אם תבצעו חיפוש מהיר בגוגל של תחום מסויים, למשל, מכון קוסמטיקה בתל אביב, תקבלו רשימה של עסקים מקומיים, במקרה הזה מכוני קוסמטיקה מקומיים, שלכולם יש בדרך כלל כמות יפה של ביקורות. כמובן, ככל שהדירוג שלכם גבוה יותר, כך יש לכם סיכוי טוב יותר שהעסק שלכם יופיע בראש הרשימה.
ארבעה מכל חמישה צרכנים הולכים לבחור בעסק על פי הביקורות שיש לו.

אם אתם רוצים ביקורות של חמישה כוכבים, אתם צריכים להרוויח אותה כמו שצריך. אף טריק לא יעזור לכם אם לא תתחילו בלעלות על ציפיות הלקוחות שלכם בכל הזדמנות שתהיה לכם.

כשאתם פותחים עסק חדש, זה הזמן שבו יש לכם יותר זמן להקדיש ללקוחות המעטים שיש לכם, אז תתייחסו אליהם כמו זהב.כשתעשו את זה תוכלו להיות בטוחים שתקבלו יותר ויותר לקוחות.
תהליכי שירות הלקוחות שתכניסו בפתיחת העסק יתגמלו אתכם לאורך זמן, ויעזרו לכם להתייחס לכל לקוח עתידי שאתם מקבלים באותה דרך מדהימה. כשאתם נותנים שירות לקוחות מעולה, אחוז גדול בהרבה מהם באמת ירצה להשאיר לכם ביקורת חיובית.

בשלב הבא אתם רוצים להקל ככל האפשר על הלקוחות שלכם להשאיר את הביקורת הזו.
המציאות היא שאנחנו כאנשים רוצים לעזור למי שעזר לנו, זו הסיבה שהדבר הראשון כאן הוא להסיר כל קושי כדי שהלקוחות שלכם ישאירו לכם את הביקורת הרצויה.

אז איך אנחנו עושים את זה?
ובכן, תצטרכו ליצור פרופיל עסקי של Google שהיה ידוע בעבר בשם Google לעסק שלי. מוזמנים לקרוא את המדריך שכתבנו בנושא: איך יוצרים כרטיס עסק בגוגל
ברגע שתגדירו את הרישום הזה, תכנסו לאתר-Whitespark Caughtreviewlink Generator והזינו את שם העסק שלכם.
אם הגדרתם נכון את פרופיל העסק שלכם בגוגל, הוא אמור להופיע מיד בתפריט הנפתח תוך כדי הקלדה. לאחר שתבחרו בו, קישור מותאם אישית וקוד QR יישלחו אליכם באימייל.

לאחר מכן, תרצו לשתף את הקישור הזה לכל הלקוחות המרוצים שלכם.
מקום מצוין להתחיל בו הוא הוספת הקישור לחתימת האימייל שלכם. אם יש לכם צוות בקשו מהם לכלול אותו גם במייל העבודה שלהם.
אתם יכולים גם פשוט להשתמש בקוד ה-QR שנוצר אוטומטית, אותו תוכלו להדפיס בנוסף על כל חומרי קידום מכירות שיש לכם.

איך משיגים הרבה ביקורות מוצלחות לעסק שלי?

זה אולי נראה מובן מאליו, אבל מחקרים הראו שכאשר אנו מבקשים משהו, פירוט הסיבה לבקשה שלנו תניב תוצאה חיובית ב-50% יותר מאשר.
הסיבה יכולה וצריכה להיות פשוטה ואמיתית. משהו כמו: “אנחנו נשמח אם תשאיר לנו ביקורת על החוויה שלך איתנו כי אנחנו עסק חדש שמנסה לקדם את השירותים שלו והביקורת שלך תעזור ליותר אנשים למצוא אותי באינטרנט”.
 
אולי תרצו גם להציע בונוס לחברי הצוות שלכם עבור כל ביקורת שהם יכולים לקבל עבור העסק.
 
דרך נוספת לבקש היא באמצעות אימייל מותאם אישית שממוקד במיוחד ללקוחות שלכם שאתם יודעים שעברו איתך חוויה ממש חיובית.
התזמון הוא המפתח כאן – אתם רוצים לבקש מהם מיד אחרי שהם חוו את החוויה החיובית הזו כשהיא עדיין טרייה במוחם, בזמן שהם הכי נרגשים או לפחות מרוצים ממה שעשיתם עבורם.
 
הדרך השלישית היא לשלוח דוא”ל אוטומטי דרך רצף של מיילים שמוגדרים להישלח בזמנים ספציפיים, מרווחים בהתאם. אנחנו בחברה קוראים לזה אוטומציה.
הזכירו ללקוחות שלכם כמה אתם יכולים לעזור, והקפידו ליידע אותם בדוא”ל המעקב הזה שהם יכולים פשוט להשאיר דירוג כוכבים ללא ביקורת כתובה אם הם רוצים לעשות זאת.
דירוג כוכבים בפני עצמו לעולם לא יהיה חזק כמו ביקורת מלאה, אבל זה עדיף מכלום, במיוחד כשאתם מבינים שרוב האנשים ממילא לא קוראים את כל הביקורות, נכון? הם פשוט סורקים בגדול מספר ביקורות ודירוג כוכבים ממוצע.

אז כשאתם מתחילים להיכנס לביקורות האלה, הקפידו להודות להן בתגובה לביקורת ש-Google מאפשרת לכם להשאיר.

ואם כבר מדברים על מיילים, האם הם חלק מאסטרטגיית שיווק התוכן שלכם?
אם לא, תוכלו לפנות אלינו ואנחנו נסביר לכם איך להשתמש בשיווק בצורה הנכונה עבור העסק שלך ולהפוך לשחקן המוביל מבין כל המתחרים שלך.