מדריך אופטימיזציה לאתר אינטרנט – כל מה שצריך לדעת

בין אם אתה בעל עסק שמחפש איש מקצוע או עצמאי שרוצה לקדם את האתר לבד, אתה חייב להכיר מספר דברים חשובים כדי לעשות אופטימיזציה לאתר שלך כמו מקצוען. לתהליך האופטימיזציה יש השפעה ענקית על דירוג האתר בגוגל. בלי אופטימיזציה מקצועית האתר מקבל פגיעה משמעותית בדירוג בתוצאות החיפוש. הכנו עבורך סקירה על תהליך אופטימיזציה שתוכל לעשות לאתר שלך או לאתרים של הלקוחות שלך כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר ולנצח בתחרות.

מה הוא תהליך אופטימיזציה לאתר

תהליך אופטימיזציה הוא תהליך שגרתי שיש לבצע בכל אתר קיים, ורצוי להתחיל בו עוד בשלבי בניית האתר. ישנם מספר בדיקות שיש לבצע באופן קבוע שכוללות בין היתר מציאת דפי שגיאה (כמו שגיאה 404), בדיקת כתובות URL, שימוש בקובץ Robot.txt ועוד.

תהליך ביצוע הבדיקות (אנליזות) השגרתיות לאתר שלך יכול להיות מאד מתיש ומתסכל, כשרשימת הבעיות האפשריות בו הן גדולות מאד. לעבור על הרשימה הזו באופן ידני זו מטלה משעממת שגוזלת המון זמן. וכדי לעשות קידום אתרים כמו מקצוען, עליך לחסוך בזמן ככל שניתן ואיפה שאפשר.

כדי לחסוך בזמן, ישנה אפשרות להשתמש בכלים שעושים עבורך את רוב העבודה, כמו הכלי של SEMRush (בתשלום) שנקרא SEMRush Site Audit (בודק האתר של SEMRush). זה הוא כלי חזק המשפר משמעותית את מהירות הבדיקה. הכלי סורק במהירות את האתר כמו שמנוע החיפוש סורק ומוצא באופן אוטומטי עד 60 מקרים אפשריים לבעיות, תוך כיסוי כמעט מלא של זיהוי כל תקלה או הפרעה. בכדי להשתמש בכלי כזה או בכל כלי דומה ביעילות ולהבין את המונחים הטכניים, צריך ללמוד מספר דברים חשובים בתחום האופטימיזציה.
מדריך זה ינחה אותך על הכל, החל מהדרך בה מנוע חיפוש סורק את האתר דרך טעויות נפוצות באופטימיזציה לדף (On Page) במטרה לעזור לך להשיג את המירב מתהליך האופטימיזציה ולעשות את זה נכון.

סריקת אתר על ידי מנוע חיפוש ומבנה האתר

קודם כל, אין טעם לבצע אופטימיזציה לשום דבר באתר אם מנועי החיפוש אינם יכולים למצוא אותו. בכדי שהאתר יופיע בתוצאות של מנועי חיפוש כמו גוגל, האתר חייב לעבור סריקה ואינדוקס על ידי הרובוט של מנוע החיפוש. עקב כך, התאמת האתר לסריקה על ידי מנועי חיפוש ויכולת האינדוקס של האתר הם שני הגורמים הנפוצים ביותר, שטיפול בהם יכול לתרום משמעותית לתהליך הקידום.

מנוע החיפוש סורק את האתר על פי המבנה שלו. מבנה האתר צריך להיות מאורגן היטב בכדי שגם הרובוט של מנוע החיפוש וגם המשתמש יחוו חוויה חיובית מהגלישה באתר. צריך להבין שמה שידידותי למנועי החיפוש ידידותי למשתמש ולהיפך. בכדי להשיג תוצאה טובה וחוויה נכונה לגולש ולרובוט, אתה צריך לייעל את מבנה האתר, לוודא שלגולש יש ערך כתוצאה מהביקור בו, שהתוכן מייצר המרות ושכל עמוד במרחק של לא יותר מ-4 קליקים מדף הבית.

