רוצה שיותר אוהדים יצפו בעדכונים שלך ב-Facebook?

 
סביר להניח שהבחנת בירידה בביצועי העמוד שלך  ב-Facebook וזה לא בגלל שאתם לא משקיעים בפרסום העמוד חלילה, עליכם להבין את שינוי האלגוריתמים האחרונים ב-Facebook ולהבין לעמוק את מושג החשיפה ב-Facebook.

 
במאמר זה, תגלו מהי חשיפה ב-Facebook, מדוע הנראות של דפים מסוימים גבוהה יותר מאחרים וכיצד לשפר את חשיפת הדף שלך ב-Facebook.
 
Facebook  משיקה ללא הרף תכונות חדשות, במטרה להעניק למשתמשים חוויה נעימה יותר שתקל על הגולשים.
אך למרבה הצער, תוכנות אלו לא תמיד פועלת לטובתנו כשמדובר בחשיפת תוכן הדף שלנו למספר גבוה ככל האפשר של אנשים.

מהי חשיפה ב- Facebook?

חשיפה ב-Facebook היא מספר האנשים הייחודיים שראו את התוכן שלנו, החשיפה משפיעה על כל מדד שניתן לעקוב אחריו: מעורבות, לייקים, הערות, הקלקות ומשוב שלילי.
 
סוגים שונים של חשיפה:
  •   חשיפה לפוסט
  •   חשיפה לדף
  •   חשיפה אורגנית
  •   חשיפה ויראלית
  •   חשיפה בתשלום
 
הכול ב-Facebook מסתכם בחשיפה.
 
 
החשיפה והמשקל של פוסט, למשל, שונים מהחשיפה ומהמשקל של דף. 
 
חשיפה של פוסט–  מספר האנשים, שצפו בפוסט ספציפי באוסף החדשות שלהם. 
חשיפה של דף – מספר האנשים, שצפו בתוכן כלשהו מהתוכן שפרסמנו במהלך פרק זמן נתון (יום, שבוע או חודש).
 
אז מה עדיף חשיפה לפוסט או חשיפה לעמוד ?
התשובה שלנו תקבע איזו סוג של חשיפה מתאימה יותר לדף שלנו.
שאלו את עצמכם האם אתם רוצים  שפוסט מסוים יגיע לאוהדים שלכם (מבצע, יום התרמה, מתנה, ועוד) או שברצונכם לוודא שהמותג שלך יוצג באופן שוטף בפניהם.
 
 
לחשיפה של פוסט ולחשיפה של דף שלוש קטגוריות משנה עיקריות:
 
חשיפה אורגנית
חשיפה זו מתבצעת באוסף החדשות, כשהאוהדים שלנו צופים בעדכונים שלנו חשיפה זו היא ללא תשלום.
אך קיימות אפשרויות אחרות, כגון משתמשים אקראיים שמבקרים בדף שלנו, אולם הן אינן משמעותיות בהשוואה לצפיות של אוהדים באוסף החדשות.
חשיפה ויראלית
מורכבת מהאנשים הצופים בתוכן שלנו, לדוגמה, אם אוהד אוהב את הפוסט שלך, מעיר עליו או משתף אותו, החברים שלו יצפו בפוסט גם אם אינם אוהדים של הדף שלך. דבר זה נכון גם אם שילמת כדי להגיע לקהלים גדולים יותר, העשויים להיות אוהדים שלך זה מכבר או לא. אם מישהו בקהלי היעד הללו יוצר סיפור, גם החברים שלו יצפו בו. בשני המקרים מדובר על חשיפה ויראלית.
 
הערה לגבי חשיפה ויראלית: שאנו מייצאים את נתוני ה-Insights שלך לגיליון אלקטרוני של Excel, נתוני חשיפה ויראלית עדיין ייכללו בו כשנבחר את תבנית ה-Insights הישנה. עם זאת, חשיפה ויראלית היא תת-סעיף של חשיפה אורגנית בגרסה החדשה של Insights שהושקה ב-2013. צפו להיעלמות מוחלטת בקרוב של מדדי החשיפה הוויראלית מה-Insights שלנו ומה-API של Facebook.
 
 Facebook החליטה ללכת על פשטות במקום על פירוט.
 
