סודות SEO פשוטים שיקפיצו את האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל!

 
היום אנו הולכים להראות לכם את הדרך הטובה ביותר להביא יותר תנועה לאתר שלכם דרך גוגל ומנועי חיפוש נוספים.
באופן כללי, אתם הולכים ללמוד 7 דרכים מקומיות בSEO שיכניסו לכם המון תנועה לאתר!
המאמר כתוב בלשון זכר אך כמובן, פונה לשני המינים.
 

דרך מספר 1: דימוי תוצאות חיפוש מקומיות למיקומים שונים

גוגל משתמשת בטכנולוגיית מעקב מיקום כדי לקבוע את מיקומו של המחפש.
בעזרת טכנולוגיה זו, גוגל יכולה לקבל את מיקומו המדויק של המשתמש בהתבסס על כתובת ה- IP או ה- GPS של המכשיר בו הוא משתמש.
המשמעות היא שאם נחפש את מילת המפתח “חשמלאי קרוב אלי” במחשב המשרד, נקבל קבוצת תוצאות שונה מאשר אם נבצע את אותו חיפוש מהמחשב הביתי המרוחק כמה קילומטרים מהמשרד.
תוצאות החיפוש לא רק משתנות במפת גוגל בחיפוש אלא גם על שאר התוצאות, במיוחד כאשר החיפוש מבוסס על מונחים מקומיים כגון עיר, מיקוד או שאילתה בקרבת מקום.
לכן, אלא אם כן אתם משתמשים בכלי מעקב, חיפוש רגיל בגוגל מקשה על בדיקת דירוג העסק שלכם במיקומים שונים כאשר אתם עושים את המחקר שלכם מאותו מחשב.
במידה ואינכם רוצים להוציא כסף על כלי מעקב, יש דרך חינמית שלא הרבה יודעים עליה שבה תוכלו להשתמש כדי לבדוק במהירות אם העסק ומילות המפתח שלכם ממוקמים במיקומים ספציפיים גם אם אתם משתמשים באותו המחשב.
 
פתחו את חלון גלישה בסתר בדפדפן, ביצוע המחקר בחלון גלישה בסתר ימנע מגוגל לתת לכם תוצאות המבוססות על ההיסטוריה הקודמת שלכם ואז, התוצאה תהיה נקייה לחלוטין.

חפשו את הביטוי הרלוונטי לעסק שלכם כמו כאן:

מחקו את החלק הזה בשורת הכתובת:

והוסיפו את האיזור בו תרצו לראות את תוצאות החיפוש והמפה כך: שם העיר* near=

(משרדינו נמצא בתל אביב אך התוצאות בגוגל הן של איזור חיפה)
לסיכום: בדרך זו תוכלו לבדוק את המיקום שלכם לפי ערים וביטויים אותם תרצה לקדם מבלי להשתמש בכלי מעקב יקרים.

דרך מספר 2: מצאו את מילות המפתח הכי מדורגות של המתחרים שלכם

הכל מתחיל בכך שמישהו מקליד מילת מפתח במנוע חיפוש. אם אתר העסק שלכם מדורג מספיק גבוה בשביל זה, סביר שתקבלו מבקר חדש ובתקווה לקוח חדש.
הבנת אילו מילות מפתח אנשים מחפשים היא הבסיס לחיפוש, זו הסיבה שחשוב ביותר לעשות מחקר על מילות מפתח לפני שתתחיל ליצור תוכן לאתר שלכם.
אבל, מחקר מילות מפתח יכול לקחת המון זמן ולהיות קצת מייגע, במיוחד אם אתם מתחילים מאפס, אם אתם חדש בתחום הSEO אז כנראה אתם גם לא באמת יודעים מאיפה להתחיל.
להלן דרך שלא רק שתאיץ את תהליך חקר מילות המפתח שלכם, אלא גם תיתן לכם את הכלים הדרושים ליצירת תנועה רבה לאתר העסק שלכם!
 