סריקת אתר

שימוש בקובץ – Robot.txt

אתה צריך לחשוב על קובץ Robot.txt כמדריך עבור רובוט הסריקה לגבי האופן בו אתה מעוניין שהוא יסרוק את האתר. הקובץ משמש את רובוט מנוע החיפוש בכדי להבין אילו דפים אתה מעוניין שיסרוק ויאנדקס ואילו דפים לא. Robot.txt יכול לחסום את גוגל מלבצע סריקה ואינדוקס לאתר שלם או לדף ספציפי. השימוש בקובץ בצורה נכונה מגדיל את מהירות הסריקה והאינדוקס על ידי גוגל. ישנן סיבות רבות למניעת סריקת דפים באתר על ידי מנועי החיפוש.

יש להיזהר מטעויות שגורמות לגוגל להתעלם מדפים חשובים או לסרוק ולאנדקס דפים חסרי משמעות באתר. למרות העובדה שיצירת קובץ Robot זו לא עבודה קשה, שגיאות פורמט הן די שכיחות: שורה ריקה של User Agent, Syntax שגוי.. חשוב לעשות את הפעולה בדרך נכונה ומבוקרת. חיפוש קליל בגוגל יעזור לכם למצוא מחולל קובץ כזה ברשת.

אמנם אתר שבנוי טוב לא חייב להשתמש ב-Robot.txt, אך על ידי יצירת קובץ פשוט אתה יכול להנחות את מנועי החיפוש לדפים רלוונטיים וחשובים על ידי הסתרת הדפים חסרי המשמעות הן למשתמשים והן למנועי החיפוש. מומלץ שלא להכליל בסריקה דפים זמניים או דפים אישיים שניתנים לצפייה רק על ידי משתמשים מסוימים או אדמיניסטרטורים עם גישה מיוחדת (שם משתמש וסיסמא) וגם דפים עם תוכן חסר ערך למשתמש. אף על פי כן, זו אינה הנחיה קפדנית מאד, אלא יותר בגדר הצעה, ובמקרים מסוימים מנועי החיפוש יכולים לבחור שלא להתייחס לקובץ.

הגדרת מבנה כתובת URL

בקצרה, כתובת URL היא הכתובת המדויקת של דף, פוסט או אובייקט כלשהו באתר. בעזרת כתובת URL, יוצרים היררכיה באתר המקלה על הניווט הן למשתמש והן לרובוט הסריקה. דוגמא לכתובת URL – www.example.com/blog/category/product.

לצרכי האופטימיזציה, כתובת URL היא הרבה יותר מעוד כתובת ליעד באתר. בחירת הכתובת ללא תשומת לב יכולה להשפיע על דירוג ואינדוקס האתר. הן סורקים של מנועי חיפוש והן משתמשים יקראו את כתובת ה-URL. לכן יש לבחור ביטויים רלוונטיים לכתובת שנותנים רקע כלשהו לגבי מה שיש באותו דף.

כתובת ה-URL והכותרת (זו המופיעה בתוצאות החיפוש) יכולות להיות זהות. רק חשוב להשתמש במקף אמצעי להפרדה בין מילים בכתובת עצמה ולא במקף תחתון בכדי לא לבלבל את מנועי החיפוש, שמתייחסים למקף תחתון כחלק ממילה ולא כמרווח בין מילה למילה.

רצוי שלא להשתמש באותיות גדולות אלא אם יש לכך סיבה מספיק טובה. זה מקשה על קריאת הכתובת למנועי החיפוש ולמשתמשים. לעומת כתובת הדומיין של האתר עצמו, לכתובת ה-URL יש השפעה משמעותית מבחינת SEO.  אמנם מנוע החיפוש יכיר ויבין את הדף בכל מקרה. אך המטרה היא להימנע ממקרים של שגיאה 404 כתוצאה מקריסת שרת או מטעות הקלדה על ידי המשתמש (כי הכתובת מסובכת וארוכה).

מבנה URL עוזר למנוע החיפוש להבין את חשיבותו של דף מסוים. באופן כללי, ככל שדף מסוים גבוה יותר בהיררכיה של האתר, כך עולה חשיבותו. לכן חשוב לשמור על מבנה אתר פשוט ולשים את התוכן העיקרי ודפי הנחיתה העיקריים באתר קרוב ככל שניתן לנקודת המוצא. בנוסף קח בחשבון שכתובות ארוכות או מסובכות מדי אינן ידידותיות למשתמש כמו גם למנוע החיפוש. לכן, גם אם באופן עקרוני ניתן להשתמש בכתובת ארוכה (עד ל-2048 תווים), אך רצוי שאורך הכתובת לא יעלה על 100 תווים, ועדיף שלא תכלול משתנים דינמיים.