חשיפה בתשלום
היא קבוצת משנה של חשיפה לפוסטים, שדי קל לעקוב אחריה ולדווח עליה. שילמת על זה, כך שאתה יודע מאיפה זה בא. אם אתה משלם כדי לקדם את הפוסטים שלך, חשיפת הפוסטים שלך צפויה להיות גדולה בהרבה מהחשיפה האורגנית הרגילה שלך (כי שילמת כדי להיחשף ליותר אוהדים).
 
 
מהי הדרך הטובה ביותר למדוד חשיפה ב-Facebook?
 
עד לאחרונה, היה מקובל למדוד את החשיפה הכוללת ב-Facebook מול סך האוהדים (גם אני פעלתי כך). משווקים רבים במדיה חברתית בדקו את מספר האנשים שנחשפו לפוסט נתון, ואחר כך השוו אותו למספר האוהדים הכולל וחישבו אחוז ממספר האוהדים שאליו נחשפו. שיטה זו כבר אינה הדרך הטובה ביותר לבדוק זאת.
הגרסה החדשה של Facebook Insights מאפשרת לך לגשת למספר האוהדים המקוונים בכל נקודת זמן נתונה. אורך חיי הפוסט של דף Facebook עולה על שעתיים-שלוש רק לעתים רחוקות.
 
לפיכך, עלינו לבצע את המדידה מול מספר האוהדים הכולל שהיו ב-Facebook באותו זמן.
 
לדוגמא, רוב האוהדים שלי מחוברים ל-Facebook בסביבות השעה 15:00. אם אפרסם פוסט בשעה זו, כ-3,500 אוהדים מתוך 9,500 האוהדים שלי אמורים להיות מחוברים.
 
אם הפוסט נחשף ל-600 אנשים, אינני אמור להתייחס לכך כאל 6.3% מהאוהדים של הדף שלי (600 אנשים מתוך 9,500), כי אם כאל 17% מהאוהדים (600 מתוך 3,500) שהיו מחוברים ונגישים כשפרסמתי את הפוסט. 
 
 
סוגיה זו חשובה כשאנו מסבירים את ביצועי ללקוח. תוצאות אלו הן תוצר העבודה הקשה שהשקענו!

עד כמה קשה להשיג חשיפה טובה?

בדצמבר 2013, החלו אנשים לדווח על ירידה גדולה בחשיפה האורגנית של הדפים שהם ניהלו.
הירידה בחשיפה האורגנית השתנתה – חלקם הבחינו בירידה גדולה, חלקם הבחינו בירידה קטנה ואחרים לא הבחינו בכל שינוי.
 
פוסט מ-AdAge חשף כותרת, “שדלפה” מ-Facebook והצהירה כי יש לצפות להמשך ירידה בחשיפה של דפים ולהיות מוכנים לשלם עבור נראות באוסף החדשות. המערכת האקולוגית של המדיה החברתית סערה.
 
דפים בעלי מעורבות פוסטים גבוהה הכי פחות הושפעו מהשינוי (אם בכלל). דפים בעלי שיעור מעורבות גבוהה, המשולב בציון משוב שלילי גבוה (כלומר, משתמשים המסתירים את הפוסטים שלך או המדווחים עליהם כעל ספאם), הושפעו יותר. ולבסוף, דפים בעלי שיעור מעורבות נמוך מאוד הושפעו הכי הרבה.
 
 
גם לסוג התוכן שפורסם בדף הייתה השפעה. לפוסטים של תמונות נרשמה ההשפעה השלילית ביותר, כך שאם אתה מפרסם תמונות רבות ויש לך שיעור מעורבות נמוך סביר להניח שתסבול מכך יותר מדף ממוצע.

האם רשתות חברתיות אחרות מציעות חשיפה טובה יותר?

כשהועלתה בעיית החשיפה ב-Facebook בדצמבר, משווקים חברתיים רבים מיתגו את Facebook כהונאה וטענו שהגיע הזמן לעבור לרשתות חברתיות אחרות,
כש-Google+ היא המועמדת המובילה.
 
תגובה רגשית זו הייתה שגויה מיסודה בכל הרמות.
 
