10 טעויות נפוצות שמפרסמים בפייסבוק עושים – וזה פוגע להם בתוצאות!

מפרסמים בפייסבוק? עצרו הכל ותקראו את המאמר הזה…

 

מעל 6 מיליון משתמשים בישראל בלבד ומעל 2 מיליארד משתמשים בכל העולם כולו, פייסבוק הינה עדיין הרשת החברתית והאפליקציה הפופולארית ביותר שיש. לכן, לא מפתיע שגם הפרסום בפייסבוק הפך לאחד הכלים ההכרחיים והנפוצים ביותר של בעלי עסקים לפרסום ושיווק.

אם אתה בעל עסק, להתעלם מהפייסבוק יהיה טיפשי מצדך, ואתה יודע את זה. אז בטח ניסית כבר לקדם מספר פוסטים שפעם העלת לדף העסק, הגדרת “BOOST” ופירגנת לצוקרברג בעוד 50₪ , 100₪ ואפילו 500₪….  זה כל כך קל לפרסם בפייסבוק, פשוט מכניסים כרטיס אשראי לוחצים על 2 כפתורים ו… הופ! הפרסום כבר מתחיל לעבוד.. קדימה לידים!

אז למה לעזאזל הפרסום שלי בפייסבוק לא מביא לי תוצאות?!

כאן בדיוק קבור הכלב, ברור שלפרסם בפייסבוק זה קל!
פייסבוק לא טיפשים, הם רוצים שיהיה לנו כמה שיותר פשוט להעביר את הכסף שלנו לחשבון הבנק (הבלתי נתפס) שלהם… מה שגורם להרבה תסכול אצל בעלי עסקים רבים שראו איך הכסף שלהם יורד לטמיון מבלי תמורה בהתאם.

אנו ב- Webuildit החלטנו להרים את הכפפה. אחרי שעברנו על אינספור חשבונות פרסום בפייסבוק, יצרנו מאות קמפיינים מוצלחים והבאנו אלפי לידים ללקוחות שלנו… ריכזנו עבורכם מספר טעויות נפוצות של יצירת קמפיינים בפייסבוק שכל מפרסם חייב להכיר

תהנו ותלמדו!

 

1. מהי מטרת המודעה המוגדרת שלכם?

פייסבוק מציעים לנו המון מטרות מודעות לבחירתנו, למעשה יותר מדי מטרות לבחירה. ישנן סיבות לעשות שימוש בכל אחת מהן, אבל אם להיות כנים רבים מהן לא יתנו לנו ערך אמיתי.

כאשר אנו רוצים לקדם את הגולש לאתר שלנו, המטרה המומלצת ברוב המקרים על ידנו לבחירה היא “תנועה”. מטרה זו מגדירה לפייסבוק שאנחנו רוצים שיפנה לגולשים אשר הסיכויים שלהם להיכנס לאתר שלנו גדולים יותר.
 

2. לא בחרתם מיקום ידני למודעות שלכם

נכון, פייסבוק ממליצים לנו להציג את המודעות במיקומים אוטומטיים על פי בחירתם. אבל אל תהיו תמימים, במצב כזה פייסבוק יציגו את המודעה שלכם גם במקומות “נידחים” כמו סטוריז בפייסבוק, מרקטפלייס, דואר נכנס ועוד… מיקומים שלא מייצרים כניסות ובטח שלא לידים איכותיים!

בחרו רק את הניוז פיד של פייסבוק ושל האינסטגרם. למטיבי לכת נמליץ להפריד בין סדרת המודעות לקהל הפייסבוק לבין המודעה לקהל האינסטגרם זאת על מנת לאתר בדיוק מה עובד יותר טוב עבורכם.

 

3. השתמשו בפיקסל של הפייסבוק!

הפיקסל של פייסבוק הוא הדרך הטובה ביותר למדוד את נתוני הקמפיין וכן ליצור קמפיינים חכמים וטובים יותר בהמשך. יש להטמיע אותו בעמוד הנחיתה / אתר האינטרנט שלכם, והוא ידאג “לצבוע” כל משתמש אשר גלש אצלכם. לאחר מכן נוכל לשווק לאותם גולשים אשר נכנסו לאתר שלנו ולא השאירו פרטים – קמפיין כזה נקרא “רימרקטינג” או בעברית, “שיווק מחדש”.