שימוש נכון בקישורים והפניות

קישורים נחוצים באתר בכדי ליצור חווית זרימה למשתמש ובכדי ליצור חלוקה טובה של Link Juice (מיץ קישורים). אך לינקים שבורים ושגיאות 4xx ו-5xx פוגעות בחווית המשתמש וכתוצאה מכך במאמצי האופטימיזציה של האתר. יצירת כמות גדולה של קישורים בדף מסוים יכולה להפוך את הדף לספאמי הן בעיני המשתמש והן בעיני מנוע החיפוש, שבכל מקרה לא יסרוק את כל הקישורים האלה. בנוסף, יש לקחת בחשבון שקישורי nofollow יכולים להיות הרסניים, במיוחד כשמשתמשים בהם לקישורים פנימיים (קישורי nofollow הם קישורים שאינכם מעוניינים שמנוע החיפוש יעקוב אחריהם).

אם יש בדף קישורים חיצוניים שבורים, צור קשר עם בעלי האתר אליו אתה מפנה. בדוק בזהירות את הלינקים שלך, מחק או החלף את אלו שאינם פעילים ובמקרים של שגיאות שרת, צור קשר עם חברת האחסון שלך.

עוד דבר שצריך לקבל התיחסות הוא הפניות. הפניות מתבצעות לדפים עם לינקים שבורים או שגיאות. יש לשים לב שמבצעים הפניית 301 ולא הפניית 302/307. בשימש בהפניות 302/307  רובוט מנוע החיפוש שומר את הדירוג של הדף הישן שאונדקס (זה שהלינק שלו שבור) ולא מעביר את המשקל לדף אליו הופנה הקישור. בנוסף חשוב לקחת בחשבון שרובוט מנוע החיפוש יכול להתייחס לאתר שלך עם או בלי קידומת WWW כשני דומיינים נפרדים. לכן כשמגדירים הפניית 301, מגדירים אותו לדומיין שהועדף ב-Google Search Console.

שרשראות של הפניות בעייתיות יכולות לבלבל את רובוט מנוע החיפוש ולתסכל את הגולשים בנוסף לפגיעה במהירות טעינת האתר, וזה פוגע בדירוג. חשוב לעשות את ההפניות נכון ולוודא שיש כמה שפחות קישורים שבורים. פעולה כזו חייבת להתבצע באופן שגרתי בתדירות שתלויה בגודל האתר. ככל שאתר גדול יותר כך גדל הסיכוי ללינקים בעייתיים שצצים על בסיס יומי.

שימוש בקובץ מפת אתר – Sitemap.xml

מפת האתר היא כלי שמשמש את גוגל להבין את מבנה והיררכיית האתר. בכל סריקה, גוגל מקצה “תקציב זחילה” לאתר בו מגדיר מראש כמה דפים יסרקו באתר בכל פעם. מפת האתר עוזרת לרובוט של גוגל להבין אילו עמודים באתר שלכם חשובים יותר לסריקה בהתאם לתקציב שהוקצה לכם.

כדי להכיר לגוגל את מפת האתר, נרשמים ל-Google Search Console ומשתפים את גוגל בקובץ ה-sitemap.xml. בעזרת השיתוף הזה גוגל מבין מתי ואיך לסרוק את האתר בכל פעם. כמעט בכל אתר ישנם דפים בעלי תועלת רבה שאינם מאונדקסים. בעזרת מפת אתר ניתן להדגיש אותם ולבקש שיסרקו ויופיעו בתוצאות החיפוש. מפת האתר אינה מבטיחה שהדפים הרשומים בה יאונדקסו, אך דפים שאינם נמצאים שם זוכים להתעלמות מלאה ממנוע החיפוש.

ניתן ליצור את קובץ מפת האתר באופן ידני או להשתמש בכלים ליצירת מפת אתר. מנועי חיפוש מקבלים מפות אתר שגודלם קטן מ-50Mb, ומכילים פחות מ-50,000 לינקים. אז אם יש לך אתר גדול, תצטרך ליצור מפות אתר נוספות.