הפגם החשוב ביותר בתוכנית זו הוא שרשתות חברתיות אחרות אינן מספקות כל סוג של מדד לחשיפהרק Facebook מספקת נתונים אלו.
 
כשרשתות אחרות מספקות ניתוחים, הם אינם קרובים בכלל למידע העשיר ש‑Facebook מספקת לבעלי דפים. רוב המשווקים החברתיים כעסו על גישת השלם-כדי-לשחק של אלגוריתם החשיפה החדש של Facebook. הם תלו את האשמה בכך ש-Facebook היא חברה ציבורית, והאשימו אותה בחמדנות.
ומה אם גוגל?
האם אתם סבורים ש-Google מתנהגת כארגון ללא מטרות רווח ועניין בהפקת הרווחים שלה מכם ומהנתונים שלכם?
השינויים שביצעה Google באלגוריתם החיפוש שלה (לדוגמה, PandaPenguin ו‑Hummingbird) הזיקו הרבה יותר לעסקים מקוונים בהשוואה לתיקוני החשיפה הקלים של Facebook.
כשדירוגי ה-SEO החופשי של עסק נופלים, במקרים רבים העסק משלם עבור AdWords כדי להמשיך לקבל חשיפה לקהל שלו.
 
Facebook אחת מאפשרויות המיקוד הטובות ביותר לעסקים
עזיבה של Facebook כדי להסתמך אך ורק על יכולות המיקוד של Google AdWords תהיה בבחינת התאבדות עסקית.
 
 
באופן כללי, FacebookGoogle+Instagram ו-Twitter שונות ומשלימות זו את זו, ואינן מהוות חלופות מנוגדות זו לזו. התייחס ל-Facebook כאל רכיב באסטרטגיה שלך, ולא כאל האסטרטגיה כולה.
 
אם רוב הקהל שלנו ב-Pinterest או ב-Google+, הקדשיו להן יותר מאמץ.  אך מדוע לעזוב את המקום שבו מבלים האנשים שעליך שעלינו להיחשף עליהם בכל זמן.

האם תשלום עבור חשיפה ב-Facebook מעניק החזר טוב על ההשקעה?

עבור חלק מהמפרסמים, תשלום ל-Facebook הוא הכרחי!
 
האם זה באמת כה נורא?
האם עלינו להיות מודגים לגבי הצורך לשלם כדי להגדיל את נראות התוכן שלנו?
מובן, שאין הצדקה לשלם על חלק מהתוכן, לעומת חלק אחר שראוי לשלם עליו. תשלום כדי לקדם את התוכן הנכון ולהיחשף ליותר אנשים בקהל היעד שלנו (אוהדים או לא) עשוי לייצר המרות רבות.
 
ראשית, הבחינו בין תוכן מזדמן לתוכן בעל חשיבות עסקית. תמונות מההרצאה האחרונה שלנו, קטעי וידיאו משעשעים מהמשרד ועדכוני חדשות מהירים על הנישה שבה אתם עוסקים כולם רלוונטיים וטובים, אך האם עלינו לשלם כדי לשפר את החשיפה שלהם?
לא! פוסטים אלו אינם משפיעים על השורה התחתונה.
 
אך, אם אתם מכריזים על מוצר חדש, על תכונות חדשות, על ספר אלקטרוני, על סמינר מקוון או על תוכן אחר שהקדשתם לו שעות, האם לא שווה לשלם 30 או 50 דולר כדי לוודא שהעבודה הקשה שהשקענו תיחשף לעיני 9,000 אנשים במקום 1,000?
כן! הזמן והתוכן הייחודי שלך שווים את זה.
מדוע לבזבז מאמצים אלו כדי לחסוך 30 או 50 דולר? אין בכך היגיון.
 
אם אתם משתפים את סוג התוכן שבאפשרותכם לעקוב אחריו מבחינת ה-ROI לטווח קצר (לדוגמה, לידים או הכנסות), לא שווה לך לשלם 100 או 150 דולר כדי ליצור 300 או 400 לידים חמים ומאושרים או 10 מנויים חדשים בעלי ערך חיים של 400 דולר?
 ועוד איך שווה! למעשה, לא מצאתי דרך כלכלית יותר לייצר ROI עם PPC עבור תוכן מסוג זה, וניסיתי אפשרויות רבות.
מהי הטקטיקה הטובה ביותר לשמר חשיפה ב-Facebook?
אם ברצונכם להפיק את המרב מחשיפה ב-Facebook השנה, יש לי כמה רעיונות איך לעשות זאת. פרסום תוכן אצור, או פרסום מחדש של התוכן השוטף שלכם, הם דרכים נהדרות לעודד מעורבות היוצרת חשיפה, במיוחד כשאתם מפרסמים בזמן שהאוהדים שלכם ב-Facebook.
 