איך מטמיעים קוד פייסבוק?

תחת התפריט העליון של “מנהל המודעות” נוכל למצוא לינק בשם “פיקסלים”. לחצו על כפתור “פרטים”, ולאחר מכן הגדרה Install Pixel<

את הפיקסל יש להעתיק לאזור ה- HEADER של האתר. יש להיעזר במנהל האתר שלכם.

 

4. אתם עושים “בוסטים” לפוסטים קיימים

ביצוע “בוסט” לפוסט קיים לרוב תהיה טעות מצדכם, לא בגלל שהמהלך הזה לא יכול להיות יעיל, הוא דווקא כן יכול, אלא בגלל שביצוע “בוסט” ללא הכנה מוקדמת של יצירת קהל יעד מתאים, הגדרת הפיקסל באתר וקביעת מטרה מתאימה – כנראה לא ייתן לכם את התוצאה לה ציפיתם.

5. קהל היעד שלכם גדול ורחב מדי או לחילופין קטן ומצומצם מדי

השקעתם במודעה ימים כלילות, יצרתם גרפיקה מושלמת וגם כתבתם טקסט מעניין ומושך.. מצוין! אך דבר לא שווה במידה וקהל היעד שלכם לא מספיק מדויק.
פייסבוק נותנים לנו אומדן על גודל הקהל בהתאם לשינויים שאנחנו עושים. נסו לצמצם את קהל היעד על ידי בחירה של מיקום גיאוגרפי, מין, גיל ותחומי עניין לכזה שיהיה בין 60 ל-120 אלף, תלוי בגודל התקציב שלכם.

6. הקופי של המודעה שלכם לא מספיק טוב

אל תתחכמו עם הטקסט של המודעה, מודעה מוצלחת מעלה ראשית את הבעיה ואת הפתרון שהמוצר שלכם מציע. יחד עם זאת השאירו מקום לקצת סקרנות על מנת לגרום לגולש שלכם לבצע את הפעולה ולהיכנס לעמוד הנחיתה שלכם.
בנוסף, במידה וישנו מותג מוכר השתמשו בו והזכירו אותו בטקסט.
דרך טובה למציאת הקופי המושלם היא ללמוד ממתחרים ועמודי פייסבוק מוכרים אחרים, כנסו לעמוד פייסבוק מתחרה, בתפריט הצידי שלו תמצאו רובריקה בשם “שקיפות עמוד” שם תוכלו לראות בדיוק איזה מודעות העמוד מריץ ברגע זה!

נקודה חשובה נוספת וחשובה לגבי יצירת מודעה מוצלחת היא הגרפיקה בה אתם בוחרים. בראש ובראשונה ודאו כי הטקסט אשר מופיע על התמונה שלכם לא גדול יותר מ-20% משטח התמונה, אחרת המודעה שלכם לא תקודם בצורה מיטבית.
איך בודקים את זה? בקלות דרך הלינק הזה של פייסבוק: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay

7. אתם מנסים למכור לקהל “קר”

לנסות ולגרום לקהל אשר לא מכיר אותנו ו/או את המוצר שלנו לבצע רכישה עלול להיות הימור סביר במקרה הטוב, וכישלון מוחלט במקרה הרע.
אז מה עושים? ראשית, נסו לפנות לקהל אשר יודע מי ומה אתם מוכרים. העלו ל”מנהל המודעות” שלכם רשימות מיילים וטלפונים של לקוחות אשר כבר פנו אליכם או ביצעו רכישה בעבר, פייסבוק יסרוק את הרשימה וייצור לכם “קהל מותאם אישית” חדש המורכב מהפרופילים של אותם הלקוחות.

דרך נוספת והכרחית לנגיעה ב”קהל חם” הוא קמפיין הרימרקטינג – שיווק מחדש. זוכרים שבסעיף 3 למדנו איך מטמיעים פיקסל של פייסבוק באתר שלנו? ובכן, עכשיו זה הזמן להשתמש בו.
הגדירו קהל חדש מותאם אישית אשר מורכב מאנשים אשר ביקרו באתר שלכם ופנו אליהם בהצעה שהם לא יוכלו לסרב לה!

