מידת ההצלחה ברשתות החברתיות הם למעשה כל מדדי המעורבות (למשל, מספר לייקים, שיתופים או תגובות) שהתוכן שלכם מקבל במדיה החברתית. הם בדרך כלל משקפים עד כמה התוכן שלכם גלוי ומרתק במדיה החברתית, מה שהופך אותם לאינדיקטור טוב להצלחת הפצת התוכן שלכם.
אם עסקתם כבר ב-SEO או חקרתם וקצת קראתם, סביר להניח שנתקלתם בטענות לפיהן רשתות חברתיות הן גורם דירוג SEO. זה לא נכון, לפחות על פי הצהרות שונות ורבות של דוברי גוגל.
אבל למרות שגוגל לא לוקחת בחשבון הצלחה ברשתות החברתיות באלגוריתמי הדירוג שלה, עדיין הגיוני להמשיך ולשפר אותם. למעשה, עסקים רבים יכולים לשפר משמעותית את SEO שלהם על ידי השקעת מאמץ רב יותר בהפצת תוכן במדיה החברתית שלהם.
רוצים להבין יותר וללמוד איך אתם יכולים לשפר את האותות החברתיים שלכם כדי לעזור ל-SEO שלך? המשיכו לקרוא.

רשתות חברתיות אינן גורם דירוג SEO

ראשית עלינו לדון בסיבות לכך שרשתות חברתיות אינן גורם דירוג של גוגל. כמובן, הפשוטות ביותר הן טענות כמו זו של ג’ון מולר, תומך החיפוש של גוגל:

למרות שזה כבר סרטון די ישן, זה ההצהרה הכי ישירה לנקודה לגבי רשתות חברתיות וקידום אתרים שיכולנו למצוא מהדוברים של גוגל. מאז היו טענות רבות אחרות המרמזות על אותו הדבר.

כעת, הנה דעתינו מדוע הגיוני שרשתות חברתיות אינן גורם דירוג.
קודם כל, המדיה החברתית מלאה בספאם וחשבונות מזויפים. אפשר לקנות עוקבים, לייקים וכו’ ללא הגבלה בפרוטות. כיצד על גוגל לזהות מעורבות חברתית מחשבונות אמיתיים כאשר פלטפורמות המדיה החברתית עצמן נאבקות עם סינון ואיסור על כל הספאם הזה?
בנוסף, יש את תפקידם של האלגוריתמים של מדיה חברתית. הרבה תוכן נהדר נקבר ללא חשיפה נמוכה, בעוד שהרבה תוכן רע זוכה למשיכה. אם אתה מנהל חשבון ענק או מגדיל את הפוסטים שלך במדיה החברתית, אתה מקבל יתרון שאין לו שום קשר לתוכן עצמו.
עם זאת, הפוסטים שנוטים להיות פופולריים ברשתות החברתיות לא באמת נועדו לדרג בחיפוש, ולהיפך. האם אתה יכול לדמיין מאמרים “משעממים, אבל הכרחיים” כמו זה מקבלים המון לייקים, שיתופים ותגובות? כנראה שלא.
הנקודה היא שאין חפיפה גדולה בגורמים שהופכים תוכן לפופולרי במדיה החברתית ובמנועי החיפוש, כך שזה אפילו לא הגיוני לשקול ליישר את הדירוג שלהם.

אז כיצד בכל זאת יכולים עמודי סושיאל חזקים לשפר את ה-SEO של האתר שלכם?

הפצת תוכן היא עקב אכילס של צוותי שיווק רבים. הם מבלים זמן רב ביצירת תוכן מעולה, אך לעתים קרובות אין הרבה שהם עושים לאחר הפרסום שלו.
מדיה חברתית (אורגנית וגם בתשלום) היא ערוץ חשוב לשימוש בתמהיל הפצת התוכן שלכם.

הנה הסיבות ששיפור המעורבות ברשתות החברתיות שלכם יכול לשפר גם את SEO:


1. מדיה חברתית היא חלק מגלגלי התנופה שלך לקידום אתרים ושיווק תוכן
המונח “גלגל תנופה שיווקי” הפך לפופולרי כמתאר מערכת של מאמצי שיווק מתמשכים וניתנים לחזור על עצמם, המחזקים זה את זה, ויוצרים יותר השפעה עם פחות מאמץ לאחר כל איטרציה.
הנה דיאגרמת קידום אתרים וגלגל תנופה כדי להבהיר את הדברים:

גלגל תנופה שיווקי

גלגל תנופה שיווקי

 

זה יכול גם להיתפס כאפקט של כדור שלג בהקשר של טקטיקות שיווקיות.
אפשר לראות שהפצת תוכן תופסת את כל הצד השמאלי של הדיאגרמה. המדיה החברתית היא חלק מכריע מכך, ומעורבויות חברתיות חזקות משקפות את ההצלחה בחזית זו.
פשוט, אם תוציאו את הפוקוס על מדיה חברתית מגלגל התנופה, תחוו האטה רבה.

2. אינדיקטור להפניה לסמכות בנישה שלכם
אחד החלקים במודל גלגל התנופה הוא זה: “הגדל את הסמכות שלך לדירוג טוב יותר במנועי חיפוש.”
אמנם זו השקפה פשוטה, וסמכות יכולה להיות רק אחד מהמשתנים הרבים המעורבים בדירוג טוב, אבל זה בהחלט היבט שחשיבותו הולכת וגוברת בשנים האחרונות.
סמכותיות מייצגת את אחד מהראשי תיבות בתפיסה של גוגל E-E-A-T המשמשת להערכת מערכות דירוג החיפוש של גוגל. האותיות מייצגות: מומחיות, ניסיון ואמינות. (expertise, experience, and trustworthiness)

3. מתאם חזק עם תנועה המגיעה דרך Discover של גוגל
Google Discover הוא פיצ’ר בטלפון הנייד שנוצר באופן אוטומטי ומותאם אישית לכל משתמש המבוסס על הפעילות המקוונת שלו. זה מציג מידע וחדשות על הנושאים שמעניינים אותך, כמו SEO, צילום או נסיעות.
גוגל דיסקובר

גוגל דיסקובר

 

אני מכיר אנשים רבים שלא יודעים שהפיד הזה קיים במכשירים הניידים שלהם, אבל אני מכיר גם עסקים שמובילים את רוב התנועה האורגנית שלהם דרך הפיד הזה (כמו חדשות ואתרים עתירי תוכן).
גוגל Discover הוא במידה רבה קופסה שחורה שקשה לבצע עבורה אופטימיזציה. אבל אחד המשתנים עם מתאם חזק לביצועי Discover הוא הבאז שנוצר עם הפצת התוכן ברשתות.
נראה שגוגל דוחפת גם פיסות תוכן שהופכות פופולריות במדיה החברתית לראש פיד ה-Discover שלה. מעורבויות חברתיות חזקות יכולות להיות מתורגמות היטב לביצועי Discover נחמדים.

איך משלבים את מאמצי ה-SEO שלכם עם הסושיאל מדיה? בקרוב נעלה מאמר עם כמה טיפים מרכזיים. היו מעודכנים 🙂 

רוצים ייעוץ מקצועי ואמיתי על שיווק דיגיטלי לצרכים שלכם?

התקשרו 077-8037305 או השאירו פרטים ונחזור בהקדם