מובן מאליו שאין לכלול במפת האתר לינקים שבורים, דפי שגיאה וכיוצא בזה. רצוי שלא לכלול דפים ללא קישורים פנימיים נוספים לדפים באתר. אם ישנם דפים רבים עם אותו התוכן, יש להשתמש רק בדף הקנוני (Canonical). אין להוסיף למפת האתר דפים שנחסמו בעזרת Robot.txt, עקב הסתירה הברורה בין השניים. מה שכן, חשוב לזכור להוסיף לינק למפת האתר לקובץ ה-robot.txt.

אופטימיזציית דפים באתר (On-Page SEO)

הכוונה באופטימיזציית “On-Page” היא שיפור הדירוג לדפים ספציפיים על ידי ביצוע אופטימיזציה לתוכן ולקוד ה-HTML של כל דף כזה. בחינה מוקפדת של כל המרכיבים בדף מגדילים סיכוי לקבל טראפיק רלוונטי ואיכותי לאתר. כתיבה מקצועית ותוכן ויזואלי (תמונות, סרטונים וכו’) בשילוב עבודה טובה “מאחורי הקלעים” יוצרת עניין וסיפוק אצל המשתמשים והכרה על ידי מנועי החיפוש. שימוש נכון בכותרות, תגיות, מבנה כתובת URL, קישורים פנימיים ובדיקת תקינות הקוד משפיעים משמעותית על האתר בתוצאות הדירוג.
חשוב להבין שהשקעה בביצוע אופטימיזציית on-page גם משפיעה על הצלחת האתר מבחינת ה-off page (אותן פעולות המתבצעות מחוץ לאתר כמו יצירת קישורים חיצוניים איכותיים). שימוש בתוכן איכותי וחזק כבסיס לבניית קישורים דורש פחות מאמץ לקבלת תוצאות מדהימות. והחלק הטוב ביותר הוא שכל אלו נמצאים בשליטה מלאה שלך. אתה תמיד יכול לבצע התאמה או שינוי של תוכן מוצג, לעדכן “מטא תגיות” בקוד וכו’.

תגית כותרת (Title Tag)

תגית הכותרת היא אותה שורה שמופיעה בדף תוצאות החיפוש כקישור לאתר שלך. ברור ומובן שזה הוא הרושם הראשוני שאתה יוצר על הגולש שקורא בין היתר עוד לא מעט כאלו מסביב בדף התוצאות. אתה צריך ליצור כותרות שמושכות את תשומת הלב, וחשוב מכך, ליצור לכל דף את הכותרת שלו בכדי לשפר את הנראות הן בעיני משתמשים והן בעיני מנועי החיפוש.

צור כותרת תמציתית ולא ארוכה מדי מפני שכותרות ארוכות מדי יכולות להיחתך באופן אוטומטי בזמן ההצגה. ודא שהכותרת לא קצרה מדי ולא מעניקה מספיק מידע לגולש, ובכך מקטינה סיכוי לכניסה לדף. כותרת מאוזנת בנויה מ-50-70 תווים.

אגב, לא די בניסוח כותרת מושלמת, פשוטה ומעניינת. עליך לקחת בחשבון את מנוע החיפוש של גוגל, שצריך להבין שהכותרת הזו רלוונטית כתשובה לשאילתא מסוימת, ועליה להופיע בהצגת התוצאות. במילים אחרות, רצוי שבכותרת יופיע ביטוי או צירוף מילים שעונה למשתמש על השאלה.

תגית H1

תגית H1 היא הכותרת של הדף עצמו (דוגמא טובה היא כותרת של מאמר מסוים). התגית הזו פחות נחשבת לעומת תגית הכותרת, אך היא עדיין עוזרת למנועי החיפוש ולמשתמשים להבין על מה מדבר הדף. תגית H1 יכולה להיות זהה לתגית ה-Title, מה שמקובל בגישה הטכנית יותר (לפעמים כותרת H1 הופכת באופן אוטומטי לכותרת Title אלא אם הוגדר אחרת על ידך), אך לא מנקודת מבט של אופטימיזציה. כששני הכותרות זהות אתה בעצם מפספס את האפשרות להשתמש ביותר מביטוי אחד שיכול להוביל גולשים לדף שלך ויוצר רושם של אובר אופטימיזציה בדף. צור כותרת H1 נחמדה וקליטה, אך עדיין פשוטה ורלוונטית.