Uber Suggests הוא כלי מדהים לשיפור התנועה האורגנית ומושלם לאלו מכם בתקציב מצומצם מכיוון שהוא לגמרי בחינם!
פשוט העתיקו את כתובת האתר שלהם והדביקו אותה בתיבת החיפוש.
Uber Suggests תציג סקירה סטטיסטית של הביצועים של האתר הכוללים את מספר מילות המפתח האורגניות שהוא מדורג בהן, את התנועה החודשית המשוערת שהם מקבלים, את עוצמת האתר, ואת מספר הקישורים המפנים לאתר.
אבל מה שאנחנו רוצים כאן הן מילות המפתח שהחבר’ה האלה מדורגים בהן.
לכן, פשוט לחצו על הכרטיסייה “מילות מפתח אורגניות” ותעברו לכל מילות המפתח המכניסות תנועה לאתר.
התוצאות מאורגנות לפי
נפח – שזהו מספר הפעמים שמחפשים את מילת המפתח מדי חודש.
מיקום – זה המקום שבו העסק מדורג בגוגל עבור מילת מפתח זו,
המספר המשוער של מבקרים שהם מקבלים עבור מילת מפתח זו.
דף האינטרנט באתר שלהם מדורג עבור אותה מילת מפתח,
ולבסוף, הקושי של קידום אתרים, ועד כמה התחרותית על מילת המפתח הזו היא תחרותית.
זה דיי מגניב תודו, במיוחד כשכל זה בחינם!

 

לסיכום: מה שאתם מחפשים הן מילות מפתח עם קושי נמוך ונפח חיפוש גבוה שעבורן אינכם מדורגים.
חזרו על תהליך זה עם כל האתרים של המתחרה שלכם והתחילו ליצור תוכן באתר שלכם כדי למקד את כל מילות המפתח שזיהיתם כי בסופו של דבר הן הזדמנויות שיניבו לאתר שלכם הרבה תנועה.

דרך מספר 3: מצאו קישורים המפנים לאתר המתחרה שלכם

קישורים חיצוניים הם אחד האותות החזקים ביותר שגוגל משתמשת בהם כדי לדרג אתרים.
ככל שיש לכם יותר קישורים איכותיים שמפנים לאתר שלכם, כך תדורגו גבוה יותר.
אם הגעתם לכאן, כנראה שלמתחרים שלכם יש קישורים טובים יותר שמצביעים לאתר שלהם מאשר לכם, ואז סביר מאוד שהם עוקפים אתכם בדירוג של גוגל, כדי לנצח אותם, אתם רק צריכים לקבל קישורים טובים יותר המפנים לאתר שלכם.
ואיפה עליכם להתחיל להסתכל על הקישורים של המתחרה שלכם כפי שעשינו עם מילת המפתח שלהם?
חזרו אל Uber Suggests והזינו את כתובות האינטרנט של המתחרה שלכם.
בתפריט בצד שמאל, בחרו באפשרות “קישורים נכנסים”. זה יציג את כל הקישורים המפנים לאתר זה.
כדי להפחית את עומס העבודה שלכם, אתם רק צריכים לזהות את האתרים שמצביעים על המתחרים שלנו. אנחנו לא צריכים לראות את כל הקישורים. לשם כך, ודאו שהאפשרות “קישור אחד לדומיין” נבחרה. הדבר השני שאנו רוצים לעשות הוא לבחור באפשרות “עקוב”.
ההבדל בין קישור שלא ניתן לעקוב אחריו הוא שגוגל אינה נותנת ערך לקישור ללא מעקב. לכן, הם לא מעניינים אותנו.
 
כעת יש לנו רשימה של קישורים יקרי ערך מאתרים ייחודיים המפנים לאתרי המתחרה שלנו. כל שעליכם לעשות הוא לעבור על כל קישור על ידי לחיצה על סמל “פתח חלון” ולבדוק אם תוכלו לשכפל את מה שהמתחרה שלכם עשה. חזרו על תהליך זה עם כל האתרים של המתחרה שלכם וייצאו את כל הקישורים ב- Excel או ב- Google Sheets כדי להקל על הניהול.
 