פרסום לעתים קרובות יותר, ובשעות שונות של היום, הוא הטקטיקה הטובה ביותר שתאפשר לכם לשפר את החשיפה הכוללת ואת המודעות למותג שלכם. דפים המפרסמים לפחות שלוש פעמים ביום מקבלים מדדי חשיפה גבוהים ביותר לדף והרבה יותר מודעות למותג בהשוואה לדפים המפרסמים רק פעם אחת ביום או פחות מכך.
יצירה עקבית של תוכן מעולה היא משימה קשה. אם אתם מסתמכים על תוכן פנימי מעולה להזנת דף ה-Facebook שלכם, עליכם לשנות גישה.
אצירה היא הדרך הזולה והיעילה ביותר לייצר תוכן איכותי יותר שניתן לשתף. קיימים מומחים רבים בתחום שבו אתם עוסקים וכולם מקדישים זמן רב ליצירת תוכן מעולה. דאגו לכלי האצירה הנכונים, שיסייעו לכם לזהות במהירות תוכן ולשתף את החלקים הטובים ביותר שלו בדף שלכם.
 
זכרו, כי המטרה כאן היא מודעות למותג. מודעות משיגים על ידי שיתוף תוכן איכותי לצפייה על ידי קהל היעד.
סוגים אחרים של תוכן שתוכלו לשתף הם אירועים שונים, כמו השתתפות או הרצאה בכנס ואף הופעה בתוכנית טלוויזיה או רדיו. הכנת פוסט מסוג זה נמשכת פחות מחמש דקות. פשוט צריך להוסיף זאת לשגרה היומיומית שלך.
 
 
שיתוף תוכן אינו חייב להיות תרחיש של “לך על זה בגדול או לך הביתה”. שיתוף טעימות מהירות של תוכן, בשילוב מאמרי בלוג מעמיקים, יוצר תמהיל מעניין ומסייע לשמור עליו.
הוסיפו עובדה משעשעת, דעה או שאלה של מומחה לגבי החדשות האחרונות בענף שבו אתם עוסקים. שכשאתם מוצאים מאמר מעניין הרלוונטי לנישה שלכם, פשוט לחצו על שתף והוסיפו הקדמה קצרה. קל מאוד ליצור סוג זה של תוכן, והוא משמר את המודעות למותג.
 
 
אל תשכחו את התוכן השוטף שלכם! אחת לשבוע, תככנו לשתף שוב את חלקי התוכן הטובים והיקרים ביותר כדי לחשוף אותם בפני אוהדים חדשים.
ג’ון לומר עושה זאת פעמים רבות, וזה אחד מהטריקים שמאפשרים לו לפרסם פעמיים-שלוש ביום. פוסט בדף ה-Facebook של ג’ון לומר, שפורסם ב-9 בפברואר על פוסט בבלוג שפורסם במקור ב-18 בנובמבר. הוא ממשיך לקבל לייקים, שיתופים והקלקות!
שינוי כללי המשחק על ידי Facebook עלול להיות מתסכל, אך מאפשר לכם להמשיך להשתמש ברשת לטובתכם. הבנת אופן ההשפעה של חשיפה על כל הנתונים המדווחים, בחירה נבונה של תוכן ותשלום כדי לקדם פוסטים העשויים לייצר המרות עשויים להעניק לכם עמדת יתרון.
השוו את ביצועי החשיפה שלכם לממוצע, והשתמשו בטיפים המובאים כאן כדי להשיג תוצאות טובות יותר.

 
מה דעתכם? האם הבחנת בירידה בחשיפה שלכם ב-Facebook? האם יש לך טיפים כלשהם כדי לשמור על הפוסטים שלכם בחזית ובמרכז של אוסף החדשות?
ספרו לנו על כך.