מנועי החיפוש משתמשים בכותרת H1 כדי לקבל רמז כלשהו בנוגע לדף, ולכן חשוב להקפיד על הימצאות כותרת אחת כזו בכל דף. ריבוי כותרות H1 בדף מסוים מבלבל את הסורק. במקום זה, רצוי להשתמש בכותרות H2-H6 לחלוקת הטקסט למקטעים. כותרות המשנה רלוונטיות יותר למשתמשים מאשר למנועי החיפוש. טקסט שבנוי בצורה היררכית נכונה משפר את חווית הקריאה וגורם לעניין רב יותר וסדר בקרב הקורא. לכן לאחר יצירת תוכן איכותי יש לבדוק שהכותרות בעמוד מוגדרות נכון.

Meta Description

אם מדמים את תצוגת הלינק לאתר שלך בתוצאות החיפוש לכריכה של ספר, אז ה-Meta Description הוא התמצית הכתובה בחלק האחורי של הכריכה, ובעצם הטקסט שיניע את הגולש להבין שבאתר שלך הוא חייב לבקר. התיאור מופיע מתחת לכותרת הראשית. לתיאור לקוי יש השפעה מסוימת על תוצאות הדירוג. תיאור טוב ורלוונטי, עם קריאה לפעולה, יהיה יעיל יותר מאשר תיאור פחות רלוונטי. אגב, אם התיאור לא רלוונטי ובכל זאת הדף מוצג, גוגל עוזר ומשלים תוכן רלוונטי מהדף עצמו, אך התוצאה המוצגת במקרה כזה כנראה לא תהיה הרלוונטית ביותר ולא כזו המניעה לפעולה אלא נגזרת כלשהי מהתוכן המוצג בדף.

ישנם מקרים בהם לא הגיוני לעבור על כל הדפים באתר ולתת לכל דף תיאור שונה. במקרים כאלו עדיף להתמקד ולהשקיע בתיאור של דפי הנחיתה המרכזיים והרלוונטיים ביותר באתר, ולהשאיר לגוגל להשלים את התיאור בכל שאר הדפים באופן אוטומטי.

יצירת תיאור ממוקד ובעל השפעה זו אומנות וזה דורש הרבה ניסוי ותהיה. אך חשוב שתזכור שלהעתיק תיאור מוצלח כלשהו לדפים רבים באתר מבלבל את מנוע החיפוש וחוסם את היכולת שלו להבחין מה הרלוונטיות והעדיפות של העמוד.

הגדרה נכונה לתמונות בדף

הוספת תמונות מעשירה את חווית המשתמש באתר. אי אפשר לדמיין אתר ללא תמונות. אופטימיזציה לתמונות באתר באה לידי ביטוי בשני גורמים עיקריים – alt text (תיאור אלטרנטיבי) של כל תמונה וזמינות כל תמונה באתר.

הרובוט הסורק של גוגל לא יודע לזהות תמונות. הוא קורא אותן כשורת קוד. לכל תמונה יש שורת קוד שמתארת אותה. בכדי לתת לרובוט קצת יותר מידע על התמונה, ניתן להוסיף לה “Alt Text” בקוד ה-HTML. הטקסט הזה יתאר לגוגל את התוכן של התמונה ויאפשר לו להראות אותה בתוצאות חיפוש תמונות לדוגמא, כמענה לשאילתא מסוימת.

זו הזדמנות להוסיף לדף מילות קישור נוספות, רק חשוב לעשות את זה באלגנטיות ולא בצורה מוגזמת ושקופה. דבר נוסף שרבים אינם מכירים הוא שלשם הקובץ של התמונה ישנה השפעה, שכן מנוע החיפוש סורק גם אותו בזמן סריקת הדף. רצוי להשתדל לתת לקבצי התמונה שמות רלוונטיים ותיאורים מתאימים ב-alt text. זה משפיע הן על הדירוג של הדף והן על נגישות לאנשים עם מוגבלויות.

