מהי קניבליזציה של מילת מפתח? איך לזהות את זה? ואיך לפתור את זה?

 
קניבליזציה של מילות מפתח יכולה להזיק ל-Seo שלכם, לכן נסביר לכם מה זה ומה לעשות בקשר לזה.
אז בואו נתחיל עם מה זה קניבליזציה של מילות מפתח – בעצם זה אומר שיש לכם מספר פוסטים או דפים בבלוג באתר שיכולים לקבל מיקום עבור אותה שאילתת חיפוש בגוגל, אולי בגלל שהם מכסים נושא ממש דומה או אולי סתם בגלל שעשיתם אופטימיזציה לביטוי מפתח בעלת פוטנציאל.

אולי זה לא נשמע כל כך רע אבל למעשה אם אתם מבצעים אופטימיזציה של דפי האינטרנט האלה עבור שאילתות חיפוש דומות, הם עלולים להרוס את הסיכויים לקבל מיקום גבוה מכיוון שמנועי חיפוש כמו גוגל יציגו רק כמה תוצאות מאותו דומיין בחיפוש אחר שאילתה ספציפית.

ניתן להסביר זאת בפשטות – כאשר אתה מבלבל את גוגל, קשה לו לפענח איזה עמוד אם בכלל צריך לקבל דירוג למילת המפתח הזו.

 

 

מדוע קניבליזציה של מילות מפתח מזיקה לקידום אתרים

 
קניבליזציה של מילות המפתח נותנת למנועי החיפוש יותר מדי אפשרויות, אתם תתחרו מול עצמכם במצב כזה, אתם מחלקים דברים כמו שיעור הקליקים שלכם ומסתכנים בכך שלא תופיעו בכלל. ההשלכות של קניבליזציה של מילות מפתח יכולות להיות דברים כמו אובדן או הפחתת תנועה בדירוג ואולי אפילו אובדן מכירות או פניות.

למרבה המזל, זה נחמד וקל לברר אם זה משהו שמשפיע עליכם ולסדר את זה.

 

איך לזהות קניבליזציה של מילות מפתח

 

חפשו בגוגל את האתר שלכם ומילת מפתח ספציפית שאתם חושדים שאולי יהיו לה תוצאות מרובות בסרגל החיפוש.
השתמשו בפורמט הבא לדוגמא כדי לזהות קניבליזציה באתר

 “מילת מפתח  domain.com”

חיפוש זה יחזיר את כל התוצאות בדומיין שלכם שעברו אופטימיזציה עבור ביטוי או מכילים תוכן סביב מילת המפתח הספציפית הזו, אם אתם מזהים תוצאות מרובות ברשימה, זה אומר שיש כאן פוטנציאל לקניבליזציה.

איך לתקן קניבליזציה מילת מפתח

נסו לשלב או למזג עמודים חשובים על ידי כתיבה מחדש שלהם לתוך אחד, לא רק שזה יעזור לבעיית הקניבליזציה אלא שגוגל אוהב תוכן ארוך שכתוב היטב כך שזה יועיל ל-Seo שלכם גם בדרכים אחרות.

דרך נוספת היא גם לבטל אופטימיזציה של דף – אתם יכולים לעשות זאת על ידי עיון בתוכן באחד מהדפים והסרת מילת המפתח, אפשר גם להסתכל על קישורים פנימיים לדף הנדון ולהסיר אותם לחלוטין.

 אם שני הדפים המתחרים הם כפולים או כמעט משוכפלים, אתם יכולים להשתמש בתג קנוני שהוא קטע קוד HTML כדי לעזור

קנוניקל אומר למנועי חיפוש מהו העמוד הראשי של אותה מילת מפתח, זה אומר שהדף הראשי צריך להיות באינדקס, ופירוש הדבר שאתם יכולים להשאיר את שני הדפים פעילים אך עם היררכיה ברורה עבור גוגל של הדפים שמופיעים עבור אותה מילת מפתח.

אם אתה רוצים להשאיר אחד מהם כדי לשפר את הדירוג האורגני ולדף האחר יש שימוש פנימי באתר שלכם לטובת המשתמשים למשל אתם יכולים להוסיף משהו שנקרא תג no index – פירוש הדבר שהדף הזה לא יופיע בתוצאות החיפוש ואמור לעזור בכל בעיה של קניבליזציה אבל עדיין יהיה פעיל באתר שלכם.

ולבסוף הדרך קיצונית ביותר היא שאתם יכולים פשוט למחוק את הדף הפחות רלוונטי עבורכם. זו החלטה לא פשוטה ברוב המקרים, אחרי הכל יש סיבה שכתבתם את התוכן מלכתחילה, אבל אם הדף באיכות נמוכה ויש דף דומה או טוב יותר והוא לא מציע שום ערך אז פשוט מחקו אותו והגדירו הפנית 301

 

באתרים שגדלים יותר ויותר קניבליזציה של מילות מפתח הופכת לבעיה נפוצה יותר עבור קידום אורגני אבל למרבה המזל לא בעיה מסובכת לפתור.

אז זו הייתה נקודת המבט שלנו על קניבליזציה של מילת מפתח, איך לזהות אותה ואפילו איך לפתור את זה. אם יש לכם שאלות כלשהן צרו איתנו קשר ונשמח לעזור

רוצים ייעוץ מקצועי ואמיתי על שיווק דיגיטלי לצרכים שלכם?

התקשרו 077-8037305 או השאירו פרטים ונחזור בהקדם