בניית קישורים שונים באמצעות ספרים אלקטרוניים, מצגות, סרטונים, תמונות וכו’.

אספנו עבורכם מספר טיפים לבניית קישורים חיצוניים:

  1. השתמשו במערכות מתקדמות על מנת לבדוק איזה אתר מכיל קישורים למספר מתחרים שלכם, אבל לא אליכם. פנו אליו ודאגו שגם הלינק לאתר שלכם יופיע.
  2. חפשו מקורות פשוטים ליצירת קישורים חיצוניים לאתר שלכם כגון פורומים, אתרי אינדקס, טוקבקים רלוונטיים, אתרי נישה ועוד.
  3. אם מדובר באתר מכירות, בדקו האם תוכלו להופיע בעמוד “היכן לקנות” באתר האינטרנט של היצרן
  4. נסו ליצור שיתוף פעולה עם עסקים רלוונטיים לנישה שלכם. לדוגמא אם האתר שלנו מוכר אקססוריז לבית, ננסה למצוא אתרי אינטרנט שעוסקים בתחומים הקשורים אלינו אך לא משמשים מתחרים ישירים, לדוגמא מעצבי פנים, אדריכלים, רתכים וכו’
  5. צרו שותפות עם בעלי השפעה ברשת כמו בלוגרים, בעלי עמודי פייסבוק/אינסטגרם חזקים וכו’. מהלך זה ללא ספק יצריך זמן והשקעה או לחילופין קשרים נכונים J

 

שימוש בפייסבוק

מי לא מכיר ונמצא היום בפייסבוק? כמעט כולם. הפוטנציאל השיווקי הקיים ברשתות החברתיות הוא עצום וחובה עלינו ליצור עבור העסק שלנו נוכחות מסודרת בפייסבוק. תפעול עמוד פייסבוק מעניין ומצליח, לעתים יחד עם פרסום ממומן בפלטפורמה, יגדילו את מעגל הלקוחות שלנו, ינפחו את כמות הכניסות וכמובן ישפרו את הסיכויים לביצוע מכירה.

בנוסף, הפייסבוק יכול משמש פלטפורמה נוחה ומעולה ליצירת קישורים חיצוניים לאתר שלנו.


הקמת קמפיינים בגוגל – חיפוש ורשת המדיה

כאמור, תהליך קידום לאתר הינו ארוך ודורש עבודה רבה, לכן, אנו נרצה להשתמש בכל דרך אפשרית ליצירת “דחיפה נוספת”. קמפיינים ממומנים במנוע החיפוש של גוגל יעלו לנו כסף, אך יבטיחו כי כאשר גולשים יחפשו ביטויי מפתח לנישה שלנו אנחנו נעלה במקומות הראשונים בחיפוש.

בדרך זו אנו בעצם מרוויחים פעמיים. גם הצלחנו להגיע לקהל יעד חדש ולהגדיל את הטראפיק וכמות הגולשים באתר וגם זכינו להזדמנות לבצע מכירה מיידית.

טיפ למקצוענים:
הטמיעו קוד מעקב באתר על מנת לפרסם מחדש לגולשים אשר ביקרו באתר שלכם ולא ביצעו רכישה.


תוצאות הפרויקט

תוצאות הפרויקט היו יוצאות מן הכלל בכל קנה מידה, ואפילו הפתיעו גם אותנו!

לאחר 10 חודשים כבר היינו במקום הראשון (!) במנוע החיפוש של גוגל ב-5 מונחים מרכזיים העוסקים באקססוריז ועיצוב הבית. זאת בנוסף, לעוד עשרות מונחים אשר הצליחו להגיע לעמוד הראשון של תוצאות החיפוש.

יתרה מזאת, כמות הגולשים באתר עולה בקצב מתמיד ויחד איתה מספר המכירות החודשיות של האתר והרווחים שלו.

מיקומים בגוגל

המיקומים של ביטויי המפתח היום


המשך העבודה השוטפת

הוכחנו שעבודה מסודרת תוך שאיפה למצוינות מביאה הישגים, ואנחנו בהחלט יכולים להיות גאים בעצמנו!

אבל בעולם הדיגיטלי אנחנו כבר יודעים, התחרות אף פעם לא נגמרת. על מנת לשמור על התוצאות המרשימות ואף להמשיך ולקדם ולשפר את המיקומים של ביטויי מפתח נוספים, יש להמשיך ולעבוד קשה.

כרגע אנחנו מתכוונים להמשיך ולבצע פעולות נוספות:

  • אופטימיזציית עמודים באופן קבוע על מנת להמשיך לשמור על המיקומים עקב פעילויות המתחרים ואופי האלגוריתם המשתנה של גוגל.
  • מעקב קבוע אחר הביצועים הטכניים של האתר ותיקון כל הבעיות שצצות באופן מיידי
  • המשך עבודה על בניית קישורים חיצוניים נוספים לאתר. המוניטין שלנו עלה, וכך גם הסיכויים שלנו להשיג קישורים חיצוניים טובים יותר
  • יצירת תכנים חדשים לריענון התכנים באתר ולקידום “ביטויי זנב ארוך”

 

לסיכום, הוכחנו שקידום אתר חדש למקומות הראשונים במנוע החיפוש של גוגל, אפילו בתחום תחרותי כמו עיצוב ואקססוריז לבית, אכן אפשרי!
יש לתכנן ולעבוד על פי תכנית מסודרת, למצוא פתרונות יצירתיים במהלך הדרך והכי חשוב – לא להרים ידיים ולהמשיך לעבוד קשה, כי זו הדרך היחידה שאנחנו יכולים להיות בטוחים שעובדת.

יש לכם שאלות נוספות? רוצים לשאול את המומחים שלנו שאלות בנוגע לקמפיין SEO?
צרו איתנו קשר ונשמח לעזור ולענות על כל שאלה 🙂