10 הפעולות המסייעות לשיפור יחס ההמרה באתר המפתח שלך להגדיל את הרווחים

האתר שלך באוויר, הוא מעוצב ומרשים, הוא משקף בצורה ברורה את העסק שלך.
WEBUILDIT  מעניקה לך את המפתח שיפתח את האתר שלך למדידה של תנועה והמרות.

הפרסום המסורתי מול המקוון

ג’ון וואנאמייקר, סוחר אמריקאי שהפך לשם דבר בזכות המשפט המפורסם שלו ששינה סדרי עולם ואת צורת המחשבה שלנו: “מחצית מהכסף שהשקעתי בפרסום הייתה בזבוז; הבעיה היא שאיני יודע איזו מחצית.” 
בניגוד למסעות פרסום המסורתיים בפרסום המקוון קל מאוד למדוד הצלחה, ברגע שיש לנו את האפשרות לבודד את החלק הרווחי של מסע הפרסום, מה עובד ומה לא, קל לנו לערוך בקרה ושינוי בהתאם לממצאים.

הגולש מאחורי הקליק

תהליך המכירה באינטרנט הוא למעשה מספר שלבים המתוארים לרוב כמשפך, כאשר חלקו העליון של המשפך מתאר את החשיפה של הגולש למסר השיווקי שלנו באחד מערוצי הפרסום המקוון ואילו תחתית המשפך מתאר את ההמרה – האם הגולש רכש את המוצר, השאיר פרטים, הוריד תוכנה וכל מה שהגדרנו תחילה כהמרה.
 
בין החשיפה להמרה על הגולש לעבור עוד שני שלבים:
 
כאשר שלב אחד הוא הקריטי בתהליך השיווק, שלב זה כולל את ה”קליק” של הגולש על המסר השיווקי שלנו, המסר חייב להיות משכנע כדי שהגולש יבחר במודעה שלנו על פני המתחרים.
 
השלב הבא לאחר ההקלקה הוא המוצר שלנו, ההתחייבות שלנו המתורגמת אל עמוד הנחיתה אליו הגיע הגולש, עלינו לבנות את הדף בצורה נכונה ומשכנעת כדי שנוכל להעביר את הגולש משלב ההתחייבות שלנו לשלב ההמרה.
 
 
אל תחכו שיקרו ניסים, תמיד יש פעולות שיכולות לסייע לאתר לשפר את יחס ההמרה ולגרום לגולש לעבור את 4 השלבים במשפך.
במאמר זה נציג לכם את 10 הפעולות שיסייעו לאתר או לקמפיין להשיג רווחיות:
 
1. להשקיע בעמודי הנחיתה
תמיד תעדיפו להשקיע בעמוד נחיתה איכותי שבנוי בצורה טובה מאשר להביא עוד ועוד תנועה לאתר. עמודי נחיתה טוב שעונה על כל הפרמטרים מאפשר להפיק יחס המרה טוב יותר.
 
2. להפנות את הגולש לעמוד הנכון, לא זה לא מובן מאליו!
משתמשי האינטרנט עושים החלטות מהירות מאוד האם להישאר באתר או לעבור לאתר אחר (המתחרה שלנו). אנו יכולים לגרום להם להישאר באתר ולא לעבור למתחרה כאשר הפננו אותם לעמוד הנכון.
לדוגמא אם הגולש מחפש “נעלי צעד ראשון” יהיה נכון להפנות את אותו הגולש לעמוד של נעלי צעד ראשון ולא לעמוד הבית או עמוד כללי של נעלי ילדים, עמוד שיאלץ אותו לחפש את הקטגוריה הספציפית של צעד ראשון.
 
זכרו: עידן המדיה המקוונת יצר גולשים מכווני מטרה – הם שואלים שאלות ורוצים לקבל תשובות מדוייקות כאן ועכשיו.
 
3. לספק מידע רלוונטי לגבי מוצר או שירות
לפני שהגולשים שלנו ירכשו מוצר מסוים או שירות שאנו מציעים, הם רוצים להיות בטוחים שהם עושים את ההחלטה המושכלת ביותר. הגולש לא מחפש תמונה של מוצר ומשפט המתאר את התמונה. הגולש רוצה לראות כמה תמונות של המוצר, צבעים של המוצר, מפרט טכני (אם קיים) ואפילו הסבר קצר איך משתמשים במוצר.
 
נחזור לחנות הנעליים, הגולש שחיפש “נעלי צעד ראשון” בחר דגם מסוים, עכשיו נוכל להציג לו את הצבעים של הנעל, החומרים מהם היא עשויה ואת היתרון הבולט של נעלי צעד ראשון והתרומה של הנעל ביציבות הרגל.
 
זכרו:  על הטקסט להיות כתוב בצורה ברורה ותמצית ללא תיאורים מיותרים ומריחות שיגרמו לגולש להבין שתוכן לא נכתב עבורו.
 
4. לעזור לגולש להתמצא באתר
אתר אינטרנט נגיש, הוא אתר בו הגולש מתמצא בקלות, על הגולש להבין בכל רגע היכן הוא נמצא ואיך הוא מתקדם מכאן, פעולה זו במילים אחרות מדגישה את ההיררכיה של האתר, אל תגרמו לאתר שלכם להיראות כמו הרמה של מוצרים ללא קשר ביניהם.
 