נוכחות של תמונות בטקסט משפיעות משמעותית על חווית הגלישה לטובה, אך לינקים שבורים או שאינם קיימים יותר לתמונה עצמה יכולים ליצור תסכול אצל הגולש ובנוסף לתת לרובוט של גוגל תחושה שהדף אינו מקודד היטב. חשוב לעשות מדי פעם סריקה ולוודא שאין כאלה באתר, במיוחד אם התמונות הם אלו שמיצרות בסופו של דבר את המכירה.

SEO – הצד הטכני

בצד הטכני, אנו מתמקדים בעיקר במשפיעים על חווית המשתמש. זה כולל בין היתר איטיות בטעינת האתר, שימוש לא נכון בטכנולוגיות ישנות ואי התאמה למובייל. אלו נושאים שצריכים לקבל תשומת לב רבה מכיוון שחווית משתמש לקויה גורמת לכל העבודה הקשה שעשית עד כה להפוך לחסרת משמעות. לעומת זאת, תיקון תקלות טכניות מקבל הערכה משמעותית. בדרך כלל, נושאים טכניים אינם קשורים לדף ספציפי אלא לאתר שלם. לכן הטיפול בהם משפיע על האתר כולו ולא רק על דף אחד. מומלץ להגדיר איזשהי תדירות לבדיקה זריזה של בעיות טכניות נפוצות ובכך להגדיל את התנועה באתר ולחסוך המון כסף.

מהירות טעינה

מהירות טעינה – פקטור משמעותי לדירוג האתר

מהירות טעינה הוא פקטור משמעותי בדירוג אתר. היא מושפעת הן מצד השרת (בו מאוחסן האתר) והן מצד התוכן שנמצא בתוך האתר עצמו. רצוי לתבצע אופטימיזציה לקוד הדף ולצמצם את הקוד ככל שניתן. ישנם כלים שעוזרים לעשות את זה כמו gzip.

לתמונות יש משקל רב במהירות טעינת הדף. גודל קובץ התמונה מושפע בעיקר מאיכות ורזולוציית התמונה, פורמט ועוד. לפני שבכלל מתחילים לעסוק באופטימיזציה של תמונות, צריך לחשוב אם יש צורך בהם בדף המסוים. אם כן (ככל הנראה) רצוי להשתמש בכלים שונים לעיצוב גרפי שעוזרים לערוך את התמונה בכדי לקבל את הקובץ הקטן ביותר באיכות הטובה ביותר האפשרית. אם לקובץ תמונה גדול וכבד אין משמעות למסר כלשהו בדף, מומלץ לשקול להסיר אותה או להחליפה בקובץ קטן יותר. ובנוסף לא לשכוח להתאים את התמונות למובייל ולהגדיר תמונות מתאימות לצפייה במכשירים שונים.

להיזהר משימוש בטכנולוגיה ישנה

האינטרנט מתפתח בקצב מטורף. הקצב המהיר של הפיתוח גורם לחלק מהפתרונות הטכנולוגיים להפוך ללא רלוונטיים אם לא הדביקו מהר את הפער. דוגמא טובה לכך היא טכנולוגיית הפלאש שהיתה פופולארית מאד ונעלמה כמעט לחלוטין מהעולם.

שימוש בווידג’טים ופלאגינים לאתרים הוא נפוץ מאד. שימוש בכאלו, גם אם אינם מהטופ של הטכנולוגיה העכשווית, לא יפגע בדירוג אם תיישם אותם כראוי. שימוש לא נכון יכול לסבך את האינדוקס של האתר ולפגוע בשימושיות שלו.
כדי שדפדפן מסוים יבצע נכון את הרינדור לתוכן הדף, צריך להגדיר באיזו גרסת HTML או XHTML הדף נבנה בעזרת תג <!DOCTYPE>. תן לזה תשומת לב מיוחדת אם אתה משתמש בגרסאות ישנות יותר של קוד.

התאמה למובייל – משפיע משמעותי על הדירוג

להתאמה למובייל יש משקל כבד בדירוג האתר, בעיקר עם כניסת עדכון ה-“Mobile First” של גוגל. חייב לבדוק שכל הדפים באתר מוצגים בצורה תקינה ונכונה, עם תוכן מסודר, ולא עם תמונות שזרוקות בצורה לא מסודרת או טקסטים בגדלים משתנים ולא נעימים לעין. אתר כזה פשוט מבריח משתמשים ופוגע בדירוג בצורה משמעותית מאד. מאיץ דפי מובייל (AMP), הוא דרך מצוינת לבחון מהירות טעינה לתוכן במובייל. אם יש לדף שלך גרסת AMP, תוודא שהיא מכילה תג Canonical ושישנה התייחסות לגרסת ה-non AMP של הדף. בדרך זו תימנע מתוכן כפול. אם יש לך רק דף עם AMP, תוסיף תג קנוני עם ייחוס עצמי.

