הוצאנו 600 אלף שקל על קמפיינים בפייסבוק ואינסטגרם

הנה מה שלמדנו

 
ניהלנו עשרות קמפיינים של מותגים מובילים בתחום הריהוט והאקססוריז לבית, הלבשה, טיפולי יופי, לימודים ועוד. רובם מוצרים הזמינים לרכישה אונליין, בחלקם המכירה מתבצעת רק במקום העסק.
בשנה האחרונה הקמפיינים שלנו הוציאו מעל ל-600 אלף שקל, צברו מיליוני חשיפות והכניסו מעל 3.5 מיליון שקל של מכירות!
 
הנה צילום מסך של סך מכירות האונליין של אחד מהלקוחות שלנו בשנת 2021:
במהלך השנה האחרונה למדנו, השקענו, טעינו, הצלחנו ובעיקר התפתחנו והשתפרנו המון!
 
החלטנו לרכז עבורכם מספר טיפים קטנים כגדולים שלמדנו ובכוחם לשפר פלאים את תוצאות הקמפיינים שלכם:
 

1. הגדילו את תקציב הקמפיין בהדרגתיות

אתם לא יכולים פשוט להופיע עם מוצר וקמפיין חדש ולתת לפייסבוק ארגז של כסף לבזבז.
תאמינו או לא, פייסבוק יתקשה ליצור הצלחה בצורה הזאת.
פייסבוק רוצה שתתחילו בקטן, תתנסו, תלמדו את הפלטפורמה ותגדילו את התקציב שלכם קצת בכל פעם.
אנחנו התחלנו עם 50-100 ₪ ליום במשך מספר שבועות לפני שהתחלנו לטפס ולהגדיל את התקציב היומי.
העלאת תקציב הדרגתית תבטיח חשיפה מדוייקת וחכמה יותר, ובסופו של דבר CPR טוב יותר.
 

2. “שגר ושכח”? לא בבית ספרנו

העבודה שלנו (לצערנו הרב) לא מסתיימת בהקמת הקמפיין.
פייסבוק, אינסטגרם וכל פלטפורמה חברתית אחרת דורשת הרבה תשומת לב ותוכן חדש.
צריך כל הזמן להתנסות ב’קריאטיב’ חדש, לעדכן את המסר לתקופה ולהציג ויזואליים טריים ושונים.
אנחנו מדברים כאן על הפעלת 5-10 מודעות שונות בכל פעם, ועוד 2-4 פוסטים חדשים בשבוע. מינימום.
גם כשההוצאה שלנו הייתה 50-100 ₪ ליום, היינו מריצים 4-8 מודעות שונות.
 

3. תמיד בתנועה, תמיד מוכן לפעולה

ברגע שתגדירו את הסט הראשון של 5-10 מודעות, התחילו כבר לעבוד על הסט הבא.
תנו למודעות לפעול במשך 6-14 ימים כל אחד.
אלה שהם בבירור מפסידים, פשוט כבו אותם והחליפו במודעה חדשה.
כדי לעשות זאת, אתם צריכים להיות תמיד מוכנים עם היד על הדופק, מוכן לפעולה בכל עת.
המודעות שעובדות יפה ומראות פונטציאל טוב יותר, המשיכו אותם למשך עוד 7-10 ימים.
פייסבוק ואינסטגרם יאהבו אתכם אם תחליפו מודעות כל 10 ימים ותעדכנו את הקריאטבים שלכם באופן קבוע.
אם הרצתם את אותה מודעה במשך 3 שבועות ואינכם מבינים למה היא פתאום לא מצליחה, זה בגלל שפייסבוק יודעת שאתם עצלנים 
 

4. התוכן הוא המלך, במיוחד ברשתות החברתיות

כן אנחנו יודעים שזה כבר משפט חרוש… אבל מה לעשות שהוא נכון?
כדי לשמור על הקהל שלכם מסוקרן וצמא לקבל מכם עוד, צריך ליצור תוכן חדש באופן קבוע.
התמונה שעשיתם בשנה שעברה אמנם מהממת, אבל הלקוחות שלכם ראו אותה כבר כל כך הרבה פעמים שהם עלולים לחשוב שמאז לא עשיתם שום דבר חדש!
אם הרשתות החברתיות מהוות כלי שיווקי חזק עבורכם ותקציב הפרסום שלכם גדול ומגיע לכמה עשרות אלפי שקלים בשנה, אתם חייבים לשכור צלם ועורך תוכן במשרה מלאה. זה יעניק לכם יתרון עצום על המתחרים.
במידה והמוצר שלכם הוא פחות מוחשי (שירות, קורס, תוכנה וכו’) הדרך שלכם שונה במקצת. תרצו ליצור סרטונים מעניינים, הדרכות וטיפים. תרצו לעודד דיבור ישיר עם לקוחות באמצעות יצירת קהילה, אירועים חיים ועוד. זה עדיין המון תוכן שתצטרכו להכין, אבל אין ספק שזה ישתלם לכם.
הדבר נכון גם בניהול הקמפיין שלנו. אנחנו רוצים תמיד לחדש, תמיד לעניין ותמיד להיות מוכנים עם ה”להיט” הבא.
אנחנו מציעים לקיים פעם או פעמיים בחודש פגישה עם הצוות היצירתי שלכם על מנת להעלות רעיונות, לנצל הזדמנויות וליצור תכנים חדשים וטובים יותר.
 

5. פייסבוק ואינסטגרם – שני פלטפורמות שונות

אם אתם מפעילים מודעות בפייסבוק ובאינסטגרם, הן לא אמורות להיות אותן מודעות.
אלו פלטפורמות שונות לחלוטין עם קהלים, פרמטרים ותכונות שונות.
אם בכל פעם שאתם מריצים מודעה חדשה בפייסבוק אתם פשוט נותנים לפייסבוק להציג את אותה איפה שהוא רוצה ואיך שהוא רוצה, כנראה שאתם ‘שורפים’ 30% או יותר מהוצאות הפרסום שלכם.
נסו לעמוד על ההבדלים בין הקהלים שלכם בשני הפלטפורמות וצרו מודעות בהתאם.
מה ההבדל ביניהם? לאיזה תוכן הם מצפים? מה הם אוהבים לראות? מה דפוס התגובה שלהם למודעה?
אנחנו יודעים שזה מעצבן. פשוט תעשו את זה בכל מקרה ותודו לנו אחר כך 🙂
 
קחו בחשבון את חמשת הטיפים הללו בשנה הקרובה ואנחנו מבטיחים לכם שתראו תוצאות!
זה אמנם ידרוש קצת יותר מאמץ וזמן אבל זה יהיה שווה את זה בסופו של דבר.
חשוב לציין שהטיפים הללו רלוונטיים לא פחות עבור כל פלטפורמה חברתית אחרת המאפשרת לכם ליצור בה קמפיינים. נסו למצוא את הייחודיות של כל פלטפורמה ותפגעו בדיוק בנקודה הרכה של הגולשים.
אם יש לכם טיפים וטריקים נוספים, שתפו אותנו, נשמח לשמוע וללמוד!
בהצלחה.