בשלב האחרון אנו נעקוב אחרי הרשתות החברתיות של המתחרים, נמצא את העוקב הפעיל ביותר שלהם וניצור איתו קשר בדרך חכמה ומתוחכמת. אנו יכולים לזהות מהם ההאשטגים הנפוצים ביותר של המתחרה ובאילו שעות הוא נוהג להעלות פוסטים, כדי ליצור אסטרטגיה יעילה ולפעול בשעות בהן המתחרים לא פעילים.
נמצא את דף הפייסבוק של המתחרה ונכניס אותו לשורת החיפוש.
בעזרת אתר זה נוכל לגלות איזה סוג של פוסט עבד למתחרה שלנו בעבר. בדוגמא זו, ניתן לראות כי פוסטים עם תמונה הם אלו שהכי הצליחו, זאת למרות שפורסמו רק 41 פוסטים כאלה לעומת 121 פוסטים של לינקים, אשר זכו להצלחה מועטת יותר בממוצע.
דבר הבא שנבדוק הוא רמת השירות של מנהלי הדף המתחרה.
על פי עוגת החלוקה המתוארת, המתחרה שלנו נוהג בעיקר למחוק פוסטים ולרוב הפוסטים הוא לא מגיב. הדבר יכול לשמש לנו כהזדמנות ליצירת קשרים עם חברי הדף המתחרה.
נלך לדף הפייסבוק של המתחרה ונחפש בצד שמאל פוסטים שנכתבו על ידי גולשים בדף של המתחרה:
אנו יכולים לנצל את ההזדמנות ולהתחיל ליצור קשרים עם מפרסמי הפוסטים אשר לא קיבלו תשובה ממנהלי הדף, ולספק להם מידע יעיל. זה יהיה לא חכם מצדינו להתחיל מיד בקידום דף הפייסבוק שלנו, מכיוון שזה יכול לגרום להרחקה שלנו מצד מפעילי דף המתחרה. לכן, נצטרך להיעזר בסבלנות ולבנות את הקשר לאט ובצורה טבעית.
נכניס את כתובת דף הטוויטר של המתחרה ונגולל את דף התוצאות למטה.
אלו היוזרים הפעילים ביותר בדף, ולכן מעניינים אותנו. נוסיף אותם לרשימת העוקבים שלנו ונשים לב לתגובות שלהם. אם יש הזדמנות לספק להם מידע יעיל, לענות להם על שאלות וליצור איתם קשר מסויים נעשה זאת, על מנת לחשוף אותם לדף הטוויטר שלנו וכך לקדם אותנו על חשבון המתחרה.
בנוסף, נסקור את הפעילות של המתחרה שלנו: מהם הפוסטים הכי מוצלחים שלו, מה דפוס פרסום הפוסטים שלו ועוד.
בדוגמא זו ניתן לראות שהפוסטים המוצלחים ביותר של משתמש זה הוא בפרסום לינקים חיצוניים למאמרים ומדריכים.