איך להקים קמפיין מודעות לידים בפייסבוק

פייסבוק לא רק יצרה מהפכה באופן בו אנחנו גולשים באינטרנט ובמידת ההשפעה של מדיומים דיגיטליים על השיח הבינלאומי אלא היא גם יצרה מהפכה בתחום הפרסום הדיגיטלי – הרבה בזכות אפשרויות הפילוח שלה והיקפי המידע העצומים שהרשת אוספת על משתמשיה. בהקשר לכך, קמפיין מודעות לידים (Lead Generation) בפייסבוק מספק דרך מצוינת ואפקטיבית מאוד ליצירת רשימות דיוור, השגת לידים ובאופן כללי ללמוד יותר פרטים על הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

מודעות לידים בפייסבוק הן תוספת עוצמתית לכל קמפיין פרסום וקידום אתרי אינטרנט ומותגים במרחב הדיגיטלי, כאשר מודעות אלו הן מהמגוונות ביותר שעומדות לרשותכם. נסביר לגבי סוג המודעות להשגת לידים מפייסבוק ואיך להקים קמפיין lead Generation מנצח בפייסבוק.

מהן מודעות לידים בפייסבוק?

במהותן, אלו מודעות פרסום בפלטפורמת פייסבוק אשר כוללות טופס מובנה להשארת פרטים של המשתמש. בטופס זה, המפרסמים יכולים לאסוף פרטים אישיים ורלוונטיים לגבי קהל היעד שלהם הנחשף למודעות, לפי אפשרויות פילוח מתקדמות ומקיפות – כאשר במקרים רבים (וטובים) של מודעות לידים אלו, בתמורה להשארת הפרטים שלהם, המשתמשים נהנים מהצעת הערך האיכותית שהמפרסם בנה ומציע להם.

בין אם מדובר על שם וכתובת מייל בלבד או על מידע נוסף כמו תחומי עניין, עניין במוצר או שירות מסוים וכיוצא באלו, מודעות לידים בפייסבוק מסייעות לכם להכיר טוב יותר את הקהל שלכם. וזה חשוב מאוד!

היתרונות של קמפיין מודעות לידים בפייסבוק:

  1. לא צריך להטמיע פיקסל מעקב של פייסבוק – כי הכל כבר בתוך הפלטפורמה.
  2. עסקים ומותגים לא צריכים לבנות דף נחיתה ייעודי, לייצר טופס ולהטמיע הכל טכנולוגית – הטופס והשגת הליד הם פנימיים לפייסבוק ואתם מקבלים בקלות את כל הדאטה.
  3. בניית מודעת ליד והקמת הקמפיין קלים, ידידותיים מאוד למשתמש ומהירים.
  4. בדרך כלל, לידים מקמפיין כזה יהיו זולים יותר בהשוואה לקמפיינים הכוללים דף נחיתה חיצוני וייעודי.
  5. העברה מהירה וברורה של המסר והצעת הערך למשתמש, מגביר המרות כי הכל פשוט ומהיר יותר.
  6. אפשרויות פילוח מעולות המאפשרות להגיע בדיוק לקהל היעד שאתם מחפשים.
  7. דרך יעילה לבנות מודעות למותג שלכם, לקהל יעד רלוונטי ובפלטפורמה החברתית הגדולה ביותר.

 

איך ליצור מודעת לידים בפייסבוק? שלב אחר שלב

 

שלב 1
בחשבון הפייסבוק העסקי שלכם, גשו לחלק של Ads Manager (מנהל המודעות). כדי ליצור קמפיין חדש, לחצו על Create Campaigns שנמצא תחת הקטגוריה Campaigns.

שלב 2
בחלון הבא שייפתח, תצטרכו לבחור את מטרת הקמפיין שלכם (Lead generation), לתת שם לקמפיין שלכם ושם לסט המודעות, וכן לבחור את הלקוח שתרצו לפרסם עבורו את המודעה.

שלב 3
ממש מתחת לבחירת הלקוח עבורו אתם מפרסמים את מודעה, תצטרכו ללחוץ על View Terms כדי לאשר את תנאי מודעות הלידים של פייסבוק. בחלון שייפתח לחצו על I agree to terms and conditions.

שלב 4
כעת, תנו שם למודעה שלכם. לאחר שעשיתם זאת, תעברו להגדרות של עריכת סט המודעות (Ad Sets). כאן תצטרכו לקבוע תקציב יומי/Lifetime ולהגדיר את תאריכי הקמפיין.

שלב 5
בשלב זה עליכם להגדיר את קהל היעד למודעות. אפשר לבחור קהלי יעד לפי מיקום גיאוגרפי, לפי טווחי גיל, מגדר, תחומי עניין ועוד. מעבר לכך, אתם יכולים להשתמש גם באפשרות ה-Exclude, באמצעותה תוכלו לבחור סוגי קהלים שאתם לא מעוניינים שיצפו במודעה הזאת.