דרך מספר 4: זיהוי חוסר עקביות של אזכורים ברחבי הרשת

אם אינכם יודעים עדיין מהו אזכור, הרשו לנו לתת לכם סיכום קצר.
ישנן שלל פלטפורמות דירוג והמלצות עם נפח כניסות אדיר ברשת. כל אחת מהן מיועדת לתחומי תעשייה ולמיקומים שונים בעולם. ניתן לתת דחיפה אדירה לנראות החשבון בגוגל לעסק שלי על ידי רתימת פלטפורמות אלו. כך למשל, זאפ, איזי וכו’ משרדי עורכי דין יכולים להירשם ב-ilaw.co.il או legalinfo.co.il. צימרים ובתי מלון יוכלו להירשם ב-Trivago או TripAdvisor סוכני נדל”ן ב”מדלן” והרשימה עוד ארוכה. אתרים מקצועיים אלו מקנים לעסק שלכם סמכות מקצועית חשובה ואם נקשר המלצות וחוות דעת שנרשמו בהם אל גוגל מיי ביזנס, נוכל לקבל זרימה אדירה של תעבורה אל הפלטפורמות שלנו.
הסייג היחיד הוא שהאזכורים העסקיים שלכם צריכים להיות זהים ב -100% בכל הספריות.
אם הם לא, זה ישפיע לרעה על הדירוג שלכם וכמובן על התנועה לעסק שלכם.
לכן, אם העסק שלכם עבר שינוי כתובת/החלפת מספר עליכם לעדכן מיידית את כל הספריות בהן האתר שלכם רשום!
 

דרך מספר 5: הגדילו את מספר ביקורות הגוגל שלכם עם קישור מותאם אישית

האם ידעתם שביקורות הן האינדיקטור השלישי המשפיע ביותר שגוגל בוחנת כדי לדרג עסקים?
ובכן, עכשיו אתם יודעים, המשמעות היא שככל שהעסק שלכם מקבל יותר ביקורות, כך העסק שלכם ידורג גבוהה יותר בגוגל ואם הביקורות האלו טובות, אז עוד יותר.
לקוחות רבים איתם אתם מתמודדים לא יכולים לטרוח לחפש את העסק שלכם באינטרנט ואז לחפש את הקישור שבו הם יכולים לתת לכם ביקורת טובה, הטריק כאן הוא להקל עליהם.
כשתסיימו להתמודד עם לקוח, שלחו לו מייל מהיר ובתוכו את הקישור הישיר לביקורות על העסק שלכם ושאלו אותו בנימוס אם לא אכפת לו להשאיר ביקורת על העסק.
עם זאת, ממליצים ממש לא חייבים להסתכם רק בלקוחות המספקים חוות דעת בפלטפורמות דירוג. כל אזכור של העסק שלכם בהקשר המעצים את הסמכות והיוקרה המקצועית משרתים את המטרה השיווקית שלכם. ציטטו את עמדתך המקצועית באייטם חדשותי? העלית ידיעה בקבוצה בפייסבוק? החלפת קישורים עם בלוג נחשב? כל התייחסות לעסק שלכם היא מנוף שיווקי שחשוב שנגייס לחשבון גוגל לעסק שלי. ניתן לקדם קמפיין ברשתות החברתיות, להציע מאמרים מקצועיים לפורטלים ומגזינים מובילים ולהשקיע בכל החזיתות כדי לקבל כמה שיותר אזכורים למותג ברחבי הרשת. כל אזכור כזה יוכל להעשיר את חשבון גוגל מיי ביזנס ויחשוף אותך לקהלים חדשים.
צריכים עזרה בהגדרת כרטיס העסק שלכם בגוגל? קראו את המאמר שכתבנו בנושא- לחצו כאן
 