אבטחת אתר ויישום HTTPS

HTTPS נחוץ כיום לכל אתר. אתה צריך לאבטח את עצמך ואת המשתמשים שלך מאותם משתמשים זדוניים באינטרנט, בכך שתבטיח שכל המידע המועבר דרך האתר הוא אוטנטי, מוצפן ושלם. לגוגל יש העדפה לדפים מאובטחים על פני אלו שלו. במידה וכבר יש לך אתר והוא אינו מאובטח, רצוי להעביר אותו למצב מאובטח. העברת האתר למצב מאובטח צריכה להיעשות בזהירות, שכן קישורים פנימיים באתר שלך יכולים להישבר עקב הפניה לא נכונה לכתובת הישנה. עליך לבצע הפניות 301 לכל אותם קישורים באתר שלך כדי לא לתסכל משתמשים עם לינקים שבורים ולצנוח בדירוג.

SEO בינלאומי

האינטרנט והגלובליזציה מקרבים בין אנשים ומדינות וביצוע SEO לשוק בינלאומי הופך נפוץ יותר ויותר. בניית אתר עם יותר משפה אחת זה כבר משהו שבשגרה. בישראל, רוב המקרים הם אתר בעברית ואנגלית (לפעמים גם רוסית או צרפתית). תחזוקת אתר עם תוכן בשפות שונות הוא פוטנציאל ברור לבעיות. יש להפנות את מנוע החיפוש בעזרת תגית hreflang לאותם דפים רלוונטיים עבור חיפוש מאזורים גאוגרפיים שונים. בנוסף לזה, צריך להגדיר למנוע החיפוש אילו תוצאות צריכות להופיע למשתמשים בכל שפה מבלי להשתמש בתכנים כפולים.

כשבונים אתר רב שפתי, קודם כל צריך להגדיר את קוד השפה והמדינה הנכונים לדפים. הגדרת השפה צריכה לבוא קודם ולהיות מופרדת על ידי מקף אמצעי מקוד המדינה. זכור שאתה יכול להגדיר שפה ללא מדינה, אך לא ההפך. הבעיות העיקריות הן שכפולים והפניות. הכנסת rel=”alternate” hreflang=”x” יעזור לגוגל להבין איזו גרסה של הדף תרצה להראות, בהתבסס על מיקום גאוגרפי.

היזהר מהפניות לקישורים שבורים או URLים סותרים. וודא שכל הגרסאות החלופיות מקבלות ייחוס בכל דף, כולל ייחוס עצמי, אחרת רובוט מנוע החיפוש לא יבין את ההפניה או יתעלם. קח בחשבון גם שניתן לתת ייחוס עצמי בעזרת תג קנוניקל בדף שמכיל את ה-hreflang, כדי לא לגרום לבלבול בסריקה של מנוע החיפוש.

גם אם אתה בטוח שישמת באופן מושלם את ההפניות והשימוש בתג ה-hreflang בכל הדפים, זה עדיין רעיון טוב לאפשר למשתמש לבחור שפה. היזהר משימוש באפשרויות תרגום אוטומטיות. התוצאות לא תמיד מתאימות והתרגום הופך את הטקסט לבלתי קריא. במצב כזה, המשתמשים יבחרו לנטוש את הדף במהירות, ויגרם נזק משמעותי לדירוג.

לא בטוחים שהבנתם טיפ מסוים? רוצים לדבר ולהתייעץ איתנו לגבי הקמפיין שלכם?

בשביל זה אנחנו כאן 🙂

צרו איתנו קשר ויחד נדאג שהעסק שלכם יופיע בעמוד הראשון, כדי שבאמת ייתן תוצאות.

הניסיון, המחויבות וההשקעה שלנו – עושים את ההבדל בין קידום אורגני טוב לקמפיין מצוין!