שלב 6
כעת, תצטרכו לבחור האם להציג את המודעות לפי מיקומים אוטומטיים או לפי בחירה ידנית שלכם, וכן להחליט האם אתם מעוניינים שהמודעה תוצג בדסקטופ, במובייל וכן בפיד של אינסטגרם.

שלב 7
כעת עברו לקטגוריה Ads, לחלק של יצירת המודעה עצמה. שם תצטרכו להגדיר את הקריאטיב שלה, את הטקסטים וכמובן לחבר למודעה טופס מתאים לאיסוף הלידים שאתם מחפשים. במודעות יצירת לידים בפייסבוק אפשר לבחור תמונה בודדת, קטע וידאו קצר או קרוסלת תמונות. יש לכתוב את טקסט המודעה עצמה, את הכותרת וגם שורת תיאור. בממשק ניהול המודעות היום ניתן להוסיף גם קישור וגם חלק ייעודי לקריאה לפעולה. מומלץ בכותרת או בתיאור כבר לכתוב מה על הגולש לעשות כדי לקבל את הצעת הערך שלכם או להשאיר פרטים.

שלב 8
מעבר לכל הוויז’ואל והטקסטים של המודעה, כאשר מדובר על קמפיין יצירת לידים אז יש צורך גם לחבר טופס למודעה. בממשק ניהול המודעה, לחצו על “צור טופס” / Create Lead Form.

שלב 9 – אופציונאלי
בשלב זה תוכלו לבחור אם אתם מעוניינים ליצור כרטיס מקדים. היתרון הגדול של האפשרות הזאת הוא שהלקוח מקבל מידע נוסף וכך הסיכוי שהוא ישאיר פרטים עולה, זאת מאחר ונתתם לו מידע מקיף יותר על השירות / המוצר שאתם מציעים. אם אתם מעוניינים לעשות זאת, עליכם למלא כותרת, תמונה, פסקה שמספקת מידע על השירות / המוצר, וכן מלל שיופיע בכפתור ההנעה לפעולה.

אפשרות נוספת היא אפשרות השאלה המותאמת אישית (Add custom question). חשוב להבין שכל שדה מעבר לשם, טלפון ומייל הופך את הטופס לשני מסכים ויותר.
שאלות נוספות מופיעות במסך הראשון ומונעות מהמשתמש להבין שהפרטים שלו מתמלאים באופן אוטומטי.
בקשו כמה שפחות פרטים!

שלב 10
באותו המסך בו אתם רואים את אפשרויות השאלה מותאמת אישית והכרטיס המקדים, תראו גם מדיניות פרטיות ומסך תודה.
תצטרכו להוסיף לינק לדף של מדיניות פרטיות, בו אתם מצהירים מה השימוש שהחברה שלכם תעשה בפרטי הגולש שהשאיר ליד. וודאו שדף הפרטיות שאתם מציגים מוצג בצורה הולמת ובהתאם לכללים.

בנוסף, תצטרכו ליצור את מסך התודה. כאן אתם מוסיפים לינק לאתר שלכם, כך שאדם שהשאיר פרטים יוכל לבקר באתר שלכם ולקרוא עליכם עוד.

זהו, כל שנותר לכם הוא להעלות את הקמפיין.

טיפים לקמפיין יצירת לידים ומצלח בפייסבוק

  • הציגו את המודעות שלכם לקהלי היעד הנכונים והמדויקים ביותר עבורכם – חוסך כסף, ממקד את הפרסום ומאפשר לכם להתמקד טוב יותר בשאילת השאלות הנכונות בטופס.
  • שאלו את השאלות הנכונות – התאימו את השאלות בטופס לצרכים פרסומיים ושיווקיים מסוימים והתייחסו לצרכים של המשתמשים שלכם, לציפיות שלהם ולשלב בו הם נמצאים מבחינת רכישת מוצר או שירות מכם.
  • השתמשו בוויזו’אל מעולה, בולט ועוצמתי – כדי שמשתמשים ישימו לב למודעה שלכם באינסוף ההצעות והפרסומות שהם רואים בכל יום בפיד שלהם.
  • הציעו הצעת ערך משמעותית, אטרקטיבית ואיכותית באמת – כדי למשוך גולשי פנימה ולגרום להם לרצות להשאיר לכם פרטי ליד.
  • ודאו שההצעה שלכם ברורה ומובנת בקלות ובמהירות!
  • בצעו בדיקות והשוואות כדי לאתר את המודעות, התמונות והטפסים הכי יעילים.