דרך מספר 6: הוסיפו תוכן איכותי לאתר שלכם

איכות ורלוונטיות התוכן באתר שלכם חשובים מאוד.
ככל שהתוכן שלכם טוב יותר, כך גדל הסיכוי שתתוגמלו על ידי גוגל ותקבלו יותר תנועה לאתר.
אך כיצד תוכלו לברר איזה סוג תוכן עליכם להוסיף לאתר שלכם וכיצד תכתבו אותו כמו שצריך?
בואוו נלכם ל- Uber Suggestsעוד פעם.
ושוב, הזינו את אחת מכתובת האינטרנט של המתחרים שלכם בתיבת החיפוש, ולחצו על חפש.
בתפריט בצד שמאל, לחצו על האפשרות “דפים מובילים” – אפשרות זו תראה לכם את הדפים הפופולריים ביותר לאתר זה בהתבסס על כמות התנועה שהם מקבלים.
כמו רוב האתרים, דף הבית הוא הפופולרי ביותר, אז בואו נתעלם ממנו לעת עתה ונסתכל על דפי התוכן שלהם במקום זאת.
בתוצאה השניה לחצו על האפשרות “הצג הכל” שליד הדף, האתר יראה לכם את מילות המפתח שמניעות תנועה לאותו לדף יחד עם הדירוג שלו (מה שלמדנו בדרך 2).
כעת, נבדוק איך נראה הדף שלהם, האם התוכן ארוך או קצר, האם יש בדף קישורים פנימיים והאם הוא עומד בכל חוקי ה-SEO
והנה הדרך, אם אתם רוצים לקבל את ההזדמנות להיות מדורגים מעל המתחרים שלכם עבור אותן מילות מפתח, פשוט בנה דפים טובים יותר. כן, זה פשוט כמו זה.
הוסף תוכן איכותי שיגרום לקורא להישאר, שאלות ותשובות פופולריים לאותו נושא, תמונות עם ALT ותיאורים ממוקדים וכו’.
גוגל תראה את זה ותתגמל אתכם בהתאם. חזרו על תהליך זה עם כל המתחרים שלכם וצרו תוכן טוב יותר בכל פעם. זה ישתלם לכם מאוד.
 

דרך מספר 7: הוסיפו שאלות ותשובות פופולריות לפרופיל ‘Google לעסק שלי’

זוהי תכונה שמתעלמים ממנה ב- ‘Google לעסק שלי’, ורוב הסיכויים שהמתחרים שלכם לא עושים זאת.
בתוך ‘Google לעסק שלי’ תוכלו להוסיף שאלות ותשובות פופולריות.
הבעיה היא שכולם יכולים לשאול שאלות ולענות לעצמם ברישום משלכם בגוגל, מה שלפעמים מוביל לתוצאות גרועות. האם תרצו לראות זאת ברישום האתר שלכם?
הפתרון, הוסיפו שאלות ותשובות משלכם בעצמכם, לפעולה זו יש כמה ייתרונות אדירים:
א. זה ימנע ממישהו לשאול שאלה שכבר נשאלה
ב. תוכלו לתת תשובות מדויקות יותר
ג. השאלה תוצג בפאנל ‘Google לעסק שלי’ ותגרום לרישום שלכם להתבלט ולייצר יותר תנועה.
ד. תוכלו להגיע להיות מוצגים בתוצאות החיפוש של גוגל באותה שאלה
אז, אילו שאלות כדאי לשאול שם? כבעלי עסק, אתם יודע טוב יותר מכל אחד אחר אילו שאלות אנשים תמיד שואלים.
הגיע הזמן לשים את העט על הנייר, להתחיל לאסוף אותם ואז להוסיף אותם לפרופיל Google לעסק שלי. פשוט העלו את רישום העסק שלכם, לחצו על האפשרות “שאל שאלה” ופשוט הוסיפו את השאלה ואת התשובה.

 

טיפ ‘בונוס’ אחרון!

לכל שאלה חייבת להיות אפשרות “אהבתי”, ככל שיש לתשובה יותר “לייקים” כך היא עולה לרשימה.
לכן, אם אתם רוצים שאלה ספציפית שתשב ממש למעלה, וודאו שהיא תזכה לכמה לייקים.
התחילו לשחק עם הכלים השונים עליהם דיברנו כאן, בצעו שינויים באתר שלכם עוד היום, ככל שתעשו זאת מוקדם יותר, ככל שתרוויחו מזה מהר יותר!