ניקח לדוגמא את ההיררכיה של הסופר הקרוב לאזור מגורכם.
אנחנו נכנסים לסופר פעם ראשונה עם עגלה גדולה במטרה לאסוף את המוצרים שאנו צריכים.
אנחנו יכולים לבחור מאיזה מחלקה להתחיל אך בסופו של דבר אנו נעבור את רוב המחלקות: מחלקת ירקות, מחלקת מוצרי חלב, מחלקת בשר, מחלקת חומרי ניקוי ומחלקת כלי בית בסדר מסוים.
אך אם לא הצלחתם למצוא את המוצרים שאתם צריכים, לא היה שילוט ולא שום קשר בין הסדר של המחלקות והמדפים סביר להניח שלא הייתם חוזרים לשם יותר.
 
האתר שלך הוא לא חנות מסורתית, הגולש לא התאמץ כדי להגיע לשם הדרך למתחרה היא מהירה מאוד אם האתר שלנו לא פרוש בצורה נכונה.
 
5. להציג יתרונות מכירה ייחודיים
יתרון המכירה הייחודי שלכם הוא למעשה הבידול שלכם, במה אתם שונים מהמתחרים, כאשר גולש מבקר במספר אתרים ועושה סקר שוק, רצוי שנדגיש לו את היתרונות שלנו בצורה ברורה, בין אם מדובר במחיר, בשירות, תכונות ייחודיות, משלוח חינם או בלעדיות.
כל יתרון שמציג אותנו בעין יפה אל מול המתחרים רצוי להדגיש אותו בכותרת ברורה.
 
6. להבטיח הצלחה
כאשר גולש מבצע רכישה באתרים, הוא רוצה להיות בטוח שהוא עושה את הדבר הנכון , הרגיעו את החרדה של הגולשים, הבטיחו החזר כספי במידת הצורך.
 
זכרו: יכול להיות שגולש שניים יתחרטו ויבקשו את הכסף בחזרה, אבל בצורה זו אתם תגדילו את מספר הרכישות באתר, תגדילו את המרות משמע שפרו את יחס ההמרה.
 
7. להציג אופציה קלה ליצירת קשר
בהמשך לסעיף הקודם, דרך נוספת להוריד את החרדה של הגולש היא להוכיח שאכן קיים מוכר מאחורי האתר, שהגולש מבצע רכישה במקום אמין, הבליטו את אמצעי יצירת הקשר ואת המיקום הפיזי של העסק במידה ויש.
 
זכרו: אומנם גולשים רבים מבצעים רכישות באינטרנט, אך לחלק מהגולשים זה עדיין לא מובן מאליו, חלק מהגולשים צריכים את הקול האנושי מעבר לאתר.
יצירת קשר בכל דרך שהיא נחשבת להמרה – אם ניתן לנתב שיחות שמגיעות מהאתר אתם יכולים לספור אותם כהמרה.
 
8. למדוד ביצועים כל הזמן
התחלנו את המאמר בכך שהשיווק המקוון הוא מדיד, שאנחנו יכולים לבדוק באילו עמודים הגולשים מגיעים לשלב ההמרה ובאילו הם נוטשים כבר בשלב השני- אחרי “הקליק”.
כדי שנוכל להשקיע בעמודים איכותיים, עלינו להיות במעקב תמידי, לבדוק בכל שלב האם הגולש סיים את 4 השלבים.
 
בפרסום המקוון נוכל לראות אם עמוד מסוים אינו מניב תוצאות ולשפר את אותו עמוד בהתאם.
כמו שציינו קודם לכן- שיפור עמוד הנחיתה והתאמתו לגולש יעורר פלאים בשיפור יחס ההמרות באתר.
 
זכרו: עליכם להיות במעקב תמידי אחר הביצועים.
 
9. לעדכן את האתר בתדירות גבוהה
עולם הפרסום המקוון גרר אחריו שלל מחקרים מעניינים בתחומים שונים ובהתנהגות צרכנים. מחקרים רבים בתחום הפרסום המקוון הוכיחו כי הגולשים נוטים להאמין יותר לאתרים שנראה כי עודכנו לאחרונה.
מעבר להסרת הדאגה והעלאת הביטחון אצל הגולש לגבי אתרנו פרמטר שיכול לשפר את יחסי ההמרה הרווחנו גם בפן של קידום האתרים.
 
10. שימוש בקריאה חזקה לפעולה
קראיה חזקה לפועלה תעודד את הגולש להקליק על המודעות שלך או על התוצאה שלך במנועי החיפוש.
 
זכרו: הגולשים חשופים למסרים רבים לגבי מוצרים ושירותים שונים בין אם מדובר בפרסום מסורתי או מקוון, הם צריכים שתכוונו אותם.

אם מבצעים את הפעולות בצורה נכונה -המרות לא מאחרות להגיע!

קיימים פרמטרים רבים נוספים שמשפיעים על יחסי ההמרה אבל הכל מתחיל במדידה קפדנית של הפרמטרים הנכונים.
אנו ב WeBuildIt מבצעים מעקבים ומדידות באופן קבוע, כאשר המטרה העומדת לנגד עינינו היא אחת- לגרום לגולש לבצע המרה!
עם ניסיון בניהול קמפיינים רבים והבנה מעמיקה של התנהגות גולשים בתוך האתר, יש לנו את כל הכלים להמיר את הגולשים שלכם ללקוחות ולרוכשים. אתם צריכים את זה !