 

סיכום

קמפיין מודעות לידים (Lead Generation) בפייסבוק מספק דרך מצוינת לאסוף מידע על הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, דבר שיכול לשמש אתכם בהמשך הדרך למטרות נוספות. זהו כלי מצוין וחשוב לנסות אותו כדי למקסם תוצאות.

 

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 37, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ופייסבוק ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. 

הבעלים של EasyCloud – אחסון אתרי וורדפרס, חברה שמנגישה את עולם אחסון אתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

איך להקים קמפיין מודעות לידים בפייסבוק
מודעות לידים בפייסבוק הן תוספת עוצמתית לכל קמפיין פרסום וקידום אתרי אינטרנט ומותגים במרחב הדיגיטלי, כאשר מודעות אלו הן מהמגוונות ביותר שעומדות לרשותכם.
איך להוריד חשבוניות מגוגל אדס?
ראשית היכנסו למערכת google ads בלחיצה כאן > היכנסו לחשבון בעזרת המייל שלכם הרשום כמנהל בחשבון  לאחר שנכנסתם לחשבון לחצו בתפריט על הגדרות וחיוב  לחצו לאחר מכן עסקאות  במסך הבא סדרו את התפריט לפי המוצג בצילום המסך ובחרו את הזמן הרצוילאחר שתעשו זאת יופיעו...
איך לפתוח ביזנס מנג’ר בפייסבוק?
איך לפתוח ביזנס מנג’ר בפייסבוק? ראשית לחצו כאן לפתיחת חשבון:https://business.facebook.com/overview לחצו על “צור חשבון”במסך הבא לחצו על Create New Account והזינו את פרטי העסק לאחר מכן לחצו על “הבא” והזינו את הפרטים שלכם. לאחר מכן תעברו למסך הבית של הביזנס מנג’ר – נלחץ על...
מה התקציב הנכון לשים בקמפיין?
בעלי עסקים רבים שמתחילים להשתמש בכלים של השיווק הדיגיטלי והקידום הממומן רוצים לדעת מהו התקציב הנכון לשים בקמפיין שלהם.
הצ’ק ליסט המלא ליצירת דף הנחיתה המושלם!
עמוד נחיתה הוא הפנים של העסק שלך. משום כך, הוא חייב להיות מרשים, יצירתי ומקצועי. כזה שלא יותיר ספק לגולש ביכולת שלך לספק את מבוקשו על הצד הטוב ביותר. אפיון מדויק, טכנולוגיה מתקדמת וביצוע מושלם – יהוו את הדובדבן על ראש מנגנון השיווק שלך!
מדריך אופטימיזציה לאתר אינטרנט – כל מה שצריך לדעת
בין אם אתה פרילנסר שנותן שירותי קידום אתרים ובין אם אתה בעל עסק שרוצה לקדם את האתר לבד, אתה חייב להכיר מספר דברים חשובים כדי לעשות אופטימיזציה לאתר שלך כמו מקצוען
10 טעויות נפוצות שמפרסמים בפייסבוק עושים – וזה פוגע להם בתוצאות!
אחרי שעברנו על אינספור חשבונות פרסום בפייסבוק, יצרנו מאות קמפיינים מוצלחים והבאנו אלפי לידים ללקוחות שלנו… ריכזנו עבורכם מספר טעויות נפוצות של יצירת קמפיינים בפייסבוק שכל מפרסם חייב להכיר
12 טיפים של מקצוענים לקמפיין חיפוש בגוגל שמביא תוצאות!
כולנו משקיעים המון כסף בפרסום העסק שלנו. במקרה הטוב אנחנו לא יודעים לאן הכסף הלך, במי הוא נגע ובעיקר כמה כסף הוא הכניס לי בתמורה… במקרה הרע אנחנו פשוט לא רואים שום תועלת שנראית לעין!
בונים אתר חדש? אל תתחילו בלי לחשוב על התכנים והמסרים שלכם!
בונים אתר חדש? אל תתחילו בלי לחשוב על התכנים והמסרים שלכם! תארו לעצמכם שניתנת לכם המשימה לעצב את האריזה של מותג משקה חדש. השאלות הראשונות שכנראה הייתם שואלים הן: “מהו טעמו של המשקה?” , “מהי כמות הבקבוק?” , “מי קהל היעד...
תחזוקת אתרי תדמית
בכל אתר אינטרנט יש אלמנט מסוים של תדמית, של דימוי. אבל יש אתרים שעל פי הגדרתם, זהו ההיבט המרכזי שלהם. הם מתוכננים, מעוצבים ומתוחזקים לאור הגרעין החשוב הזה. לכן, במידה מסוימת, תחזוקת אתרי תדמית שונה מתחזוקה של אתרים אחרים. קבלו...