אם העסק שלכם הוא עסק מקומי, אין מקום טוב יותר להיות ברשת מאשר בגוגל מפות.
להופיע באזור המפות של גוגל זו משימה לא פשוטה ויש עשרות גורמים שמשפיעים על מי שמופיע בגוגל ובאיזה סדר. במקום להתמקד בכל הגורמים אפשר פשוט להתמקד במספר דברים שהכי ישפיעו על היכולת שלכם לדירוג. כל הדברים שאתם עושים לקידום אתרים רגיל יעזרו לכם גם באזור בגוגל מפות.

ביקורות כולל דירוג הכוכבים הכולל שלכם, כמה ביקורות יש ובאיזו תדירות אתם מקבל אותם, התאמה אישית עבור המחפש, במילים אחרות החיפוש הייחודי שלהם – היסטוריית הגלישה, כמו גם באיזה מכשיר הם נמצאים והיכן הם מחפשים, כל אלה ימצאו את התוצאות עבור אותו משתמש ספציפי ולבסוף את הפרופיל העסקי שלך בגוגל, כך שזה המרכיב החשוב ביותר בכל הנוגע לדירוג, החדשות הטובות הן שהרוב נמצא בשליטתכם לחלוטין.

בואו נדבר על שלושת האלמנטים החשובים ביותר בפרופיל העסקי שלכם בגוגל שאתם באמת יכולים לשלוט בהם ולתפעל אותם וכיצד להשתמש בהם לטובתכם.

קטגוריית הפרופיל העסקי הראשי שלכם בגוגל מיי ביזנס

כאשר אתם מגדירים את הפרופיל שלכם אתם יכולים לבחור מתוך רשימה של כמעט 4,000 קטגוריות עסקיות, אבל אתם צריכים לבחור את הקטגוריה המתאימה ביותר לביטוי מילת המפתח העיקרית שאתם רוצים לקדם. למשל, אם אתם רוצים לקדם עבור המונח “השתלות שיניים” – הביטוי שתרצו לקדם לא תמיד יהיה זמין עבורכם כאופציה לקטגוריה, אז פשוט תוכלו לבחור את האופציה המתאימה ביותר – למשל במקרה הזה “רופא שיניים”. בנוסף, לפעמים זה עוזר לרגל קצת אחרי המתחרים שלכם, פשוט תחפשו את ביטוי מילת המפתח שלכם שאתם רוצים לקדם ותראו מי יופיע שם ובאיזו קטגוריה הוא בחר.

הגורם הבא החשוב ביותר לפרופיל העסק בגוגל הוא מילות מפתח בשם העסק שלך.

הדבר החשוב ביותר הוא להכניס מילת מפתח החשובה והרלוונטית ביותר לשם העסק בפרופיל בגוגל. אם שם העסק שלכם מכיל את המילה הזאת כבר אז מצויין.
אם לא, אז צריך להכניס את הביטוי בתוך שם העסק בצורה טבעית כדי שיאושר ע”י גוגל.

האלמנט הבא שאתם יכולים לשלוט עליו הוא קטגוריות משנה

לקטגוריות משנה יש השפעה גדולה על הדירוג. אחרי שתבחרו את הקטגוריה העסקית הראשית שלכם היא תקבל את ההזדמנות לכלול עוד קטגוריות. ההמלצה היא להוסיף את כל הקטגוריות הרלוונטיות שאתם יכולים, עם דגש על הרלוונטיות. אם נחזור לדוגמא שלנו להשתלות שיניים אז נכלול גם דברים כמו רופא שיניים, ספק שתלים דנטליים, רופא שיניים ומרפאת שיניים, אבל סביר להניח שתרצו להתרחק מדברים כמו בית ספר לרפואת שיניים, כי זה לא ממש רלוונטי לעסק שלכם.

במילים אחרות, זה לא המקום למילוי מילות מפתח. אבל על ידי הוספת קטגוריות רלוונטיות נוספות אתם פותחים את עצמכם לפוטנציאל דירוג של יותר ויותר ביטויים של מילות מפתח המשיגות לכם עוד יותר נראות מקומית.

במה לא כדאי לכם להתמקד

המיקום הפיזי – זה נכון שהכתובת שלכם היא גורם דירוג גדול במפות, אבל פשוט אי אפשר לעקוף את זה ואין הרבה שאפשר לעשות בקשר לזה. גוגל יראה תוצאות שנמצאות בקרבת מקום.
אם אתם במקום א’ כנראה שלא תופיעו בתוצאת מפה של מישהו שמחפש במקום ב’ אלא אם כן אין תחרות והאיזור יחסית קרוב.