טיפ: ברגע שיש לכם קהלים מוכנים ו”חמים” צרו בעזרתם “קהל דומה”. פייסבוק יסרקו את המאפיינים של הקהל הקיים שלכם וייצור עבורכם קהל דומה אבל חדש לגמרי.

8. עמוד הנחיתה שלכם לא מספיק טוב

עבדתם קשה על המודעה, יצרתם קהל יעד “חם” ומתאים, ועדיין לא רואים תוצאות…
האם בדקתם את העמוד אליו אתם שולחים את הגולש שלכם?!
הקמפיין מושך את הגולש, אבל מי שמבצע את הרכישה הוא עמוד הנחיתה!
הנה כמה נקודות שאתם חייבים לוודא בעמוד הנחיתה שלכם:
א. מסר מרכזי חזק וברור בראש העמוד יחד עם הצעת מכירה ייחודית המבדילה אתכם מהמתחרים שלכם!
ב. טופס / כפתור רכישה ברור לעין וקל לתפעול הגולש. אפשר שיופיע גם בראש העמוד וגם בתחתית שלו.
ג. וודאו שהעמוד מותאם ונראה לא פחות ממצוין גם בגלישה דרך המובייל. היום יותר מ- 70% מהגולשים מגיעים אלינו דרך הטלפון, קחו את זה בחשבון
ד. הציבו את המסרים והתכנים שלכם בצורה ויזואלית נוחה ומהירה לקריאה. השתמשו בבולטים או אייקונים לשם כך.
ה. וודאו שיש קשר ישיר בין ה”הבטחה” שלכם במודעה ולבין ההצעה שלכם בעמוד הנחיתה

9. אתם לא מספיק סבלניים

עולם הפרסום בכלל, והדיגיטל בפרט, אוהב להבטיח תוצאות בגדול ובמהירות. בפועל זה לא תמיד כך.
לוקח זמן לבצע טסטים למודעות השונות, ליצור את הקהל הכי חם ורלוונטי וכמובן לעבור באופן קבוע על הנתונים ולעשות התאמות.
נסו להתחיל קמפיין חדש בתקציב מינימלי, תנו לו לרוץ יומיים-שלוש ובחנו את התוצאות. אם הקמפיין מניב תוצאות יפות העלו את התקציב בהדרגתיות ובדקו שוב בעוד מספר ימים. וחוזר חלילה. קמפיינים פייסבוק הוא בהחלט מבוסס ידע ומתמטיקה, אבל הוא ממש לא מדע מדויק.
טיפ: בדקו את ציון הרלוונטיות של המודעה שלכם. פייסבוק בוחן את הקמפיין שלנו ומעניק לו ציון בהתאם לתפקוד ולרלוונטיות שלו – אחלה אינדיקציה האם הקמפיין שלנו עובד.

10. התקציב שלכם קטן מדי

לרוב אנחנו אוהבים לשמוע על קמפיינים בפייסבוק אשר מניבים מאות ואף אלפי לידים בחודש, זה נכון והם בהחלט קיימים. אבל בואו נגלה לכם סוד, הם משקיעים אלפי שקלים בחודש!
גודל תקציב מומלץ מושפע מהמון גורמים ביניהם המחיר של המוצר אותו אני מוכר, גודל קהל היעד שלי והמטרה שלי בקמפיין. חשוב לבצע התאמת ציפיות בהתאם לתקציב, שכן בסופו של יום ממוצע של כ-20% המרות ייחשב הצלחה – עשו את המתמטיקה הנכונה לעסק שלכם!

לא בטוחים שהבנתם טיפ מסוים? רוצים לדבר ולהתייעץ איתנו לגבי הקמפיין שלכם?

בשביל זה אנחנו כאן 🙂

צרו איתנו קשר ויחד נוכל להקים לכם את קמפיין הפייסבוק הכי מוצלח שהיה לכם, כזה שבאמת ייתן תוצאות.

הניסיון, המחויבות וההשקעה שלנו – עושים את ההבדל בין קמפיין טוב לקמפיין מצוין!