איך הגדלנו את המכירות לחנות האונליין

הלקוח

אופנת אופרה –
חברת אופנה לנשים בלבד המייצרת קולקציות שלמות של פריטים ייחודיים אופנתיים ואיכותיים. פונה לנשים שנושמות אופנה ושואפות להראות במיטבן ללא ויתור על נוחות.
נכסי הלקוח:
  • חנות אונליין
  • עמוד פייסבוק פעיל – כעשרים אלף עוקבים
  • עמוד אינסטגרם פעיל – מעל אלף עוקבים
נכסים נוספים חשובים:
  • חנות דגל בתל אביב של המותג
  • ניתן למצוא את פריטי המותג בבוטיקים ברחבי הארץ

מטרת העל

הגדלה מכירות אונליין – חנות האונליין נועדה למכור וזאת הסיבה שהמותג בחר לעבוד איתנו.
גידול ההכנסות מחנות האונליין תוך שיפור יחס ההמרה באתר ובקמפיינים היה למטרת העל שלנו.
החלטנו לפרק את מטרת העל שלנו למספר יעדים בדרך ומטרות “קטנות יותר” אשר בסופו של דבר ידענו –
כך נגדיל את המכירות באתר בצורה משמעותית ויותר חשוב מכך – בצורה עקבית!

 

המטרות המרכזיות

הגדלת הנוכחות ברשת – למותג יש עמודי פייסבוק ואינסטגרם פעילים עם אלפי עוקבות נאמנות. אולם, שמנו לב שהחשיפה לקהלים חדשים מועטה וקצב צבירת העוקבות ולקוחות חדשים הינו איטי מאוד עד לא קיים. זיהינו שם הזדמנות עליה נדבר בהמשך.

 

הגדלת תנועה רלוונטית לאתר – האתר הוא הפנים של העסק ומכיל מאות פריטים של המותג. המטרה היא ליצור תנועה לאתר, אבל לא סתם תנועה אלא כזאת של נשים בעלות עניין אשר נוכל להפוך ללקוחות.
ידענו שכאשר אנו מצליחים לגרום לגולשת רלוונטית להיכנס לאתר שלנו, להתעניין ולהתרשם מהקולקציות – הדרך להפוך אותה ללקוחה משלמת קצרה.

 

הגדלה של פניות – מהבדיקות והמחקרים שעשינו ידענו שאחד היתרונות הגדולים של העסק הוא חווית השירות שלו. ידענו שכאשר גולשת תפנה אלינו לקבלת עזרה / שאלה וייעוץ רוב הסיכויים שגם תהפוך ללקוחה. לכן לא חששנו להגיד – למרות שמדובר בחנות אונליין אנחנו נשמח לקבל גם פניות!
יצירת מיקומים אורגניים – בחירה נכונה של ביטויים לקידום במנוע החיפוש של גוגל במטרה לייצר תנועה, פניות ומכירות מאפיק נוסף וחינמי אשר לא תלוי בתקציב פרסום.

 

האתגר

כאשר ניגשנו לעבודה גילינו שלושה נקודות תורפה מרכזיות:
אתר מיושן – חוויית הגלישה לא הייתה נעימה ולא תאמה את האופי החדשני של המותג. האתר לא היה מותאם בצורה מושלמת למובייל, היו חסרים מהלכי הנעה לפעולה מרכזיים, באגים טכניים ועוד…
קמפיינים לא מספיק טובים – הקמפיינים הפעילים היו לא עדכניים וללא מתודולוגיה ברורה. נקודת תורפה מרכזית עליה שמנו דגש.
האתר לא קיים בגוגל – אתר העסק פעל ללא קידום אורגני קודם וללא מיקומים אורגניים. זה למעשה ערוץ ישיר לאתר אשר לא נוצל ולא הניב.

הפתרון

שדרוג האתר – מעבר מקיף ויצירת מסמך המלצות שיווקיות / טכניות / עיצוביות – בהתאם לניסיון קודם של שנים אותו צברנו וחקר מתחרים. ביצוע השדרוג בפועל בעזרת צוותי הפיתוח והסטודיו שלנו. הכול התבצע אצלנו בחברה תחת ניהולו של מנהל הלקוח.
הקמת מערך קמפיינים מושלם – קמפיינים רלוונטיים בפייסבוק / אינסטגרם לפי מתודולוגיה ברורה, קריאייטיב איכותי ובהתאם לקהלי היעד הרלוונטיים
קידום האתר בגוגל – מחקר מילים מסודר ועבודה אורגנית על האתר והביטויים הרלוונטיים

תוצאות

לאחר 3 חודשי עבודה:

תוצאות שדרוג האתר

יישום הלכה למעשה של מסמך המלצות מקיף ושדרוג כולל של האתר עם עבודה בשיתוף פעולה מול צוות השיווק, הפיתוח והסטודיו שלנו:
  • יצירת משפכים שיווקיים באתר
  • חווית גלישה מוכוונת מכירות
  • הגדלת סך סל הקניות הממוצע באתר
  • קו עיצובי חדש ורענן
  • הקמת מועדון לקוחות של מאות לקוחות משלמים + לקוחות פוטנציאליים תוך זמן קצר
  • הגדלת כמות הפניות דרך האתר
  • הגדלת הרווח הנקי מהאתר
ניתן לראות את העלייה בכמות הגולשים באתר:

אתר חדש ומתקדם בקו עיצובי ייחודי ומאופיין בדיוק לצרכי הגולשות והסגמנטים המרכזיים של המותג 

 

 

עלייה בכמות הרכישות

ובסך ההכנסות מהאתר


עלייה בכמות הפניות דרך האתר –

תוצאות הקמפיינים

  • קמפיינים ממוקדים בפייסבוק עם מטרות שונות (מכירות, מעורבות, תנועה לאתר) לפי מתודולוגיה מסודרת שמטרתה :
    מצד אחד – להגדיל את כמות הלקוחות הפוטנציאליים
    ומצד שני – להגדיל את כמות הלקוחות המשלמים באופן עקבי 
  • קריאייטיב משתנה בהתאם למבצעים ותקופות – אשר הביאו בצורה מיידית גידול בכל הפרמטרים
הגדלת החשיפה פי 2 לקהלים חדשים ורלוונטיים ברשתות הסושיאל
מודעות מצוינות ומטורגטות לקהלים הנכונים – מעל 10% המרה
החזר השקעה של תקציב פרסום (ROAS) קרוב ל-5 . כלומר על כל שקל שהוצאנו, הכנסנו חזרה 4.71 שקל.

תוצאות הקידום האורגני

קפיצה גדולה במיקומים האורגניים, גידול בתנועה לאתר ובהתאם בפניות ומכירות אורגניות
עלייה במיקום ממוצע של עמודי האתר בתוצאות החיפוש בגוגל:
עלייה בכמות הכניסות האורגניות לאתר: