איך להגדיל מכירות בעזרת פרסום באינסטגרם

אינסטגרם הפכה לאחת מזירות השיווק והמכירות החזקות והאפקטיביות ביותר כיום עבור עסקים, בזכות השילוב של היקף משתמשים עצום המונה למעלה מ-1 מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש, זמן שהייה גבוה במיוחד של מעל חצי שעה בממוצע למבקר, ואופי חזותי ויזואלי ואינטראקטיבי התואם את רוח התקופה.

כדי לנצל נכון את הפוטנציאל העסקי הגלום באינסטגרם, יש לפעול על פי אסטרטגיה שיווקית הוליסטית הכוללת מספר רבדים:

1. אסטרטגיית תוכן איכותי ומושך

המפתח להצלחה באינסטגרם הוא תוכן איכותי, מעניין ומושך שיגרום לעוקבים פוטנציאליים להישאר לאורך זמן, ללחוץ על כפתור העקיבה ולהגיב באופן חיובי. כדי ליצור תוכן כזה, יש להשקיע בצילומים מקצועיים של תמונות וסרטונים המציגים את המוצרים והשירותים באופן אסתטי ומושך תשוקה ואף מעורר רצון וצורך לרכוש. חשוב לספר סיפור מותג חזותי סביב חווית הלקוח – איך הלקוחות נהנים מהמוצר, מה הם אוהבים בו, איך הם משתמשים בו בחיי היום יום. כדאי לשלב בין תכנים שיווקיים לתכנים בידוריים ו”פאן” יותר כדי ליצור מעקב מתמשך.

 

2. אינטראקציה איכותית עם הלקוחות והקהילה

מרכיב קריטי נוסף הוא יצירת אינטראקציה ודיאלוג איכותיים עם הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים בעמוד האינסטגרם של העסק. יש לתת מענה מהיר ואישי ככל האפשר לכל תגובה ושאלה, לעודד דיון פתוח וחיובי סביב התכנים, ולנסות ליצור תחושה של קשר אינטימי וקהילה סביב המותג. מחקרים מראים שלקוחות המרגישים קשר אישי למותג יותר נאמנים אליו וסביר יותר שירכשו ממנו.

 

3. קמפיינים ממומנים

אחד הכלים האפקטיביים ביותר באינסטגרם הוא קמפיינים ממומנים בתשלום. ניתן לקדם בתשלום מוצרים או מבצעים ספציפיים בפורמט מודעות ממומנות, וכן להריץ קמפיינים כלליים יותר להרחבת החשיפה לקהלים חדשים רלוונטיים. הפרסום הממומן מאפשר ל”דרבן” ולהגביר את המודעות וההמרה למכירות של התוכן האורגני.

 

4. קידום מבצעים והטבות

פרסום מבצעים, הנחות וקופונים בסטורי ובפיד האינסטגרם הוא דרך מצוינת לעודד המרה מיידית של עוקבים פוטנציאליים ללקוחות משלמים ובכך להגדיל מכירות לטווח קצר. כדאי לנצל את השילוב של סטורי ופוסטים רגילים כדי להבליט את המבצעים השיווקיים בצורה בולטת ולהזכיר לגולשים לנצל אותם לפני סיומם.

 

5. מדידה ואופטימיזציה מתמדת

חשוב לבצע מעקב צמוד אחר מדדי הביצועים העיקריים בחשבון האינסטגרם של העסק – צפיות בסטורי ובפוסטים, לייקים, תגובות, שיתופים וכמובן – הקלקות על קישורים ומעבר לאתר. ניתוח שוטף של הנתונים מאפשר לזהות מה עובד טוב יותר ומה פחות, ולבצע אופטימיזציה מתמדת של סוגי התוכן, העיתוי ושאר הפרמטרים כדי לה כדי למקסם את התוצאות. כמו כן, חשוב להגדיר יעדים כמותיים ברורים של עוקבים, צפיות, הקלקות וכו’ ולעקוב אחר ההתקדמות היום-יומית לקראת היעדים הללו.

 

איך להגדיל מכירות בעזרת פרסום באינסטגרם

לסיכום, יישום נבון של אסטרטגיית אינסטגרם כוללת יכול לאפשר לכל עסק, קטן כגדול, לחלוב תועלת עסקית אדירה בדמות חשיפה, מודעות, אך בעיקר – גידול משמעותי במכירות והכנסות ישירות. אינסטגרם הפכה לאחד ממנועי הצמיחה הטובים ביותר עבור עסקים שיודעים לנצל אותה נכון. 

עם זאת, חשוב לזכור שפעילות מוצלחת באינסטגרם דורשת השקעה לא מבוטלת ביצירת תוכן איכותי ובקידום ממומן, וכן מחייבת מדידה ואופטימיזציה רציפות. אין פתרון קסם מיידי ויש להיערך למאמץ מתמשך. עם זאת, הפירות שתניב עבודה עקבית ואיכותית הם פוטנציאל עצום לצמיחה עסקית בעלות נגישה יחסית. 

למחלקת הסושיאל שלנו ב- Webuildit ניסיון של שנים רבות בניהול וקידום עסקים בכל פלטפורמות הרשתות החברתיות והאינסטגרם בפרט. בזכות הידע, הניסיון והשאיפה המתמדת שלנו ללמוד, להתנסות ולהתפתח אנו מצליחים לייצר ערך רב עבור הלקוחות שלנו.

רוצים לדעת איך אפשר לעזור גם לעסק שלכם לקפוץ מדרגה ברשתות החברתיות? צרו איתנו קשר ונשמח לעזור גם לכם!